بازی قدیمی و پرطرفدار مین روب Minesweeper برای ویندوز ۱۰

یکی از قابلیت های ویندوز قدیمی XP و دیگر ویندوز ها دارا بودن چندین بازی زیبا و سرگرم کننده بصورت پیش فرض است که اگر یکی از کاربران ویندوز های قدیمی XP و ویندوز ۹۸ بوده باشید حتما با بازی محبوب و نوستالژیک مین روب یا همون Minesweeper آشنا هستید.
مین روب ( Minesweeper ) یک بازی ساده، جذاب و در عین حال فکری است که وظیفه ی شما در این بازی پیدا کردن و علامت گذاری مین ها در کمترین زمان ممکن می باشد. به زبان ساده تر شما باید با استفاده از عدد هایی که در برخی خانه ها برایتان نمایش داده می شود مین ها را تشخیص داده و علامت گذاری کنید. این بازی برای کاربران ویندوز ۹۸ و XP بسیار محبوب بود و در مواقع استراحت خود را با آن سرگرم می کردند.
جالب است بدانید که شکل و شمایل بازی Minesweeper رفته رفته در نسخه های ویندوز تغییر نمود و پس از انتشار ویندوز ۸ و ۱۰ این بازی های پیشفرض از روی ویندوز حذف شدند که برای اجرای آن ها نیاز است از فروشگاه مایکروسافت اقدام به نصب نسخه بروز و جدید بازی Minesweeper کنید.
امروز نسخه قدیمی بازی مین روب Minesweeper (ورژن ویندوز XP) را برای شما آماده نموده ایم که می توانید آن را بر روی تمامی ویندوز ها از جمله ویندوز ۱۰ نصب نمایید. در ادامه با ترفندها همراه باشید.




تاریخچه بازی مین روب Minesweeper مین روب Minesweeper یک بازی رایانه است که در ابتدا توسط کورت جانسون و برای سیستم عامل OS/2 منتشر گردید. این بازی سپس به سیستم عامل ویندوز منتقل و در سال ۱۹۹۰ میلادی به عنوان بخشی از بسته ی Microsoft Entertainment Pack 1 منتشر شد.
اما جالب است بدانید که بازی مین روب در سال ۱۹۹۲ میلادی به صورت پیشفرض بر روی Windows 3.1 گنجانده شد و تا ویندوز ۷ بر روی این سیستم عامل قرار داشت. پس از انتشار ویندوز ۸ و ۱۰ بخش بازی های پیشفرض ویندوز از روی این سیستم عامل حذف گردید و کاربران می بایست نسخه بروز آن را از فروشگاه مایکروسافت دانلود و نصب نمایند.
(نمایی از بازی مین روب در ویندوز XP)
چگونه Minesweeper را بازی کنیم و از آن لذت ببریم؟ این بازی دوست داشتنی بسیار ساده است. پس از اینکه مین روب را اجرا نمودید، بر روی یکی از خانه ها کلیک کنید.(نگران نباشید… هیچوقت در اولین کلیک بمب منفجر نمی شود )
سپس یک یا چند خانه برای شما خالی خواهد شد. در این خانه ها یک عدد نمایش داده می شود که عدد مورد نظر بیانگر تعداد مین های موجود در اطراف آن خانه است. به عنوان مثال اگر در یک خانه عدد ۲ به شما نمایش داده شود، یعنی در مجاورت این خانه ۲ عدد مین وجود دارد. (به تصویر زیر توجه نمایید)

پس از اینکه مین را به طور ۱۰۰% شناسایی کردید، بر روی خانه ی مین راست کلیک کنید تا پرچم بخورد.
این روند تا زمانی که تمامی مین ها را شناسایی کنید ادامه دارد و در انتها شما برنده خواهید شد. دقت کنید که زمان بسیار مهم است و هرچه زمانتان کمتر باشد رکورد بهتری خواهید داشت.

یک ترفند برای تقلب در بازی مین روب با ترفندی که در این بخش خدمت شما آموزش میدهم به راحتی می توانید تمامی مین ها را شناسایی کرده و همیشه برنده باشید.
برای این منظور ابتدا برنامه Minesweeper را اجرا کنید.
اکنون در حالی که برنامه Minesweeper فعال است عبارت xyzzy را تایپ و سپس . کلید های Shift و Enter را همزمان فشار داده و رها کنید.

حال یک نقطه سفید رنگ در گوشه بالای سمت چپ مانیتور ظاهر می گردد.
نشانگر ماوس را بر روی خانه های مین روب حرکت دهید، در صورتی که به خانه ی مین برخورد کنید رنگ آن نقطه مشکی خواهد شد و می توانید آن را پرچم بزنید.



دریافت بازی مین روب Minesweeper شما می توانید بازی مین روب را با حجم ۱۰۰ کیلوبایت از لینک زیر دریافت و اجرا نمایید:
امیدواریم این بازی برای شما مفید واقع شود. موفق و پیروز باشید…

بازی قدیمی و پرطرفدار مین روب Minesweeper برای ویندوز ۱۰


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog