رئیس سابق شرکت سازنده بازی «انگری بردز»، گوشی‌های نوکیا را بار دیگر وارد بازار خواهد کرد

همه چیز در حال جور شدن با هم است، تا ما یک بار دیگر گوشی‌های نوکیا را در بازار ببینیم.
در ماه می، مایکروسافت بخش خریداری شدن نوکیا را به شرکت FIH Mobile واگذار کرد. این شرکت زیرمجموعه شرکت بزرگ فاکسکان و HMD Global است.
مقر اصلی فاکسکان در شهر تایپه تایوان است. فاکسکان همان طور که احتمالا می‌دانید شرکتی است که با شرکت‌های بزرگ دیگر قرارداد می‌بندد و با هزینه تمام‌شده پایین، برای آنها قطعه می‌سازد یا مونتاژ میکند.
شرکت HMD Global هم یک شرکت تازه تأسیس فنلاندی است که در همان ماه می برپا شد و کاری که می‌کند این است که گوشی و تبلت تحت نام برند معتبر نوکیا بازاریابی می‌کند. در حال حاضر «آرتو نوملا» -یکی از مدیران سابق شرکت نوکیا- ریاست این شرکت را برعهده دارد.
اما خبر جدید این است که رئیس سابق شرکت HMD Global به نام پکا رنتالا که سازنده بازی مشهور و محبوب انگری بردز است، به عنوان رئیس بخش بازاریابی شرکت HMD Global انتخاب شده است.

حالا باید دید که این تغییر و تحولات منحر به ساخته شدن گوشی‌های های اند نوکیا خواهد شد و اصلا نوکیا خواهد توانست همان نقش بارزی که را که زمانی در دهه ۹۰ داشت، احیا کند؟
بودجه بازاریابی تصویب‌شده او برای سه سال پیش رو، تنها ۵۰۰ میلیون دلار است که در مقایسه با اپل و سامسونگ، ناچیز می‌نماید.
باید تصریح کنیم که HMD، امتیاز ده ساله فروش گجت تحت نام برند نوکیا را دارد. نوکیا همچنان شرکت مستقلی خواهد بود که رأسا نقشی در طراحی و ساخت این گجت‌ها ندارد و فعلا تنها تجهیزات زیرساخت‌های ارتباطی را می‌فروشد. عملا سازنده گوشی‌هایی که با نان نوکیا وارد بازار خواهند شد، FIH Mobile خواهد بود که همان طور که گفتیم زیرمجموعه شرکت فاکسکان است.
همه اینها می‌رساند که انتظار حداکثری ما یک سری گوشی اندرویدی چینی با پرفورمانس بالا خواهد بود و نه گوشی‌های انقلابی که بازار را متحول کنند.
منبع
نوشته رئیس سابق شرکت سازنده بازی «انگری بردز»، گوشی‌های نوکیا را بار دیگر وارد بازار خواهد کرد اولین بار در یک پزشک پدیدار شد.

رئیس سابق شرکت سازنده بازی «انگری بردز»، گوشی‌های نوکیا را بار دیگر وارد بازار خواهد کرد


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog