ویدیوی سقوط آزاد بدون چتر از ارتفاع ۷۵۰۰ متری را ببینید

دیجی‌کالا مگ - منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی
«لوک آیکینز» یک چترباز و مشاور مربی و امنیت اتحادیه چتربازی ایالات متحده است. او هنرنمایی‌هایی هم برای فیلم‌هایی مثل «مرد آهنین ۳» انجام داده است. شب گذشته، او به اولین فردی تبدیل شد که بدون چتر یا لباس بالدار از یک هواپیما پرید و سالم فرود آمد.
این هنرنمایی بسیار فوق‌العاده و شگفت‌انگیز است. او در ارتفاع ۷٫۵ کیلومتری (اکثر چتربازان از ارتفاع ۴ کیلومتری شیرجه می‌زنند) از هواپیما به بیرون شیرجه زد و هیچ چتر یا لباس بالداری نداشت که سرعت سقوطش را کم کند. برای اینکه او سالم فرود بیاید، درون توری به مساحت ۹۲۹ متر مربع افتاد. از این گذشته، کل فرایند پرش به طور زنده نمایش داده شد. می‌توانید این اتفاق هیجان‌انگیز را در ویدیوی بالا تماشا کنید.
سه چترباز دیگر به آیکینز کمک می‌کردند و یک دستگاه موقعیت‌یابی GPS هم او را به سمت تور در بیابان کالیفرنیا هدایت می‌کرد. درست قبل از اینکه او به تور برسد، به سمت پشتش قرار گرفت و بدون هیچ مشکلی فرود آمد.
از قبل به آیکینز دستور داده شده بود که یک چتر با خود حمل کند، اما قرار نبود که چترش را هنگام سقوط باز کند. هر چند که در آخر هنگام سقوط به او گفتند که می‌تواند بدون چتر بپرد.
منبع: The Verge
مطلب ویدیوی سقوط آزاد بدون چتر از ارتفاع ۷۵۰۰ متری را ببینید برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

ویدیوی سقوط آزاد بدون چتر از ارتفاع ۷۵۰۰ متری را ببینید


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog