افزایش صادرات زعفران در گرو کاهش تعرفه ها است








بهروز بنیادی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره صادرات بهینه  زعفران،گفت:برای صادرات زعفران سرمایه گذار  متحمل هزینه های تعرفه ای می شود و این درحالی است که تا زمانی که تعرفه های صادراتی از جمله  برای محصولی همچون زعفران را  اصلاح نکنیم،صادرات ما هدفمند نمی شود.

نماینده مردم کاشمر،خلیل آباد و بردسکن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  بنیان اقتصادی ما درگذشته  و حال صنعت کشاورزی  است،تصریح کرد:صنعت کشاورزی می تواند به تولید ناخالص داخلی کمک شایانی بکند؛بنابراین برای تقویت صادرات زعفران باید  مسیر صادرات هموار شود تا انگیزه تولیدکننده برای صادرات افزایش پیدا کند.

بنیادی،افزود:محصول زعفران با توجه به نوع تولید به میزان بالای منابع آبی نیاز ندارد؛اما متاسفانه برای تامین  یک  الی 2 بار آبیاری  محصول زعفران نیز ما در حوزه انتخابیه  با مشکلات عدیده ای روبرو می شویم و این درحالی است که  یکی از دلایلی که زعفران ما در کشورهای خارجی استفبال نمی شود،بحث جمع آوری و نحوه پاک کردن  محصول  است.









 

وزارت جهاد با یک برنامه ریزی جامع کشاورزان را در راستای تولید،جمع آوری و نگهداری زعفران آموزش دهد

نماینده مردم کاشمر،خلیل آباد و بردسکن درمجلس با بیان اینکه برخی اوقات فیلم های از نحوه جمع آوری  زعفران در زمینه  تولید پخش می شود که برگرفته از معیارهای صادراتی نیست،گفت:جمع آوری زعفران باید درقالب استانداردهای بین المللی درچرخه صادرات  نهادینه شود.

 بنیادی،ادامه داد:وزارت کشاورزی باید با یک برنامه ریزی جامع کشاورز را در راستای تولید،جمع آوری،نگهداری  زعفران آموزش دهد تا محصول با رعایت معیارهای استاندارد در دستورکار قرارگیرد تا محصول باکیفیت بهینه صادرشود.

وی با بیان اینکه  زعفران ایرانی نباید به صورت عمده صادر شود،یادآورشد:زعفران باید با بسته بندی کوچک و فرآروری شده صادر شود تا ارزش افزوده محصول ارتقا یابد.

عضوکمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه ایران باید یکبار برای همیشه موضوع صادرات در کشور را سرو سامان دهد،تصریح کرد:ایران باید برای توسعه صادراتی به سازمان  تجارت جهانی متصل شود./



افزایش صادرات زعفران در گرو کاهش تعرفه ها است


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog