ابوذر رنجبر رییس دادگاه گراش شد

هفت‌برکه (گریشنا): هفتمین جلسه شورای اداری شهرستان گراش با تودیع و معارفه رییس دادگاه شهرستان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار هفت‌برکه، صبح هجدهم مردادماه ۹۵، هفتمین جلسه شورای اداری شهرستان گراش در سالن کنفرانس فرمانداری با حضور اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش؛ روسای دادگستری، وکلای شهرستان، روسای ادارات و مسئولین شهرستان‌های تابع، قوای نظامی و انتظامی، حجج اسلام سید عبدالمهدی موسوی، معاونت دادگستری استان، و رییس شورای حل اختلاف استان فارس و سید کاظم موسوی، رییس‌ ارزشیابی قضات استان فارس، برگزار شد. در این جلسه ابوذر رنجبر که قبلا بازپرس دادگستری لارستان بود، به جای انصاری به عنوان رییس دادگاه گراش معرفی شد.
ابوذر رنجبر متولد ۱۳۶۱ در داراب است. او پس از تحصیل در رشته کارشناسی ارشد پیوسته حقوق در دانشگاه کرمان، به عنوان دادیار و سپس بازپرس دادگاه‌های لارستان خدمت کرد. ابوذر رنجبر از ۱۸ مرداد به عنوان رییس دادگستری گراش مشغول به کار شد.
بودجه‌ها افزایش داشته است
فرماندار گراش در سخنان خود به توضیحی درباره دستگاه قضا پرداخت و گفت: «آزادی‌های مشروع و زمینه آزاد زیستن از وظایف دستگاه قضا است. یکی از کارهایی که دادگستری در شهرستان و در هر جامعه‌ای می‌تواند انجام دهد، نظارت بر حسن اجرای قوانین است. این نکته بسیار حایز اهمیت است. قوانینی که توسط نخبگان یک جامعه تصویب می‌شود، در مرحله اجرا و نظارت بر اجرا بر عهده دستگاه قضا است. در شهرستان علاوه بر اجرای حق و ابطال ناحق، دستگاه قضا به عنوان عضوی از شورای تامین نقش بسیار مهم و اساسی در تامین امنیت جامعه دارد و با تعاملی که آقای انصاری و دیگر مسئولین قضا با شورای تامین داشتند، توانستیم شهرستان گراش را جز یکی از شهرستان‌های امن استان معرفی کنیم.»
اصغر فرودی در بخشی از صحبت‌های خود به آمار آسیب‌های اجتماعی در گراش اشاره کرد ( خبر در هفت‌برکه ). سپس با اشاره به روز خبرنگار گفت: «هفدهم مردادماه روز خبرنگار بود و در جلسه‌ای که با خبرنگاران داشتیم، گله داشتند از بعضی ادارات همکاری لازم را در ارائه خبر ندارند. تقاضا دارم به این عزیزان کمک کنید و حتی امکانات و تسهیلاتی هم که در اختیار دارید را اگر نیاز داشتند در اختیارشان قرار دهید. هفته دولت را نیز پیش رو داریم و من از ادارات درخواست دارم که مکان‌هایی را که آماده افتتاح و کلنگ‌زنی دارند، معرفی کنند تا در هفته دولت انجام شود. هفته دفاع مقدس نیز نزدیک است و از ادارات خواهشمندم برنامه‌های متناسب با شرایط کاری خودشان را داشته باشند.»
فرودی در پایان به جذب بودجه دو درصد نفت و گاز و تملک و دارایی اشاره کرد و بیان داشت: «به زودی این بودجه جذب خواهد شد و در جلسه شورای برنامه‌ریزی شهرستان که به زودی تشکیل‌ می‌شود، در شهرستان توزیع می‌شود. تاکید بیشتر بر روی بودجه‌های سال گذشته است و تلاش می‌کنیم آنچه جذب شده است سریع خرج شود و هر آنچه جذب نشده است سریع‌تر جذب شود.»
فرماندار درباره‌ی مبلغ بودجه نیز توضیح داد: «بودجه دو درصد نفت و گاز در سال ۹۵ دو میلیارد و ششصد و هفتاد و سه میلیون تومان است که نسبت به سال گذشته حدود شش درصد افزایش پیدا کرده است و طبق قولی که داده‌ام، تلاش ما توسعه متوازن شهرستان است. سال گذشته قریب سی میلیارد تومان پروژه در سطح شهرستان افتتاح شده و ده میلیارد تومان پروژه کلنگ زده شده است که بی‌سابقه است و این نشان از توجه دولت تدبیر و امید به بخش زیرساخت‌هاست. امسال ۲۸ درصد این بودجه (۷۵۰ میلیون تومان) به بخش ارد و بخش مرکزی  و ۳۰ درصد را به خود شهر گراش و حدود ۱۴ درصد به صورت کلی در شهرستان هزینه می‌شود. همچنین بودجه تملک و دارایی‌ها نیز دو میلیارد و ۲۸۲میلیون تومان است که با رایزنی‌هایی که شد، قریب ۵۱ درصد افزایش اعتبار از بخش تملک و دارایی استان داریم.»
فرودی از موسوی، معاون قضایی رییس کل دادگستری فارس، درخواست پیگیری دادگستری برای شهرستان داشت و گفت: «خیرین و مسولین شهرستان آنچه که در توان داشتیم کمک کردیم و مقداری کار با مشکل بودجه مواجه شد و خواهشمندم عنایتی فرمایید تا بتوانیم دادگستری را هم در شهرستان را‌ه‌اندازی کنیم.»
انصاری: دل کندن از گراش برایم سخت بود
محمدرضا انصاری، رییس دادگستری لارستان و رییس سابق دادگاه گراش، در این جلسه به استفاده بهتر از فرصت‌ها در زندگی اشاره کرد و گفت: «فرصت‌های زندگی گذرا هستند و سریع از کنار انسان رد می‌شوند. در این مدت سه سالی که در شهرستان گراش مشغول به خدمت بودم دوران خوبی برایم بود و دل کندن از این شهر و مردمش برایم سخت است. در این مدت تلاش بر ایجاد امنیت و حسن ظن مردم به سیستم قضایی داشتیم و نهایت تلاش و کوشش در ایجاد تعامل سازنده با ادارات را انجام دادیم.»
انصاری آمار عمل‌کرد استانی را خوب دانست و افزود: «سالانه حدود ۱۷۰۰ تا ۲۰۰۰ پرونده در این شهرستان رسیدگی می‌شود که از نظر عملکرد استانی در سطح خوبی هستیم و رضایت‌مندی مسئولین استان را جلب کرده‌ایم. در این مدت رتبه عمل‌کرد شهرستان به زیر ده رسید، در صورتی که سال‌های قبل رتبه ۳۷ را داشتیم. سعی کردیم در این مدت صدور رای را در کمترین زمان ممکن انجام دهیم و زمان رسیدگی به پرونده‌ها را به حداقل برسانیم. در خصوص تعرض به اراضی عمومی حدود نود هزار متر را رفع تصرف کردیم و با اراذل و اوباشی که در سطح شهر باعث بر هم زدن آرامش مردم می‌شدند، با کمک نیروی انتظامی برخورد کردیم.»
چارت دادگستری تصویب شده است
حجت‌ الاسلام و المسلمین عبدالمهدی موسوی، معاون دادگستری فارس، از دیگر سخنرانان این جلسه بود. او سخنانش را در رابطه با فضای مجازی شروع کرد و گفت: «فضای مجازی بنیان خانواده‌ها را از هم پاشیده است و تا اتاق خواب فرزندانمان نیز نفوذ کرده است. کار به جای رسیده که در این شهر ولایی و ارزشمند، مطالبی در رابطه با اعتقادات می‌شنویم که تاسف می‌خوریم برای چنین شهرستانی که شایسته این شهر نیست.»
موسوی در پایان به  اجرای چارت دادگستری در شهرستان اشاره کرد و افزود:‌‌ «در سال ۹۳ با چارت دادگستری موافقت و تصویب شد و در دستور کار قرار گرفت، اما کار بزرگ شما به نتیجه نرسیده و از فرماندار و دیگر مسئولین شهرستان می‌خواهم تا ابتدا این کار را تمام کنند تا به زودی دادگستری شهرستان گراش نیز افتتاح شود.»
ابوذر رنجبر، رییس دادگاه شهرستان گراش و بازپرس سابق دادگستری لارستان، صحبت‌هاش را با تعریفی از عدالت شروع کرد و گفت: «در آموزه‌های دینی ما تعاریفی از عدالت به طور واضح دیده می‌شود؛ یکی عدالت صوری و دیگری عدالت ماهوی است. شخصی که قانون را اجرا می‌کند باید در تفسیر قانون به دو تفسیر عدالت توجه کند.»














نوشته ابوذر رنجبر رییس دادگاه گراش شد اولین بار در سایت خبری شهرستان خنج پدیدار شد.

ابوذر رنجبر رییس دادگاه گراش شد


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog