برنامه ریزی برای ۹ شب استامبول

۱. ببک که در آسیایی نیست و نزدیک روملی حصاره که هر دو رو باید با هم در برنامه تون بزارید. یک صبح تا ظهر براشون کافیه. بعد از ظهر اگر دوست داشته باشید شهر بازی ویالند یا مرکز خرید ویاپورت ونیز هم خیلی زیباست و حداقل ارزش دیدن رو داره.

۲. ایا صوفیا دوشنبه ها تعطیله و کاخ توپ کاپی سه شنبه ها تعطیله برای همین چون نزدیک هم قرار دارن یک روزی غیر این دو روز رو برای این دو مکان همراه با میدان سلطان احمد و گلهانه بگذارید. حدودا یک صبح تا عصر. بعدش میتونید به فروم استامبول برید.

۳. یک روز از صبح بیوک آدا و بعد صرف ناهار در جزیره برگشت از آنجا به اسکله بستانجی و خیابان بغداد حدفاصل بستانجی تا سعادیه رو با هم بگذارید. از بغداد کمابیش برنامه خرید هم می تونید داشته باشید.

۴. گرند بازار و بازار ادویه ( این دو جمعه ها تعطیل هستند) و امینونو و اسکله کاراکوی و برج گالاتا رو هم با هم بگذارید و عصر از امینونو تور کشتی بسفر رو برید ( حدود ساعت ۷ غروب)

۵. مینیاتورک صبح تا ظهر و بعد از ظهر ( ترجیحا دم غروب) تله کابین پیرلوتی

۶. فلوریا صبح تا عصر وقتتونو می گیره، ضمن آکواریوم می تونید گردشی هم در ساحلش داشته باشید. شب به مرکز خرید هیستوریا برید.

۷. اسکله کادیکوی و مودا و بهاریه تا بعدازظهر براش کافیه و بعد به یکی از مراکز خرید برید مثلا از امینونو با تراموا صاف تا کاله سنتر برید.

۸. یک روز از صبح به تکسیم و استقلال و فرانسیز سوکاک و کلیسای سنت آنتوانت و کوچه نویزاده و دیگر دیدنیهای این خیابان برید خود استقلال محل بسیار خوبی برای خرید است و بعد از ظهر به جواهیر برید.

بازار محلی دو سه ساعتی از ۳ بعدازظهر تا آخر وقت که حدودا ۶-۷ عصره براش کافیه که بنظر من جمعه بازار فندیک زاده یا چهارشنبه بازار فاتیح که نزدیک هتلتون هست پیاده برید یا روزی که به سمت آسیایی و کادیکوی میرید سه شنبه بازار رو گویا مایل بودید برید.

بهتره که خرید ها رو برای بعد از گشتها بزارید چون با دستهای پر از خرید نمیشه گشت رفت.

حالا اینا رو با توجه به روز های هفته خودتون الویت بندی کنید.


یک روز هم برای جاهایی که احیانا نرسیدید برید.

یک بار هم آخر شب پیاده تا کوم کاپی برید و تماشا کنید ( حدود ۹ - ۱۰ حداکثر تا ۱۱ شب) مثلا شب بعد از برگشتن از تپه پیرلوتی

البته روز اول چک این هتل دارید می تونید صبح چمدانتون رو تحویل هتل بدید و یکی از برنامه هاتون رو شروع کنید و بقیه اش رو بعد از تحویل گرفتن اتاقتون و کمی استراحت ادامه بدید.

فکر کنم برنامه خیلی سنگینی براتون ریختم

برنامه ریزی برای ۹ شب استامبول


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog