کاخ پترهوف روسیه

کاخ پترهوف روسیه
کاخ پترهوف یکی از معروف ترین و زیبا ترین عمارات سلطنتی سنت پترزبورگ است که بازدید از این کاخ رویایی ثابت ترین برنامه ی تورهای سنت پترزبورگ می باشد. کاخ اعظم، دارای معماری داخلی ظریف و فریبایی است، که هر بازدیدکننده­­­ای را برای بازدید دوباره تشویق می­کند. کاخ پترهوف در قلب  پارکی بسیار وسیع، مزین به فواره های بزرگ و مجسمه­های کم نظیر، قرار دارد.
این عمارت بزرگ به دلیل داشتن فواره ها و آب نماهای فوق العاده زیبای زیادی که دارد پایتخت فواره ها نیز خوانده می شود. این کاخ در ابتدای قرن ۱۸ توسط پتر کبیر بنیان نهاده شد. تا اواسط قرن ۱۸ عمارت پترهوف به مجموعه ای عظیم و خارق العاده تبدیل شده بود که باعث حیرت گردشگران تور روسیه گشته است.
 

 
دربار پیتر معنای فارسی نام این کاخ است. قصر پترهوف بر اساس کاخ ورسای فرانسه و در زمان بازدید پیتر از آن صورت گرفته است. ورسای پترهوف لقبی که به آن داده­اند، شباهت این کاخ را با معماری غربی تایید می کند.
دختر پیتر که نامش الیزابت بود پس از مرگ پدرش تصمیم به وسیع کردن کاخ گرفت، از جمله اقداماتی که او انجام داد می توان از افزودن تعداد باغ های کاخ و متنوع کردن مجموعه فواره های زیبا تا توسعه محوطه این کاخ نام برد.
تغییرات دیگری توسط حاکمان وقت در قرن های ۱۷ و ۱۸ در این کاخ انجام شد تا این که کاترین کبیر محل فرمانروایی را تغییر داد و به پوشکین منتقل شد ولی بعد از مدتی نیکلاس اول دوباره به همین کاخ بازگشت.
یکی از زمانهایی که کاخ دچار تغییرات غیر قابل قبولی شد مربوط به حمله آلمانها در جنگ جهانی دوم است که در نیمه قرن نوزدهم با کمک های مردمی داوطلبانه و همراهی مهندسین ارتشی بهبود یافت.
 

 
وجود آبشار های زیبا و مجسمه های زرین کاخ پترهوف روسیه و محوطه آن به کاخ زیبایی فراوانی داده که باعث محبوبیت بیشتر کاخ در بین هنردوستان شده است. با این که چشمه ها و آبشار های فراوان دیگری نیز در باغ وجود دارند، آبشار پله ای شگفت انگیزی در روبروی کاخ قرار دارد که با همراهی مجسمه زرین و فواره های آن نمایی فوق العاده را برای بینندگان کاخ به ارمغان آورده است.
 

 
کاخ پترهوف خود متشکل از چند کاخ کوچکتر از جمله: کاخ بزرگ ، قصر مونپلیسیر ، قصر مارلی ، هرمیتاژ پترهوف و قصر کاتیج می­باشد.
 
با تشکر

مطالب بیشتر اطلاعات درباره خودارضایی آموزش قلاب بافی جوراب بزرگسالان نرم افزار رایگان TimeComX برای زمانبندی در ویندوز بیماری های مقاربتی
نوشته کاخ پترهوف روسیه اولین بار در نیو حرف سایت جامع آموزشی پدیدار شد.

کاخ پترهوف روسیه


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog