مهمترین وظیفه دولت از نظر وزیر علوم / انتظار فرهادی از دانشجویان


وزیر علوم در مراسم افتتاحیه المپیاد دانشجویی گفت: یکی از مهمترین وظایف دولت ارتقاء نقش جوانان دانشجو است


 


به گزارش سایت پی ان یو نیوز محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم افتتاحیه المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان سراسر کشور در دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه جوان سالم محور توسعه پایدار در هر جامعه است، گفت: المپیاد ورزشی فرصت مغتنمی برای حفظ سلامتی، روحیه شادابی و جوانی دانشجویان است و انرژی سرشار دانشجویان مایه دلگرمی تمام مسئولان آموزش عالی برای آینده کشور است.


وی افزود: برگزاری المپیاد ورزشی فرهنگی ادامه روند توسعه و پیشرفت کشور است که این مسئله در گرو جوانان سالم تضمین می‌شود.


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به مهمترین وظایف دولت در قبال جوانان گفت: دانشجویان آینده‌سازان کشور هستند و یکی از مهمترین وظایف دولت ارتقاء نقش جوانان دانشجو است که این مسئله با سلامت جسمی و روانی آنها تامین می‌شود.


فرهادی در ادامه با اشاره به برخی سیاست‌های وزارت علوم برای تامین سلامت جسمی و روحی دانشجویان گفت: توجه جدی به ورزش همگانی، مشارکت دانشجویان در نظام تصمیم‌سازی و هدایت برنامه‌های گروهی، افزایش سرانه ورزشی دانشجویان به یک و نیم متر مربع، تکمیل و بهره‌برداری فضاهای ورزشی و توجه به درس عمومی تربیت بدنی از سیاست‌های وزارت علوم برای دانشجویان است.


وی اضافه کرد: همچنین برنامه‌هایی مانند حضور قدرتمند در مسابقات بین‌المللی دانشجویان، رتبه‌بندی کیفی فضاها و امکانات ورزشی و اجرای طرح پایش سلامت جسمانی در ۳ محور آمادگی جسمانی، سطح تندرستی و شناسایی ناهنجاری‌های قامتی نیز در دستور کار است.


وزیر علوم از تجهیز ۱۰۰ خوابگاه دانشجویی به وسایل بدنسازی خبر داد و گفت: رتبه‌بندی کیفی فضاها و امکانات ورزشی در دستور کار است و بر این اساس تا پایان امسال ۱۰۰ خوابگاه دانشجویی به وسایل بدنسازی تجهیز می‌شوند.


فرهادی خاطرنشان کرد: انتظارم از دانشجویان این است که از فرصت المپیاد ورزشی برای ارتقاء مهارت‌های اجتماعی، رعایت شئون و اخلاق و اولویت رفاقت‌ها در کنار رقابت‌ها استفاده کنند.

مهمترین وظیفه دولت از نظر وزیر علوم / انتظار فرهادی از دانشجویان


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog