پیشنهاد فیلم: مردی که بی‌نهایت را می‌دانست- زندگی رامانوجان

عصر امروز هنگامی که متوجه شدم فیلمی در مورد زندگی سرینیواسا رامانوجان ساخته شده است، خیلی خرسند شدم. این یکی از فیلم‌هایی است که می‌تواند یک عصر داغ و کسل‌کننده تابستانی را دگرگون کند و افقی تازه در برابر ما، برای آشنایی با مسائل و مشکلات نوابغ و آدم‌های متفاوت، آشکار کند.
فیلم، محصول سال ۲۰۱۵ است و نامش «مردی که بی‌نهایت را می‌دانست » است. فیلم را مت براون کارگردانی است.
دو هنرپیشه این فیلم بسیار مشهورند: اولی جرمی آیرونز است که قطعا نیاز به معرفی ندارد و دومی هنرپیشه اصلی فیلم میلیونر زاغه‌نشین – دو پتال – است.
فیلم داستان زندگی سرینیواسا رامانوجان – ریاضی‌دان مشهور هندی- را روایت می‌کند، او یک ریاضی‌دان خودآموخته بود.
او فـرزند یک مرد فقیر از اهالی‌ شهر مدرس هند بود. در مدرسه قریحه‌ ریاضی‌ او آشکار شد و تصمیم گـرفت وارد کـالج بشود، اما در امتحان‌ زبان انگلیسی موفق نـشد و بـنابراین نـتوانست به صورت آکادمیک تحصیل کند، ولی در همین اثـنا یک کتاب ریاضی خوب به دستش افتاد که خلاصه‌ای از ۵ هزار تئوری ریاضی بود.
رامانوجان به زودی تمام محتویات کـتاب را تـوانست بـیاموزد و از آن پس خود شخصا‌ در‌ مقام فهم و کنجکاوی مسائل ریـاضی‌ بـرآمد‌. در نـتیجه تحقیقات و تفکرات درونی و خودخواسته‌ای که او بدون یاری دیگران انچام داد، رابطه‌های مهمی را در آنالیز ریاضی، نظریه اعداد، سری‌ها و کسر مسلسل از خود بجای گذاشت.
به زودی او به یاری دوستانش، خواستار شناساندن خود به جامعه علمی ریاضی انگلستان برآمد. یکی دو استاد ریاضی نامه‌های او را بدون تعمق برگرداندند، تا اینکه در ژانویه سال ۱۹۱۳ نامه او به یک استاد ریاضی به نام جی اچ هاردی نوشت. همین استاد بود که متوجه نبوغ والای رامانوجان شد.
دریغ که مردی که آشنایان به دانش ریاضی او را با اعداد اول رامانوجن و تابع تتای رامانوجن می‌شناسند، در کل زندگی خود روایت‌گر اثر محدودکننده فقر بر زندگی ما انسان‌ها بود. او در ۳۲ سالگی به دنبال ابتلا به سل و آمیبیاز کبدی درگذشت.


نوشته پیشنهاد فیلم: مردی که بی‌نهایت را می‌دانست- زندگی رامانوجان اولین بار در یک پزشک پدیدار شد.

پیشنهاد فیلم: مردی که بی‌نهایت را می‌دانست- زندگی رامانوجان


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog