۶ راهکار ساده از اصول اولیه رنگ شناسی وب

به وضوح یکی از اولین کلاس های هنر خودم رو به یاد میارم ، وقتی که به عنوان یک کودک مشتاق در مورد گروهی از رنگ های روشن پرس و جو میکردم . انجا بود که رنگ های اصلی رو با هم ترکیب کردم تا بتونم رنگ های غیر اصلی رو به وجود بیارم و از این کار لذت بردم چون به این پی بردم که وقتی میشه دو رنگ رو با هم ترکیب کرد ، برای به وجود آوردن یه رنگ جدید میشه رنگ های مختلفی رو با هم ادغام کرد و باز هم رنگ های جدیدتری رو بوجود آورد . مهم نبود که از چه طریقی تونستم به این مهم دست پیدا کنم و فقط این اهمیت داشت که تونستم رنگ جدیدی رو بوجود بیارم .
 
سال های بعد وقتی که داشتم به عنوان یک طراح وب تازه کار کار میکردم ٬ چیزهای مشابهی که قبلا گذرونده بودم رو یک بار دیگه تجربه کردم . موقع کار داخل یک تله ای از رنگ های بسیار زیاد افتادم که نمیشد از اونها دوری کرد . بله ، ‌رنگ های بسیار زیاد و تازه داستان به همین جا ختم نمیشد ! ترکیب اونها به روش غلط منجر به درست شدن رنگ های بی استفاده میشد .
من سعی کردم تلاش کنم و در مورد طرح های رنگی وب بیشتر یاد بگیرم که باعث شد اطلاعات بسیار بسیار جالبی در مورد تئوری رنگ پیدا کنم . من در مورد رنگ ها ٬ ته رنگ ها ٬ سایه ها ٬ نوا ها ٬ اشباع کردن و روشنایی مطالعه داشتم . رنگ های مشابه ٬ تک رنگ ها و رنگ های سه تایی ٬ رنگ های مکمل و بقیه طرح های رنگی ترکییبی از دیگر چیزایی بود که بهشون پرداختم .

در این آموزش قصد دارم که ۶ راه کارساز مطمئن که هیچ وقت غلط جواب نمیدهند رو با شما به اشتراک بذارم تا به یک فهم بنیادی هنگام کار کردن با رنگ ها وقتی که دارید یک وب رو طراحی میکنید دست پیدا کنید . دقت کنین که این ها قانون نیستند همونطور که وقتی وارد حرفه ای ها بشید کاملا مسیر دیگه ای رو برای درست کردن طرح های رنگی استفاده میکنین . با این وجود این ها نقاط شروع هستند ٬ یک سری راهکار های ایمن رو در این زمینه به شما معرفی کنم .
 
۱) طرح های رنگی در بوم نقاشی ، نه در برگه های رنگ
یکی از پایه ترین و اساسی ترین مسائلی که در طراحی وب مطرح میشه اینه که اصلا مهم نیست شما چه زمانی رو گذروندین تا یک طراحی بسیار زیبا و مورد پسند تهیه کنید .
محتوا !‌ بله درست شنیدید ،‌ طرح رنگی که شما استفاده میکنین هیچ وقت نباید برتری ایجاد کنه نسبت به محتوایی که وبسایت شما ارائه میده . در واقع مخاطب وبسایت در ضمنِ لذت بردن از طراحی شیک و عالی وبسایت باید از مطالب و محتوای ارائه شده استفاده کنه نه از طراحی شما پس به بیانی طراحی شما باید در بک گراند یا پشت زمینه وب باشه و به مطالب و محتوای وبسایت کمک کنه تا خودشون رو در روی بک گراند یا به تعبیری زمینه جلو وبسایت جا کنند .
دو طرح نمونه زیر رو در نظر بگیرید . رنگ لطیفی که در تصویر اول استفاده شده باعث میشه فوکوس روی تصاویر اتفاق بیفته و در مجموع طرح مورد پسندی حاصل بشه ولی در تصویر دوم استفاده از یک طرح رنگی غلط و یا به عبارتی طرح رنگی تند باعث میشه نه تنها مشاهده اون لذت بخش و یا آرامش بخش نباشه بلکه تمرکز رو از روی تصاویر کاملا ازبین میبره .
دقت کنید که لفظ تند که برای تصویر دوم استفاده کردم به این معنی هست که محتوا مورد توجه قرار نمیگیره و بیشتر طرح رنگی جلب توجه میکنه .

۶ راهکار ساده از اصول اولیه رنگ شناسی وب


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog