درد پرداخت چيست ؟

painonpayment.jpg
درد پرداخت Pain of Payment، اشاره به احساسی دارد که به فرد پرداخت کننده در هنگام عمليات پرداخت وجه، دست مي دهد. اين احساس تنگاتنگی با حساب - کتاب ذهنی Mental Accounting دارد. اين مفهمومی جديد است که دانشمندان در حال تکميل مباحث مربوط به آن هستند.
به طور مشخص پرداخت با اسکناس، نسبت به پرداخت با کارت احساس نامناسب تری را در پرداخت کننده ايجاد ميکند. هم چنين ميزان موجودی حساب شخص، نوع کارت مورد استفاده، تاريخ انجام تراکنش نيز بر اين احساس تاثير گذار هستند.
به عنوان يک مورد ديگر، پرداخت با کارت اعتباری، با توجه به توليد بدهی آتی برای شخص، احساس درد بيشتری دارد. در مقابل استفاده از کارت پيش پرداخت، خصوصا از نوع کارت هديه، احتمالا هرگز احساس ناخوشايندی ايجاد نميکند.
نمايش صعودی مبلغی که بايد پرداخت شود، بر احساس ناخوشايند پرداخت کننده تاثير گذار است. همه ما اين را با مشاهده تاکسی متر تجربه کرده ايم. در صورت دريافت وجه از دارنده کارت، اضافه بر مبلغ نمايش داده شده در ابزارهای پرداخت همچون تاکسی متر و يا هر نوع نمايشگر مبلغ به مشتری، اين احساس ناخوشايند به اوج ميرسد. (برگرفته از دانشنامه پرداخت و بانکداری الکترونيک)
وارد کردن پارامتر های مختلف در زمان پرداخت آنلاين باعث افزايش درد پرداخت و انصراف مشتری در زمان پرداخت ميشود. حتما تا کنون متوجه شديد که تقريبا 50% افرادی که به درگاه پرداخت ارجاع ميدهيد از خريد منصرف شده و پرداخت خود را تکميل نميکنند. يکی از روش های کاهش انصراف خريدار استفاده از روش های پرداخت تک کليکه One Click Payment، در زمان پرداخت آنلاين ميباشد. در بسياری از کشورها اين امکان فراهم شده که دارنده کارت، اطلاعات مربوط به کارت خود را به روشی امن ذخيره کرده تا سپس از آن برای خريد های سريع ازين روش استفاده نمايند. نمونه اين مورد در ايران را ميتوان پرداخت از طريق موبايل و USSD، اشاره کرد که باعث رشد سريع و محبوبيت اين روش پرداخت در ايران شد. و از نمونه های بين المللی آن ميتوان به سرويس های One Click Payment شرکت پی پل يا آمازون اشاره کرد.










تصاویر پیوست شده



painonpayment.jpg
(77.4 کیلو بایت)







درد پرداخت چيست ؟


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog