تلاش ناکام داعش برای بازپس‌گیری «جزیرة الخالدیه»



به گزارش “داعش نیوز” , تروریست‌های داعش از بامداد امروز (دوشنبه) درصدد بودند با چندین خودروی انتحاری به مواضع نیروهای عراقی در منطقه «جزیره الخالدیه» در استان الانبار حمله کنند و کنترل مناطق آزاد شده را از دست آنها خارج کنند که با عکس‌العمل به موقع نیروهای عراقی عملیات تروریست‌ها ناکام ماند.
تروریست‌ها تلاش داشتند از سه محور به سوی رود فرات، منطقه الصدیقه و الجرایشی پیشروی کنند اما ۹ خودروی انتحاری آن‌ها از سوی نیروهای عراقی هدف قرار گرفته و منهدم شدند.
به گزارش فارس، حضور چندین ساله تروریست‌های القاعده و داعش در جزیره الخالدیه، حفر تونل‌های متعدد و وجود بمب‌ها و تله‌های انفجاری فراوان عملیات پاکسازی را با کندی مواجه کرده است.
در عملیات پاکسازی این منطقه دو گروه از یگان‌های مهندسی ارتش و بسیج مردمی مسئولیت خنثی‌سازی بمب‌های کار گذاشته شده را دارند.
از سویی دیگر نیروهای بسیج مردمی در شمال غرب «جزیره الخالدیة» استان الانبار عملیاتی ویژه‌ای انجام دادند.
گروهی از نیروهای ویژه «تیپ انصار العقیدة» و «تیپ دهم سپاه بدر» و نیروهای پلیس فدرال و نیروهای واکنش سریع در این عملیات موفق شدند با حملات غافلگیرکننده تعداد زیادی از تروریست‌ها را در منطقه «الزاویة» محاصره کنند.
در ادامه این عملیات دهها تن از تروریست‌ها با ملیت‌های چچنی، ژاپنی، سوری و.. به همراه تعدادی فرمانده بلندپایه در یکی از تونل‌های منطقه الزاویه در محاصره نیروهای عراقی قرار گرفتند.
به گزارش فارس، براساس اطلاعات بدست آمده در حین عملیات پاکسازی مناطق مرکزی و جنوبی جزیره الخالدیه تعداد زیادی از تروریست‌ها از جمله فرمانده‌های بارز این گروهک به منطقه الزاویة فرار کرده‌اند که با هجوم ناگهانی نیروهای عراقی در محاصره کامل قرار گرفته‌اند.
در حال حاضر جنگنده‌های عراقی به شدت مواضع تروریست‌ها را در منطقه هدف قرار می‌دهند.
نوشته تلاش ناکام داعش برای بازپس‌گیری «جزیرة الخالدیه» اولین بار در داعش نیوز پدیدار شد.

تلاش ناکام داعش برای بازپس‌گیری «جزیرة الخالدیه»


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog