آیا قدیم زمانی با این توصیف فلاسفه اسلامی همان قدیم ذاتی نمی شود؟

با سلام به کارشناسان محترم چند سوال برای من مطرح شده که از شما میخوام خیلی روان با ذکر مثال توضیح دهید
اجرتان با خداوند متعال
توضیح اول:
فلاسفه اسلامی می گویند که خداوند قدیم ذاتی است(یعنی همیشه بوده و خواهد بود. ) از طرف دیگه می گویند ماده نیز قدیم زمانی هست(یعنی زمانی نبوده که ماده نبوده باشد) سوال هایی که پیش میاد
1- اینجا چه فرقی بین قدیم ذاتی و قدیم زمانی هست وقتی هر دو از قدیم بودن . هر دو هم تا ابد خواهند بود .
2- وقتی فلاسفه اسلامی برای ماده زمان آغاز تعیین نمیکنند مادیگرایان هم این وسط راحت می گویند که ماده از قدیم بوده و کسی آن را خلق نکرده فکر نمیکنید که یک جای کار اشتباه هست؟
توضیح دوم:
فلاسفه اسلامی می گویند ماده قدیم زمانی هست . بدر این صورت قیامت هایی تا بی نهایت قبل از ما اتفاق افتاده که نمیشه براش زمانی در نظر گرفت و در آینده هم بعد از دنیای ما قیامت های دیگری تا بی نهایت اتفاق خواهد افتاد. همین فلاسفه می گویند که فرشتگان هم قدیم زمانی هستند.
سوال هایی که پیش میاد:
1- اگر فرشتگان قدیم زمانی هستند و یا قیامت های دیگزی اتفاق افتاده پس چطور فرشتگان خدا نمی دانستند که انسان (مثلا شخص پیامبر(ص) )چگونه موجودی هست که از خداوند در مورد فساد کردن و خونریزی کردن انسان پرسیدند؟ یعنی در قیامت های قبلی انسان های خوب مثل حضرت علی(ع) و یا انبیا وجود نداشتند که فرشتگان همه را فساد گر میدانستند.
2- مگر در قیامت همه فرشتگان و جمادات و حیوانات و موجوادت محشور نمیشوند ؟ آیا اگر بگویم برای هر دنیایی که خداوند خلق کرده فرشتگان و ملائک مخصوص آن دنیا توسط خداوند خلق میشود اشتباه است؟ در این صورت می توان به نتیجه درست رسید که خوب فرشتگان خدا هم مختص این عالم هستند و قیامت های قبلی و انسان های قبلی را ندیده اند که فکر میکنن که تمام انسان ها خونریز می باشد.
با تشکر که به این سوالات جواب می دهید

آیا قدیم زمانی با این توصیف فلاسفه اسلامی همان قدیم ذاتی نمی شود؟


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog