تعیین عرصه و حریم سه اثر تاریخی شاخص در شهرستان لامرد

لامــــرود- مسعود تقی‌زاده رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان لامرد در این خصوص ابراز داشت: مجموعه تاریخی حمام و مسجد علیخان اشکنان مربوط به دوره قاجاریه واقع در بخش اشکنان، تل تاریخی علامرودشت با قدمت دوره تاریخی –اسلامی واقع در بخش علامرودشت،چاه عینی، آسیاب‌های آبی ترمان واقع در حسن آباد ترمان مربوط به دوره صفویه و قاجاریه تعیین حریم می‌شوند.
 
تقی زاده اظهار کرد: با تعیین حریم این سه اثر با ارزش ضمن اینکه گام موثری در حفظ و نگهداری آثار تاریخی برداشته شده است،  مشکلات اراضی و املاک همجوار جهت ساخت و ساز و یا فعالیت‌های دیگر با هماهنگی میراث فرهنگی و گردشگری حل خواهد شد.
 
این مسئول اضافه کرد: مردم و مسئولان قبل ازصدور و یا اخذ هر گونه مجوز ساخت و ساز، تغییر کاربری، تغییر وتحول، تسطیع و ... در محدوده و حریم آثار تاریخی ثبتی و یا غیرثبتی هماهنگی لازم با میراث فرهنگی و گردشگری داشته باشند.
 
تقی زاده گفت: در تلاش هستیم با مساعدت مسئولین محلی، همکاری و مساعدت اداره کل میراث فرهنگی فارس و تعامل با مردم درجهت حفظ و صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی ، آثار تاریخی دیگری که در معرض خطر است تعیین حریم شوند.
 
وی اظهار کرد: این سه اثر با موقعیت و اهمیت ویژه ای که دارا هستند، نقش مهمی در رشد و توسعه گردشگری شهرستان ایفاء خواهند کرد.
 
 رئیس میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری لامرد در خاتمه افزود: 62 اثر تاریخی شهرستان لامرد  ثبت ملی شده‌اند و 22 اثر درحال ثبت و ده‌ها اثر هنوز ثبت نشده‌اند.
نوشته تعیین عرصه و حریم سه اثر تاریخی شاخص در شهرستان لامرد اولین بار در سایت خبری شهرستان خنج پدیدار شد.

تعیین عرصه و حریم سه اثر تاریخی شاخص در شهرستان لامرد


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog