شغلتان باعث سوزاندن چه مقدار کالری در بدن شما می شود؟

جای شکی نیست که نانوای محل‌تان از شما که مدام پشت رایانه نشسته‌اید کالری بیشتری می‌سوزاند.
سوزاندن  کالری
اخیرا سایت آمریکایی CalorieLab.co میزان کالری سوزی صاحبان مشاغل مختلف را دسته‌بندی کرده است. به عنوان مثال یک منشی که تمام روز را پشت میز کارش نشسته و به تلفن جواب می‌دهد در هر ساعت ۳۴ کالری می‌سوزاند که چیزی حدود کالری شکلات تافی است. این سایت مشاغل را متناسب با میزان کالری سوزی برای یک فرد با وزن ۷۰ کیلوگرم طبقه بندی کرده است. بر این اساس افراد پشت میز نشین ۶ برابر کمتر از ماساژورها یا مربیان ورزشی(۲۰۴ کالری در ساعت برابر با کالری دو عدد موز) کالری می سوزانند.
در فهرست این سایت بدون شک صاحبان مشاغل یدی در جایگاه خوبی قرار دارند اما میزان کالری سوزی این افراد نیز یکسان نیست. یک خیاط در هر ساعت ۶۸ کالری می‌سوزاند در حالیکه یک نجار در همین زمان ۱۷۰ کالری می‌سوزاند که معادل یک بسته چیپس ۳۰ گرمی است. میزان کالری سوزی در کارگرهایی که پشت ماشین آلات صنعتی کار می کنند ۲۷۲(یک عدد کرپ شیرین) و برای کارگران جاده سازی یا کارگران ساختمانی ۳۴۰ کالری(معادل یک عدد چیزبرگر) در ساعت است.
جنگل‌بان‌ها با سوزاندن ۱۰۸۸ کالری در ساعت جزو شاخ‌های کالری‌سوزی هستند. عنوان تنبل‌ها نیز اهدا می‌شود به پلیس‌هایی که همیشه با ماشین در حال گشت‌زنی هستند. این افراد در هر ساعت فقط ۲۰ کالری می‌سوزانند که معادل یک حبه قند است.
۵ شغل برتر کالری سوزی ۱. جنگلبان‌ها با ۱۰۸۸ کالری در ساعت ۲. آتشنشان‌ها با ۷۴۸ کالری در ساعت ۳. غواص‌ها با ۷۴۸ کالری در ساعت ۴. کارگران کارخانجات فولادسازی با ۶۸۰ کالری در ساعت ۵. کارگرانی که بیل می‌زنند با ۵۴۴ کالری در ساعت
روزگاران
مطالب مرتبط :
11 راه برای سوزاندن 800 کالری در یک ساعت 
مصرف چه مقدار کالری روزانه تا چاق نشویم؟
روش های سوزاندن راحت‌تر کالري
برای لاغری چقدر چای سبز بخورم ؟!
قهوه اسپرسو بخورید و لاغر شوید! 
Let's block ads! (Why?)

شغلتان باعث سوزاندن چه مقدار کالری در بدن شما می شود؟


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog