کلینیک مشاوره شیردهی مرکز جامع سلامت شهرستان گراش راه اندازی شد




به گزارش روابط عمومی داننشکده علوم پزشکی گراش، همزمان با شروع هفته «ملی تغذیه با شیر مادر» (۱۰ الی ۱۶ مردادماه) کلینیک مشاوره شیردهی مرکز جامع سلامت شهرستان گراش ،راه اندازی شد .
ثریا انصاری مدیر گروه واحد سلامت خانواده و جمعیت گفت : شروع تغذیه با شیر مادر در طی ساعات اول تولد، اولین و حیاتی ترین گام برای کاهش مرگ و میر شیر خوراران و کودکان است . وی افزود : مطابق با آمارهای موجود از ۱۳۶ میلیون تولد نوزاد در سال تقریبا ۴ میلیون از آن ها در طول ماه اول عمر می میرند . اگر تمام مادران ظرف یک ساعت اول تولد تغذیه با شیر مادر را شروع و منحصرٖا شیرخواران را تا یک ماه از شیر خود تغذیه نمائید جان یک میلیون از چهار میلیون نوزاد حفظ می شود و همچنین مشخص شده است نوزادانی که با غذاهای کمکی و شیری به جز شیر مادر تغذیه می شوند احتمال مرگ آن ها نسبت به شیرخوارانی که منحصرا با شیر مادر تغذیه می شوند ۴ برابر است بنابراین با حفظ ، حمایت و ترویج تغذیه با شیر مادر می توان در هر یک از اهداف توسعه هزاره بطور قابل توجهی مشارکت داشت .

 ثریا انصاری در ادامه گفت : جهت افزایش آگاهی مادران باردار و مادران دارای کودک زیر ۲ سال در خصوص اهمیت تغذیه کودک با شیر مادر و مزایای آن برای مادر و کودک و همچنین دسترسی آسان همشهریان به خدمات مشاوره ای بصورت آموزش های عملی ، مشاوره های حضوری و حتی مشاوره های تلفنی ، توزیع مواد آموزشی و توانمند سازی مادران باردار جهت شروع تغذیه با شیر مادر در ساعت اولیه تولد ، معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی گراش اقدام به راه اندازی کلینیک مشاوره شیردهی در مرکز جامع خدمات سلامت محمد رسول الله (ص)‌ نموده است.

  این کلینیک در حال حاضر در روزهای دوشنبه و چهارشنبه  هر هفته با سرپرستی مریم شب خیز پذیرای مادران جهت انجام مشاوره شیردهی می باشد که از کلیه مادران باردار و شیرده تقاضامی شود در صورت داشتن هر گونه مشکل در ارتباط با شیردهی جهت دریافت آموزش و مشاوره های لازم به کلینیک مشاوره شیردهی مراجعه نمائید .
تلفن تماس جهت مشاوره تلفنی : ۵۲۴۴۲۲۲۴ – ۵۲۴۴۲۴۶۶ داخلی ۲۰۶



تاریخ نگارش خبر: ۱۱/مرداد/۱۳۹۵ – ۱۱ بازدید

Source Article from http://medical.gerums.ac.ir/?p=5822 کلینیک مشاوره شیردهی مرکز جامع سلامت شهرستان گراش راه اندازی شد
اخبار – دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گراش
نوشته کلینیک مشاوره شیردهی مرکز جامع سلامت شهرستان گراش راه اندازی شد اولین بار در سایت خبری شهرستان خنج پدیدار شد.

کلینیک مشاوره شیردهی مرکز جامع سلامت شهرستان گراش راه اندازی شد


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog