توقف پروازهای چارتر به ترکیه یک موضوع فنی است

سفیر ایران در آنکارا، با اشاره به این که افرادی که با تجارت و اقتصاد آشنایی دارند، اقتصاد ایران و ترکیه را مکمل یکدیگر ارزیابی می کنند، در رابطه با توقف پروازهای چارتر از ایران به ترکیه پس از وقوع کودتای نافرجام 15 جولای و زمان لغو این ممنوعیت، اظهار داشت: پیش از هر چیز پروازهای ما به ترکیه هیچ وقت متوقف نشد. حتی در شب وقوع کودتا نیز اگر فرودگاه آتاترک استانبول بسته نمی شد پروازهای ما به این فرودگاه هم چنان ادامه داشت.
توقف پروازهای چارتر نیز نه یک موضوع سیاسی بلکه بیشتر یک موضوع فنی و غیر سیاسی است. ما وارد این موضوعات فنی نمی شویم.

در رابطه با تحولات جاری در ترکیه موضع سیاسی ما واضح و مشخص است. اگر مسئله.ای ایجاد شده باشد نیز این یک مسئله فنی بوده و به سیاست ارتباطی ندارد. واحدهای ذیربط در رابطه با این وضعیت غیر مترقبه در حال مذاکره هستند.

سفیر ترکیه در تهران نیز فعالانه این موضوع را پی گیری می کند. من مطمئنم که این گونه موضوعات در عالی ترین سطح مطرح شده و شرایط لازم فراهم خواهد شد. این وضعیت نیز طبیعی و موقت است. زیرا موضع ما نسبت به ترکیه واضح و مشخص است. اگر چنین مسائلی ایجاد شود نیز این مسائل حل خواهد شد. در این جا سیاست کلی ما را مطرح کردم. لذا این گونه مسائل مشکل ایجاد نخواهد کرد. امروز در بین تهران و آنکارا بهترین روابط وجود دارد.

طاهریان فرد در ادامه با تأکید بر لزوم عملکرد سالم سیستم بانک داری برای افزایش حجم تجاری و سرمایه گذاری های متقابل دو کشور، بر همکاری ترکیه با ایران حتی در دوران تحریم.ها و عدم قطع همکاری های بانکی دو کشور در این دوران، فعال شدن انتقال پول از نوع لیر و یورو در بین بانک های دو کشور پس از لغو تحریم ها و برطرف شدن مشکلات موجود در این زمینه تأکید کرد.

منبع

توقف پروازهای چارتر به ترکیه یک موضوع فنی است


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog