گردهمایی خبرنگاران لارستان برگزار شد/ سرپرست فرمانداری: خبرنگاری از سخت ترین مشاغل است/ رئیس خانه مطبوعات: دهان نقد را نبندید

گردهمایی خبرنگاران لارستان برگزار شد/ سرپرست فرمانداری: خبرنگاری از سخت ترین مشاغل است/ رئیس خانه مطبوعات: دهان نقد را نبندید
خبرنگاران لارستان به رسم چند سال گذشته امسال نیز همزمان با روز خبرنگار در ۱۷ مردادماه در سالن شهید امامی فرمانداری ویژه لارستان گرد هم آمدند. این مراسم به همت روابط عمومی فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری خانه مطبوعات لارستان تدارک دیده شده بود.
رئیس خانه مطبوعات لارستان: دهان نقد را نبندید
فرزاد قناعت پور اولین سخنران مراسم روز خبرنگار بود. وی ابتدا مختصری از اهداف و عملکرد خانه مطبوعات از زمان راه اندازی تاکنون گفت و «جمع آوری بانک اطلاعاتی فعالان رسانه منطقه»، «برگزاری دوره های آموزشی» و «پیگیری مسائل صنفی خبرنگاران» را از اهم آنها عنوان کرد.

وی در ادامه ارزش کار شهدا و رسالت خبرنگاری را مشابه دانست و گفت: شهید یعنی «گواه»، گواه بر حقیقت و خبرنگار نیز از منظری گواهی حقیقت می دهد و تفاوتی با شهید ندارد. قناعت پور همچنین تاکید کرد شأن خبرنگار نباید صرفا به روابط عمومی و خبرنگاری ساده محدود باشد و مسلح بودن به دانش و نگاه انتقادی و جهت دهی شده از ضروریات حرفه خبرنگاری است.
رئیس خانه مطبوعات در پایان سخنان خود تنلگری نیز به مدیران و مسئولان زد و گفت: دهان نقد را نبندید و جامعه را منقبض نکنید. وی در تاکید این عبارتها گفت: مطلعیم که اهالی رسانه را در همین منطقه گاهی به دلیل تایید یک «کامنت» شکایت می کنند و به دادگاه می کشانند.
سرپرست فرمانداری لارستان: خبرنگاری از جمله مشاغل سخت و طاقت فرسا است
سرپرست فرمانداری ویژه لارستان به عنوان میزبان مراسم سخنران بعدی مراسم بود. وی ابتدا یاد و نام شهیدان صارمی و فتوت را گرامی داشت و در ادامه با بیان مقدمه ای در توصیف عصر ارتباطات و فن آوری اطلاعات، این موضوع را هم تهدید و هم فرصت برای دولت ها و ملت ها عنوان کرد.

مسعود راسخی سپس کار خبرنگاری را از جمله سخت ترین مشاغل توصیف کرد و گفت: حرفه خبرنگاری بسیار سخت و طاقت فرساست و چراکه باید بتواند از بین اخبار بسیار زیاد روزانه اخبار سالم و درست را انتخاب و منتشر کند.
وی همچنین با تاکید بر ایجاد فضای بازتر برای رسانه ها در دولت تدبیر و امید افزود: البته رسانه ها موفقیت های این دولت را آنطور که باید و شاید منعکس نمی کنند و رئیس جمهور نیز از این موضوع گله مند هستند.
تجلیل از شهید عبدالرحیم فتوت
قرائت متنی به قلم علی اصغر رفعت حقیقی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان توسط سیدهادی عبدالرحیم زاده بخش بعدی برنامه بود. در ادامه نیز بنا به گفته حمید منشی که اجرای مراسم را برعهده داشت دقایقی به معرفی و تجلیل از شهید «عبدالرحیم فتوت» شهید لارستانی شاغل در صدا و سیمای بندرعباس پرداخته شد. در این بخش ابتدا دخترِ برادر شهید به نمایندگی از خانواده او به قرائت زندگی نامه و بخشی از وصیت نامه شهید فتوت پرداخت و در ادامه تریبون در اختیار «حبیب مفتوحی» همرزم شهید قرار گرفت تا دقایقی از مشخصه های اخلاقی شهید و خاطراتش با وی بگوید. پایان بخش این قسمت نیز تجلیل از خانواده و همرزم شهید فتوت با اهدای لوح تقدیر و هدیه به آنها بود.
خبرنگاران به بیان دیدگاه های خود پرداختند
در ادامه مراسم نماینده هر یک از رسانه های لارستان فرصتی یافتند تا دیدگاه های خود را در حضور دیگر خبرنگاران و مسئولان حاضر در نشست عنوان کنند. ابوالحسن مویدی از نشریه میلاد لارستان، احمد خضری از نشریه عصر اوز، سعید دلاور از سایت بیرم کبیر، ابراهیم احمدی از نشریه پیام اوز و سایت اوز امروز، امیدعلی معزی از نشریه پسین دهکویه، معصومه نجیب زاده از نشریه درس نامه درخشان، منیره جهان بین از سایت صحبت، محمدرسول امینی از نشریه صحبت نو اوز، عادل پورشمسی از نشریه عصر لارستان، هدایت ساری از نشریه قدمگاه، امین دلخسته از سایت لادستان، حسن فراست از خبرگزاری های تسنیم و فارس و حمید منشی از سایت آفتاب لارستان، نفراتی بودند که در این جلسه به بیان دیدگاه خود پرداختند. (مطالب مطرح شده توسط خبرنگاران را به زودی در همین سایت بخوانید)
تقدیر از خبرنگاران
در پایان مراسم نیز از نمایندگان رسانه ها با اهدای تندیس روز خبرنگار در حضور راسخی سرپرست فرمانداری، قناعت پور رئیس خانه مطبوعات، کامجو عضو شورای شهر لار، کریم فتوت برادر شهید و مویدی و پیرزاد خبرنگاران پیش کسوت، تجلیل شد.
عکسها: کیوان فتحی/ میلاد لارستان

نوشته گردهمایی خبرنگاران لارستان برگزار شد/ سرپرست فرمانداری: خبرنگاری از سخت ترین مشاغل است/ رئیس خانه مطبوعات: دهان نقد را نبندید اولین بار در سایت خبری شهرستان خنج پدیدار شد.

گردهمایی خبرنگاران لارستان برگزار شد/ سرپرست فرمانداری: خبرنگاری از سخت ترین مشاغل است/ رئیس خانه مطبوعات: دهان نقد را نبندید


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog