سنگ پا

سنگ پا
سنگ پا نوعی سنگ آذرین است که از سرد شدن گدازه‌های آتشفشانی شکل می‌گیرد. وجه تسمیهٔ سنگ‌پا این است که به دلیل قابلیت بالای سایندگی اش از آن برای زدودن لایه‌های سفت مردهٔ پوست در پاشنه پا استفاده می‌شود.
در گذشته تنها از چنین سنگ‌های آذرینی که متخلخل بوده استفاده می‌شد، اما امروزه انواع پلاستیکی آن نیز موجود است.
سنگ پا از انواع پوکه‌های معدنی است.
پوکه معدنی
پوکه معدنی که از گدازه‌های آتشفشان به وجود آمده ماده‌ای عایق صوت، سرما، و گرماست که جهت شیب‌بندی بام ساختمان به کار می‌رود. وزن مخصوص آن کمتر از ۱ است و روی آب شناور می‌ماند. با استفاده از پوکه معدنی وزن ساختمان، تا یک سوم کم و در برابر زلزله مقاوم‌تر می‌شود. این مواد همچنین در صنایع عایق سازی کاربرد دارند و برای متخلخل کردن خاک نیز آن را به خاک می‌افزایند.
مصالح پوکه معدنی در حجم کمتری نسبت به شن و ماسه تولید می‌شوند و بازار مصرف خاصی دارند، سرباره‌ها به طور عمده از کوره‌های ذوب به دست می‌آیند.
توف اتش فشانی
سنگ هایی که بیشتر از ذرات خاکستر آتشفشانی تشکیل شده باشند ، توف نامیده می شود
در واقع به سنگهای پیروکلاستیکی که بیش از ۷۵ درصد قطعات آن کوچکتر از ۲ میلی متر باشد، توف گفته می شود. توفها را براساس اندازه قطعات به انواع توف دانه درشت و توف دانه ریز تقسیم می کنند. براساس نوع قطعات به توف شیشه ای، توف بلورین و توف سنگی تقسیم می شوند. در توف شیشه ای بیش از ۵۰ درصد قطعات را شیشه آتشفشانی تشکیل می دهد. در توف بلورین بیش از ۵۰ درصد توف از همان ماگمای عامل انفجار تشکیل شده و حاوی بلورهای زیاد است. توف سنگی حاوی بیش از ۵۰ درصد قطعات سنگی است که ازمحدوده دهانه آتشفشانی به هنگام انفجار کنده وپرتاب شده اند.
نوشته سنگ پا اولین بار در پوکه | پوکه معدنی ، شرکت پوکه معدنی منتشلو پدیدار شد.

سنگ پا


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog