موضوع فیلم جنگ ستارگان دین شد!

به گزارش اویس ، «فورس» یا «نیرو» که به یک دین جدید رو به رشد در استرالیا تبدیل شده کم کم ابعاد مشکل زایی یافته است. جنبشی که در سال ۲۰۱۱ حرکتی بی معنا و صرفا جهت سرگرمی تلقی میشد اکنون بر اساس آمار رسمی ۶۵ هزار پیرو پیدا کرده است. این مذهب جدید که ابتدا در سال ۲۰۰۶ پدیدار شد حتی آتئیست های این کشور را نیز نگران کرده است. تا جایی که با راه انداختن کمپینی خواهان توقف این جنبش جدید دینی شده اند. آتئیست ها میگویند «جدیسم» یک مذهب جدید است و نه گرایشی غیر دینی.
جدیسم یا «آیین جدای» ، مسلکی است که باورمندانش معتقدند نیرو یا همان «فورس» که در فیلم‌های جنگ ستارگان جا‌به‌جا به آن اشاره می‌شود، حقیقتا در جهان واقع وجود دارد و تمام کیهان را کنار هم نگه داشته. پیروان این آیین ساختگی خودشان را شوالیه‌های جدای جهان واقعی می‌دانند و وقتشان را به تمرکز و تعمق در ذات هستی و طبیعت انسانی می‌گذرانند تا بتوانند با نیرو رابطه برقرار کنند.
معتقدان به جدیسم می‌گویند اگرچه فیلم‌های جنگ ستارگان به کنه و حقیقت ذات هستی اشاره کرده‌اند و به درستی به وجود نیرو پی برده‌اند، ولی مذهب جدیسم قرار نیست روی افسانه‌ی جنگ ستارگان و کاراکترهایش و دنیای تخیلی‌اش تمرکز کند و «نیرو» ، چیزی است که مرکز توجه آن‌هاست. جدیسم ۱۶ آموزه دارد و ۲۱ اندرز که این‌ها در کنار هم «نظام‌نامه‌ی جدای» را تشکیل می‌دهند.
 
نوشته موضوع فیلم جنگ ستارگان دین شد! اولین بار در اویس پدیدار شد.

موضوع فیلم جنگ ستارگان دین شد!


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog