نرم افزار فشرده سازی فایل های apk. نصبی اندروید

سلام دوستان
من چندین سال پیش که تازه با زبان VB.Net آشنا شده بودم کلی نرم افزار الکی ساخته بودم که اینم جزو البته نسبتاً حرفه ای هاش بود یعنی اون موقع با ساخت این چون اینترنت هم نداشتم پیش خودم کلی حال میکردم اون موقع یادمه یه گوشی Sony Ericsson W8 داشتم که اندروید 2.1 روش داشت و خروجی های اینو روی اون گوشیم تست میکردم بعدش همون نسخه از نرم افزار رو فقط یه دکمه بازشدن سایت خودم رو توش گذاشتم و تو سایت پرسش و پاسخ عجوبه (که البته خیلی وقته سایتش پاک شده) فقط به صورت EXE و بدون سورس منتشر کردم اما طی این چند روز به فکرم زد که کلاً تغییرات ساختاری توش بدم و بعد Open-Source منتشرش کنم که کردم.خوشحال میشم دانلود کنید و نظراتتون رو بگید، لینک از گیت هاب:  https://github.com/HosseinMasroor/APK-Compressor

اینم تصویری از برنامه:





توضیح کارکرد نرم افزار:

ببینید فایل های با پسوند apk. (برنامه های گوشی های اندرویدی) و jar. (برنامه های گوشی های معمولی جاوا) هر دو تاشون در واقع فایل های zip. معمولی هستن که فقط پسوندشون رو تغییرنام دادن تا راحت تر شناسایی بشن وگرنه هر دوی این فرمت ها رو میشه با 7Zip یا Winrar هم باز کرد.
خب حالا به این دلیل که معمولاً IDE های اندرویدی فایل های خروجی apk. خودشون رو با حداکثر فشرده سازی zip. فشرده نمیکنن این برنامه ساده فقط میاد اون فایل ها رو یه بار Extract میکنه و دوباره با فرمت zip فشرده میکنه و پسوندش رو دوباره مثلاً به apk تغییر میده که البته این کار رو دستی هم می تونید انجام بدید.

نکته بسیار مهم:

اوایل که این نرم افزار رو ساخته بودم از فایل CommandLine برنامه 7zip توش استفاده کرده بودم اما خب این روش معایبی مثل کار نکردن در بعضی سیستم ها یا نیاز بودن به ذخیره کردن دو فایل 7z.exe و 7z.dll (که بدون این کار نمیکرد) درون فایل خود برنامه داشت عیب بدتر اینکه در بعضی سیستم ها 7zip فایل 7z.dll خودش رو فقط دنبال کلید رجیستری خود 7zip میگرده و توی آدرس پوشه ای که تو اون کلید رجیستری داده شده لود میکنه و در واقع من کلید رجیستری هم (البته اگر وجود نداشت چون ممکن بود اصلاً کاربر 7zip رو نصب داشته باشه) ذخیره میکردم ولی خب این بار به جای CommandLine برنامه 7zip از کتابخانه آماده ای که مختص زبان های دات نت هست به نام DotNetZip استفاده کردم این کتابخانه علاوه بر سرعت بالایی که داره امکان نمایش Loading کامل هم به من داده و برخلاف نسخه قبلیش که با 7zip بود در این نسخه لودینگ کامل تری نشون دادم ولی خب بازم یه عیبی داره که گفتم بگم نگید خرابه این کتابخانه بزرگترین عیبش عدم شناسایی خودکار Encoding فایل های zip مثل 7zip حین عملیات Extract هستش و البته من نوشتم در صورت لزوم (یعنی وقتی که Encoding پیش فرض نباشه) از UTF8 که استاندارد یونیکد هستش استفاده کنه ولی خب بازم ممکنه بعضی برنامه ها دارای متونی باشن که با این UTF-8 هم سازگار نباشن به همین دلیل همیشه بهتره پس از فشرده سازی فایل های apk. با این نرم افزار یه بار تو گوشی تستش کنید ببینید نصب میشه یا نه.
سورس کامل پروژه ویژوال استودیو نرم افزار در لینک گیت هاب که دادم هست اگر کسی تونست این مشکل رو حل کنه یا امکاناتی به نرم افزار اضافه کنه می تونه در صفحه گیت هاب یا هر سایت دیگه خودش با نام خودش منتشر کنه

این برنامه برای اجرا فقط به Net Framework 2.0. نیاز داره که روی همه ویندوز های بالاتر از XP به صورت پیش فرض نصب و فعاله و مثل 3.5 نیاز نداره که در ویندوز 8 و 10 هم دانلود بشه.در ویندوز XP هم براحتی فقط با نصب همین دات نت 2.0 اجرا میشه.

نظر یادتون نره
اگر اطمینان هم ندارید که فایل EXE رو دانلود کنید می تونید به جاش کل پروژه ویژوال استودیوش رو دانلود کنید و خودتون کامپایل و سپس اجرا کنید
راستی فایل EXE برای این یه دونه است و نیاز به DLL اون کتابخانه DotNetZip نداره چون در واقع نسخه EXE به صورت Winrar SFX Archive هستش که تک فایل بشه.

نرم افزار فشرده سازی فایل های apk. نصبی اندروید


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog