پیچ مرگ‌آور در جاده چاه مسلم

جنوبی ها
پیچ مرگ‌آور در جاده چاه مسلم


به گزارش خبرگزاری فارس از بندرلنگه، استان هرمزگان از جمله استان‌هایى است که از لحاظ کیفیت جاده‌ها جزء استان‌هاى مظلوم و محروم و کمتر توسعه‌یافته کشور واقع شده است.
در بیشتر تصادفات علت اصلى رانندگان هستند اما در برخى موارد جاده نیز می‌تواند مقصر اصلی شناخته شود مشکلات بودجه‌اى و پرهزینه بودن پروژه‌هاى راه‌سازى همواره باعث شده تا این پروژه‌ها به کندى صورت گیرد.
در مسیر بندرلنگه به بستک قبل از روستاى چاه مسلم به سمت شهرستان بستک پیچى مشهور به پیچ بست وجود دارد که فقط رانندگانى که با این مسیرآشنا هستند وقتى به آن می‌رسند تمام حواس خود را جمع می‌کنند و سرعت خود را کاهش می‌دهند از آن به سلامت عبور مى‌نمایند.
در این پیچ خطرناک در هشت سال گذشته دو کشته و بیش از 30 زخمی و یک قطع نخاعی و بیش از 50 مورد تصادفی و انحراف ازجاده که منجر به چپ شدن خودرو نیز شده را شاهد بودیم.
گفتنى است که در کنار این پیچ جاده‌ای را به جهت از بین بردن پیچ تند احداث نموده‌اند  اما به دلایل نامعلومى هنوز آسفالت نشده است.
جاده‌ای که برابر این جاده توسط پیمانکار اداره راه و شهرسازی به طول 600 متر از سال 91در حال احداث است مدتی نیز متوقف مانده و اینطور که از شواهد پیداست فقط عملیات آسفالت آن باقی مانده است.
بر اثر باد و باران همین جاده خاکی و شن ریزی و مسطح شده درحال خرابی است و اگر آسفالت نشود این جاده نیز از بین می‌رود و این خود خسارت به بیت المال است.
تا کنون خبری از بازدید کارشناس بر سر این پیچ در رسانه‌ها درج نگردیده است ولی به گفته برخی مردم و رانندگان، اگر مسوولان همت مى‌کردند با هزینه‌ بسیار کم می‌توانستند از مرگ و زخمی شدن و وارد آمدند خسارت به بسیاری از هموطنان جلوگیری کنند.
منطقه چاه مسلم در 30 کیلومتری شمال بندرلنگه واقع شده و مردم آن هر از چند گاهی شاهد بروز سوانح دلخراش و مرگ افراد غیر‌بومی نا آشنا با این پیچ خطرناک هستند.
عدم وجود علائم راهنمایی و رانندگی هشداری مناسب نظیر کاهش سرعت و پیچ خطرناک و همچنین غیراستاندارد بودن این پیچ سبب بروز تصادفات دلخراش در این محور شده است.
تا کی باید چند نفر دیگر در این محور جان خود را از دست بدهند تا این معضل رفع شود اهالی روستای چاه مسلم هر سال شاهد بروز اتفاقات ناگواری در این محور هستند اما کاری از دستشان بر نمی‌آید و اغلب افراد حادثه دیده در این محور را افراد غیربومی و ناآشنا با منطقه شامل می‌شود.
مهدی صابری بخشدار بخش مرکزی در خصوص این جاده در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: از زمان تصدی اینجانب به بخشداری بارها این مسئله را به صورت مکتوب پیگیری نمودم و علت آسفالت نشدن جاده ساخته شده برای از بین بردن این پیچ خطرناک، وجود تیرهای انتقال خطوط برقی بودند که در این جاده واقع بودند.
وی افزود: پس از چندین مورد پیگیری این تیرها نیز جابجا گردید و حال فقط منتظر اقدام اداره راه و شهرسازی بندرلنگه جهت آسفالت این جاده جدید می‌باشیم.
ایرج علیزاده رئیس اداره راه و شهرسازی بندرلنگه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص اقدامات صورت گرفته در مورد این جاده اظهار داشت: زیر سازی و تسطیح این جاده کاملا انجام شده است و فقط در نقطه اتصال به جاده اصلی با اختلاف اندک ارتفاع روبرو هستیم که اگر این مورد رفع نشود با توجه به انعطاف آسفالت در آینده این جاده دچار مشکل می‌گردد و ان‌شاءالله در روزهای آینده پس از رفع آن به زودی کار آسفالت این جاده توسط پیمانکار مربوط آغاز خواهد شد.
مردم روستای چاه مسلم خواستار رسیدگی‌ و توجه مسئولان به این مسئله هستند امید است این گزارش باعث حل این مشکل شود تا شاهد صحنه‌هاى ناگوار دیگرى حداقل در این قسمت از شهرستان نباشیم.
نوشته پیچ مرگ‌آور در جاده چاه مسلم اولین بار در جنوبی ها دات کام پدیدار شد. و تارنامه جنوبی ها دات کام - مجله موسیقی هرمزگان است

پیچ مرگ‌آور در جاده چاه مسلم


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog