آموزش روت و آن‌روت کردن ( root and unroot ) موبایل و یا تبلت های آندرویدی


 
چطور گوشی و یا تبلت  اندرویدی خودتان را در سال ۲۰۱۶ روت و آن‌روت کنید

آیا وسوسه یک کاربر ارشد بودن شما را به طمع می‌اندازد؟ دسترسی به اندروید، جهانی از امکانات را به روی کاربر می‌ گشاید، اما این موضوع همچنین می‌تواند ضمانت شما را نیز از بین ببرد و یا حتی برای شما یک ابزار بلوکه شده به جای بگذارد. بله، وقتی که در حال دسترسی به اندروید خودتان هستید، شما مزایا و نیز خطرات آن را خواهید دانست.
آیا گوشی شما پر است از نرم‌افزارهای اضافی و بلااستفاده؟ در اینجا چطور این اپلیکشن‌ها را بر روی اندروید از کار می‌اندازید؟
سازندگان و عرضه کنندگان منافع خاصی در منصرف ساختن شما از روت این برنامه‌ها دارند. عمل روت می‌تواند ذاتا خطرناک باشد. با این حال، برای کاربران دقیق،‌خطر به حداقل می‌رسد و مزایای احتمالی ارزش آن را دارد. این شما را راهنمایی می‌کند تا از مراحل ضروری قدم بردارید تا تلفن خود را روت  کنید. برخی ابزارها می‌توانند در چندین دقیقه روت  شوند. دیگر دستگاه‌ها کمی تحقیق لازم دارند. چیزی که مشخص است: روت کردن تلفن شما می‌تواند یکی از بهترین روش‌ها برای شناخت قابلیت اصلی ابزار اندروید شما باشد.
روت فرار از زندان برای اندروید می‌باشد و به کاربران اجازه می‌دهد تا عمیق‌تر درون یک سیستم فرعی در تلفن شیرجه بزنند. در اصل، این به شما اجازه دسترسی کامل به سیستم عامل را خواهد داد و تقریبا تمام چیزهایی که بر روی اندروید شما می‌باشد را بر اساس خواسته شما تنظیم می‌کند. با قابلیت روت ، شما می‌توانید همچنین هر نوع محدودیتی را که سازنده و یا عرضه کننده شما ممکن است به کار گرفته باشد را برطرف سازید. شما می‌توانید اپلیکیشن‌های بیشتری را راه‌اندازی کرده و پردازشگر خودتان را سریعتر و یا کندتر کنید و آن را جایگزین سیستم عامل شرکت کنید.
در این فرآیند لازم است تا کاربران از نرم‌افزارها پشتیبان (back up) تهیه کرده و یک حافظه (ROM) معین و جدید را نصب کنید (نسخه اصلاحی از اندروید).
یکی از مشخص‌ترین انگیزه‌ها برای روت ابزارهای اندروید خودتان خلاص شدن از نرم‌افزارهای ناخواسته می‌باشد که حذف آن از روی کامپیوتر غیرممکن است. شما قادر خواهید بود تا اتصال اینترنت به صورت بی‌سیم را تنظیم کرده،‌حتی اگر که آن به صورت پیش فرض فاقد این توانایی باشد. مزایای دیگری وجود دارند که شامل توانایی نصب اپلیکیشن‌های مخصوص و حافظه فلش می‌باشد که هر یک می‌تواند ویژگی‌های دیگری به آن بیفزاید و عملکرد تلفن و یا تبلت شما را افزایش داده و آن را ساده کند. بسیاری از افراد به خاطر این توانایی تلفن برای این که کاملا ظاهر آن را بر اساس خواسته خودشان تغییر دهند وسوسه می‌شوند. شما همچنین می‌توانید به صورت دستی اجازه نصب اپلیکشن‌ها را پذیرفته و یا آن را رد کنید.
وقتی که تلفن خود را روت می‌کنید تعداد زیادی از اپلیکیشن‌های جالب و ضروری را نخواهید یافت، اما به اندازه کافی وجود دارند تا آن را ارزشمند سازد. برای مثال، برخی از اپلیکیشن‌ها به شما اجازه می‌دهند تا به صورت اتوماتیک از تمامی نرم‌افزارهای و اطلاعات خودتان را فایل پشتیبان تهیه کرده و تبلیغات را کاملا حذف کنید و مسیرهای امنی برای رفتن به اینترنت ایجاد کنید، سرعت پردازشگر خودتان را سریعتر کرده و  گوشی خودتان را به صورت مرکز بی‌سیم تبدیل کند.

سه نکته منفی احتمالی ضروری در روت اندروید وجود دارد:
– از بین بردن ضمانت: برخی از تولیدکنندگان و یا عرضه کنندگان روت را به عنوان بهانه‌ای برای از بین بردن ضمانت به کار خواهند گرفت. به یاد داشته باشید که شما می‌توانید همیشه آن را به حالت پیش از روت برگردانید. اگر که لازم است تا گوشی خودتان را برای تعمیر پس بفرستید، صرفا حافظه اصلی خود را فلش کنید و هیچ کس هرگز نخواهد دانست که آن دستگاه روت شده است.
– گوشی خود را بلوکه کنید: هرگاه که شما بیش از اندازه وسوسه شدید، حداقل خطر اندکی در بلوکه کردن گوشی خودتان دارید. شیوه مشخصی برای دوری از این اتفاق دنبال کردن دستورالعمل‌ها به صورت دقیق می‌باشد. مطمئن شوید که این مسیری که شما دنبال می‌کنید برای گوشی‌تان جواب می‌دهد و این که هر نوع حافظه‌ای که شما آن را فلش کردید به ویژه برای آن طراحی شده است. اگر که شما تحقیقات خودتان را انجام داده و به بازخورد از دیگران توجه دارید نباید هرگز بلوکه کردن اتفاق بیفتد.
– خطرات امنیتی: روت ممکن است برخی خطرات امنیتی را داشته باشد. بسته به این که چه خدمات و یا اپلیکیشن‌هایی شما بر روی دستگاه خودتان به کار می‌برید، روت می‌تواند موجب آسیب در ایمنی گردد. برای مثال، گوگل خدمات Google Wallet  برای ابزارهایی که روت شده است را قبول نمی‌کند.

چطور دستگاه اندروید خودتان را برای روت آماده کنید؟
سه برنامه روت که در چندین ماه گذشته توجه بسیاری را به خود جلب کرده عبارتند از: Towelroot، Kingo Root و Kingroot. آنها به اندازه زمانی که دندانتان را مسواک می‌کنید دستگاه شما را روت خواهند کرد. با این وجود، این برنامه‌های روت تنها با دستگاه‌های اندروید که گاهی اوقات جدیدتر از اندروید ۵٫۱ Lollipop هستند هماهنگی دارند. برای مثال، King Root ادعا می‌کند که بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه را حتی برای برخی از اندرویدهای ۵ پاکسازی خواهد کرد اما اکثر این ابزارهای جدید دارای اندروید ۵٫۱ و بالاتر هستند و جزو این فهرست نمی باشند.
در اینجا دستگاه‌های متناسب برای فهرست Kingo آمده است و در زیر لینک‌هایی آمده است که تولیدکننده اعلام کرده می‌تواند KingRoot آنها را به کارگیرد:
– گوگل/ نکسوس
– HTC
– هوآویی
– ال جی
– سامسونگ
– سونی
-ZTE
اگر که شما در جستجوی روت تلفن‌های جدیدتری با اندروید ۵٫۱ و بالاتر همچون گالکسی اس ۶ (Galaxy S6) یا ۷ هستید، شیوه‌های بالا جواب نخواهد داد. درحالیکه آنها می‌تواند بر روی اندروید ۵ جواب دهد، اندروید ۵٫۱ داستانی کاملا متفاوت دارد زیرا که هسته اصلاحی نیاز دارد تا فلش گردد تا به ریشه دسترسی پیدا کند. این هسته مرکزی برای سیستم عامل است و سخت‌افزار را کنترل می‌کند. اندروید نمی‌تواند بدون آن راه‌اندازی شود.ما دستورالعمل‌هایی در زیر برای روت یک دستگاه گلکسی اس ۶ و یا اس۶ اج با اندروید ۵٫۱ و یا ۶ و نیز گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج با Marshmalow داریم.
نکته آخر این که : شما تولیدکنندگان بسیاری را خواهید دید که نشان می‌دهند دستگاه آنها از تمامی دستگاه‌های اندروید مراقبت می‌کند اما یک چنین وسیله‌ای اصلا وجود ندارد.
اگر که تلفن شما متناسب با یکی از اپلیکیشن‌های بالا نباشد، باید زمان اندکی صرف یافتن شیوه‌هایی برای روت اندروید کنید. بهترین مکان برای شروع XDA Developers Forum است. به دنبال تهدیدی بر روی دستگاه بخصوص خودتان باشید و مطمئن شوید که شیوه‌ای را یافتید که برای افراد دیگر نیز جواب داده است. ارزش آن را دارد که وقتی را برای جستجوی شیوه درست برای دستگاه خودتان صرف کنید.
آماده‌سازی برای روت
از هرچیزی که برای شما مهم هستند پیش از شروع بک آپ (فایل پشتیبان) تهیه کنید. شما باید همچنین همیشه پیش از این که حافظه دستگاه خودتان را فلش کنید از Rom یک فایل پشتیبان یا بک آپ تهیه کنید.
چطور از اندروید خود بر روی کامپیوترتان بک آپ (فایل پشتیبان) تهیه کنید؟
می‌خواهید مطمئن شوید که دستگاه شما به طور کامل پیش از آغاز شارژ شده است. همچنین لازم است تا شناسایی USB و بازکننده OEM را روشن کنید.تنظیمات را بر روی دستگاه خود باز کنید. اگر که بخش گزینه‌های سازنده را نمی‌بینید به قسمت پایین تنظیمات بر روی صفحه دستگاه خود بروید و این مراحل را برای فعالسازی آنها دنبال کنید.
بر روی «درباره گوشی» بزنید و شماره سازنده را پیدا کنید.
بر روی شماره سازنده هفت مرتبه بزنید و گزینه‌های سازنده بر روی صفحه اصلی مربوط به تنظیمات ظاهر خواهد شد.
بر روی کلید برگشت بزنید تا گزینه‌های سازنده را ببینید.
بر روی گزینه‌های سازنده بزنید.
شناسایی USB را کنترل کنید.
بازکننده OEM را کنترل کنید.
نصب ابزارهای SDK اندروید
لازم است تا برای برخی از شیوه‌های پاکسازی اندروید ADB و Fastboot را نصب کنید.باز کردن قفل برای راه‌اندازی سیستم عاملپیش از این که شما کامپیوتر را روشن کنید، لازم است همچنین تا سیستم عامل خودتان را راه‌اندازی کنید. این برنامه نشان می‌دهد که چه اپلیکیشن‌هایی بر روی فرآیند بالا آمدن تلفن شما راه‌اندازی خواهند شد.قفل دستگاه خود را باز کنید تا به شما اجازه دهد دستگاه خودتان را تنظیم کنید سازندگان به درخواست شما برای تنظیم پاسخ داده‌اند. بسیاری از آنها شیوه‌هایی را ارائه کرده‌اند تا به شما در برداشتن قفل سیستم عامل بر روی وب سایت کمک کند، اگر چه معمولا آنها برای تولیدکنندگان ارائه می‌شوند و معمولا لازم است تا ابتدا یک حساب کاربری باز کرده و ثبت‌ نام کنید.برخی از تولیدکنندگان و عرضه کنندگان اجازه باز کردن قفل سیستم عامل را نمی‌دهند، اما شما می‌توانید در این باره با کمی جستجو کرده و راهی برای آن پیدا کنید (XDA Developers Forum را امتحان کنید).
چطور دستگاه اندروید شما با برنامه TowelRoot روت می‌شود؟
یکی از ساده‌ترین شیوه‌های روت از طریق TowelRoot است. این گزینه بر روی اغلب دستگاه‌های اندروید کار می‌کند. این برنامه برای روت AT&T سامسونگ گالکسی اس ۵ طراحی شده بود و نه انواع دیگر آن. به ویژه برخی از دستگاه‌های موتورولا و HTC با این شیوه کار نمی‌کنند. برخلاف دیگر برنامه‌های روت که نیاز به دانلود و راه‌اندازی برنامه بر روی کامپیوتر شما دارد، TowelRoot دستگاه شما را صرفا با دانلود و راه‌اندازی این اپلیکیشن روت می‌کند. به هیچ کامپیوتری نیاز نیست. با این وجود TowelRoot تنها بر روی دستگاه‌هایی جواب خواهد داد که دارای یک هسته مرکزی می‌باشند که تاریخ آن زودتر از ۳ ژوئن،  ۲۰۱۴ است.
برای به کار گیری TowelRoot شما باید بتوانید دستگاه خودتان را قادر سازید تا اپلیکیشن‌هایی را از منابع ناشناس نصب کند. این می‌تواند به وسیله کلید بر روی تنطیمات/امنیت/منابع ناشناس (Setting>Security>Unknown Sources) انجام شود. اکنون شما قادر خواهید بود تا اپلیکیشن‌هایی را خارج از برنامه Google Store نیز دانلود کنید.اکنون به TowelRoot بر روی مرورگر تلفن خودتان بروید و بر روی آیکون Lambda کلیک کنید. برای اطلاعات بیشتر، بخش GADGET Hacks’ YouTube viedo را کنترل کنید.

چطور از Kingo برای روت اندروید استفاده کنیم؟
Kingo Root می‌تواند بر روی کامپیوترهای با برنامه ویندوز و یا مستقیما بر روی دستگاه اندروید شما با استفاده از اپلیکیشن آن به کار برده شود.ابتدا، ببینید آیا دستگاه شما برای Kingo مناسب است. سایت آنها فهرستی از دستگاه‌های متناسب با آن را ارائه می‌کنند.سپس، برنامه Kingo Android Root برای ویندوز را و یا Kingo Android Root APK را مستقیما بر روی دستگاه اندروید خودتان دانلود کنید.اگر که شما نرم‌افزار ویندوز را انتخاب کرده‌اید، مطمئن شوید که می‌توانید شناسایی USB را بر روی تلفن خودتان فعال کنید.هنگامی که شناسایی USB بر روی دستگاه شما فعال شد، این برنامه را بر روی کامپیوتر خودتان راه‌اندازی کرده و یا دستگاه اندروید خودتان را به کامپیوتر به وسیله رابط USB متصل سازید. این برنامه باید دستگاه شما را شناسایی کند و پیامی به این مضمون که آیا شما مایل به پاکسازی هستید را نشان دهد. بخش «روت » را انتخاب کرده و سپس آن را دنبال کنید. Kingo تنها چند دقیقه طول می‌کشد تا به کاربر امتیاز بالایی بدهد.

اگر که شما ترجیح می دهید تا روت دستگاه خودتان را بدون کامپیوتر انجام دهید، پس دستورات زیر را دنبال کنید:
– Kingo Root APK  را نصب کنید.
– اپلیکیشن Kingo Root را باز کنید.
– روت با یک کلیک را خواهید دید اگر که دستگاه شما متناسب با آن باشد. بر روی آن کلیک کنید.
– صبور باشید، زیرا که این شیوه مدتی طول می‌کشد.
– اگر موفق شدید، یک نشانه کنترل با کلمات «با موفقیت روت شد» را در زیر آن خواهید دید.
چطور دستگاه اندروید خودتان را با استفاده از KingRoot روت کنید؟
درست همانند Kingo Root، برنامه KingRoot می‌تواند برای روت دستگاه شما از یک کامپیوتر شخصی ویندوز استفاده کرده و یا مستقیما بر روی تلفن و یا تبلت شما با استفاده از یک اپلیکیشن به کار گرفته شود.
با بیش از ۱۰۰ هزار ابزار حمایتی، شانس بالایی برای KingRoot وجود دارد که بر روی دستگاه  تلفن  یا تبلت اندروید شما جواب دهد. از لینک‌های زیر برای دانستن این که آیا دستگاه شما متناسب با آن می‌باشد استفاده کنید.
– گوگل/ نکسوس
– HTC
– هوآویی
– ال جی
– سامسونگ
– سونی
– ZTE
شما می‌توانید برنامه نرم‌افزار ویندوز و یا اندروید APK را دانلود کنید. ما استفاده از ابزار اپلیکیشن اندروید را پیشنهاد می‌دهیم زیرا که بسیار آسانتر است. پس از این که فایل APK را نصب کردید، تنها دستورات زیر را دنبال کنید.
– اپلیکیشن KingRoot را باز کنید.
– «روت را امتحان کنید» را خواهید دید اگر که دستگاه شما متناسب با آن باشد. بر روی آن کلیک کنید.
– صبور باشید، زیرا ممکن است چند دقیقه‌ای طول بکشد.
– اگر که موفق شدید، یک تیک بزرگ با کلمات «با موفقیت روت شد» را در زیر آن خواهید دید.

چطور گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج را بر روی اندروید ۵٫۱٫۱ روت کنید
اگر که شما گلکسی اس ۶ و یا گلکسی اس ۶ اج با اندروید ۵٫۱٫۱ دارید می‌بایست بدانید که به شیوه یک کلیک در اینجا کاری انجام نخواهد داد. این به این خاطر است که گوگل و سامسونگ در نسخه ۵٫۱٫۱ تغییراتی انجام داده‌اند که نیاز به یک هسته اصلاحی دارد تا برای پاکسازی فلش گردد. متأسفانه، شیوه یک کلیک در اینجا وجود ندارد، بنابراین، مراحل دیگری انجام خواهد شد.
نکته : روت دستگاه گلکسی اس ۶ و یا اس ۶ اج یک مسافرت است به این معنا که شما قادر نخواهید بود تا از پرداخت سامسونگ (Sumsung Pay) استفاده کنید.
این شیوه برای اغلب دستگاه‌های گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج موفق خواهد بود، اما نه برای AT&T و نسخه‌های بی‌سیم. این نوع از دستگاه‌هایی با برنامه‌هایی هستند که به قدری امنیت دارد که نمی‌توان قفل آنها را باز کرد.
در اینجا مدل‌هایی که با این شیوه کار می‌کنند آورده شده است:
گلکسی اس ۶- SM-G920F، SM-G920I، SM-G920S/SM کره‌ای، SM-G920K و SM-G920L، T-Mobile SM-G920T، Sprint SM-G920P، SM-G920R4 امریکایی، SM-G920W8 کانادایی گلکسی اس ۶ اج- SM-G925F، SM-G925I، SM-G925S/SM-G925K/SM-G925L کره‌ای، T-Mobile SM-G925T، Sprint SM-G925P، SM-G925W8 کانادایی.
این دستگاه‌ها باید دارای اندروید ۵٫۱٫۱ باشند. تلاش نکنید تا با استفاده از این شیوه آنها را روت کنید اگر که دستگاه شما از هر نوع و نسخه دیگری است و یا اگر که مدل شماره آن در این فهرست نمی‌باشد.مطمئن شوید که بازکننده OEM بر روی دستگاه شما قابل اجراست. تنظیمات را باز کنید. اگر که گزینه‌های سازنده را نمی‌بینید به بخش پایین تنظیمات بر روی صفحه دستگاه خودتان بروید و این مراحل را برای فعالسازی آن دنبال کنید:
بر روی درباره تلفن کلیک کرده و شماره ساخت را پیدا کنید.
بر روی شماره ساخت هفت مرتبه کلیک کرده و گزینه‌های سازنده بر روی صفحه اصلی تنظیمات ظاهر خواهد شد.
بر روی کلید برگشت بزنید تا گزینه‌ها را ببینید.
بر روی گزینه‌ها کلیک کنید.
بازکننده OEM را کنترل کنید.
در زیر دستورات ساده‌ای هستند، اما شما باید برای اطلاعات بیشتر به Max Lee’s Post مراجعه کنید.
دستگاه خود را خاموش کنید. حالا بر روی کلیدهای پایین، خانه و پاور همزمان فشار آورید. پس از ۵ ثانیه یک صفحه هشدار را خواهید دید.
اکنون بر روی کلید بالا بزنید تا تلفن شما در حالت دانلود ODIN قرار گیرد.
هسته مناسب روت را از اینجا دانلود کنید.
ODIN v3.10.6 را از اینجا دانلود کنید.
درایورهای USB سامسونگ گالاکسی اس ۶ و یا اس ۶اج را از اینجا دانلود کنید.
تلفن خود را از طریق کابل میکرو USB به کامپیوتر متصل کنید.
نرم‌افزار ODIN را راه‌اندازی کرده و مطمئن شوید که شماره COM در جعبه درخشان آبی وجود دارد. اگر که نیست، پس درایورهای USB شما به درستی نصب نشده اند .
اگر که همه چیز خوب پیش می‌رود، بر روی AP کلیک کرده و هسته پاکسازی را که شما قبلا دانلود کرده‌اید را انتخاب کنید.
بر روی کلید شروع (استارت) کلیک کنید. این فرآیند در حدود ۵ ثانیه طول می‌کشد.
باید اکنون کلمه عبور را در بالا سمت چپ ببینید.
دستگاه را مجددا روشن کرده و اکنون شما اپلیکیشن Super SU را در بخش برنامه‌ها خواهید دید.
چطور گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج را روت کرده و نوت ۵ مارشمالو راه‌اندازی کنیم؟
شما می‌توانید گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج و یا نوت ۵ اما تنها مدل‌های خاصی از آنها را بر روی اندروید روت کنید. مدل خودتان را چک کنید، بخش تنظیمات و درباره تلفن (Setting> About phone) را باز کنید و به شماره مدل نگاه بیندازید.
شماره مدل‌های زیر می‌تواند با این شیوه روت شود:
گلکسی اس ۶- SM-G920F، SM-G920FD، SM-G920L، SM-G920K، SM-G920S
گلکسی اس ۶ اج- SM-G925F، SM-G925L، SM-G925K، SM-G925S
گلکسی نوت ۵- SM-G920C
دستورات زیر برای ابزارهایی با اندروید ۶٫۰٫۱ هستند. سعی نکنید تا با استفاده از این شیوه دستگاه خودتان را روت کنید اگر که نسخه دیگری است و یا اگر که شماره مدل شما در این فهرست نمی‌باشد.
نکته : روت گالاکسی اس ۶، اس ۶ اج و یا نوت ۵ از طریق Knox  خواهد بود که به معنای آن است که شما قادر نخواهید بود تا از  Samsung Pay استفاده کنید.
مطمئن شوید که قفل باز کن OEM بر روی دستگاه شما وجود دارد. تنظیمات را باز کنید. اگر که گزینه‌های سازنده را نمی‌بینید به پایین صفحه تنظیمات بر روی دستگاه خودتان بروید و این مراحل را برای فعالسازی آنها دنبال کنید.
بر روی درباره تلفن کلیک کرده و شماره ساخت را پیدا کنید.
بر روی شماره ساخت هفت مرتبه کلیک کرده و گزینه‌های سازنده بر روی صفحه اصلی تنظیمات ظاهر خواهد شد.
بر روی کلید برگشت بزنید تا گزینه‌ها را ببینید.
بر روی گزینه‌های سازنده کلیک کنید.
بازکننده OEM را کنترل کنید.
اکنون زمان انجام روت است. در زیر دستورات ساده‌ای وجود دارند، اما شما باید برای اطلاعات دقیق‌تر به Max Lee’s Post بروید.
۱ .هسته SpaceX مناسب را برای مدل خودتان را از اینجا دانلود کرده و آن را بر روی کامپیوتر خودتان ذخیره کنید. مکان آن را به خاطر بسپارید.
آخرین نسخه از ODIN را از اینجا (نسخه ۳٫۱۰٫۷) را برای کامپیوتر خود را از اینجا دانلود کرده و مکان آن را به خاطر بسپارید.
فایل زیپ شده نسخه ۲٫۵۲ SuperSU را برای مدل خودتان بر روی کامپیوتر خود از اینجا دانلود کرده و مکان آن را به خاطر بسپارید.
فایل مناسب TWRP را برای مدل خودتان و برای کامپیوتر خود از اینجا دانلود کرده و مکان آن را به خاطر بسپارید.
درایورهای USB سامسونگ را برای دستگاه خودتان از اینجا دانلود کنید.
دستگاه خودتان را خاموش کنید. اکنون کلیدهای بالا (Vomume up)، خانه (home)و پاور (Power) یا روشن را همزمان نگهدارید. پس از ۵ ثانیه شما یک صفحه هشدار را خواهید دید.
اکنون بر روی کلید بالا بزنید تا تلفن شما در حالت دانلود ODIN قرار گیرد.
تلفن خودتان را به کامپیوتر از طریق کابل میکرو USB متصل کنید.
نرم‌افزار ODIN را راه‌اندازی کرده و مطمئن شوید که شماره COM در جعبه درخشان آبی رنگ وجود دارد. اگر که نیست، پس درایورهای USB شما به درستی نصب نشده‌اند.
اگر که همه چیز خوب پیش می‌رود، بر روی AP کلیک کرده و فایل SpaceX Kenel را انتخاب کنید که قبلا آن را دانلود کرده‌اید.
بر روی کلید استارت (شروع) کلید کنید. این فرآیند ممکن است چند دقیقه طول بکشد.
شما باید اکنون کلمه عبور را در بالای صفحه سمت چپ ببینید و تلفن شما روشن خواهد شد.
پس از روشن شدن تلفن، آن را به وسیله مرحله ۶ و ۷ دوباره به حالت ODIN برگردانید.
اگر که تلفن شما از کامپیوتر جدا شده است، آن را مجددا متصل کنید.
بر روی AP کلیک کرده و فایل برگشتی TWRP را که شما قبلا دانلود کرده‌اید را انتخاب کنید.
بر روی منوی استارت کلیک کنید. این فرآیند ممکن است چند دقیقه طول بکشد.
وقتی که این مراحل به پایان رسید، تلفن خودتان را دوباره روشن کنید.
هنگامی که روشن شد، بر روی گزینه اجازه برای دسترسی به اطلاعات دستگاه بزنید، بنابراین شما می‌توانید تمام فایل‌ها را بر روی تلفن خودتان کپی کنید.
بر روی فایل زیپ شده SuperSU که پیش از این دانلود کرده‌اید در قسمت اصلی در تلفن خودتان آن را مجددا کپی کنید.
اکنون تلفن را خاموش کنید و کلیدهای بالا (Vomume up)، خانه (home)و پاور (Power) را همزمان نگهدارید تا لوگوی سامسونگ را ببینید.
وقتی که لوگو ظاهر شد، دکمه پاور را رها کنید.
پس از چند ثانیه، شما باید در بخش TWRP باشید. اکنون می‌توانید به تمامی کلیدها بروید و بر روی نصب کلیک کنید.
فایل زیپ شده SuperSU را بر روی بخش کپی شده در تلفن خودتان انتخاب کنید و برای فلش کردن بر روی آن بزنید.
تلفن خودتان را یک بار دیگر خاموش و روشن کنید. پس از روشن شدن تلفن، شما اکنون اپلیکیشن SuperSU را در بخش اپلیکیشن‌ها خواهید دید. لذت ببرید.
چطور ابزارهای نکسوس را با برنامه مارشمالو روت کنیم؟
لازم است تا هسته اصلاحی را به منظور روت دستگاه نکسوس با اندروید ۶ مارشمالو فلش کنید. شیوه یک کلیک در دسترس نمی‌باشد، اما دستوراتی در مورد اندروید سویل وجود دارد.
شما به ابزارهای SDK  اندروید نیاز دارید که شامل ADB و راه‌اندازی سریع می‌باشد. اگر که آنها را از قبل ندارید، لطفا از اینجا دستورات ما را دنبال کنید:
یک تعداد از فایل‌ها را پیش از شروع کردن آن لازم است تا دانلود کنید.
ریکاوری TWRP را برای دستگاه خودتان دانلود و آن را نصب کنید:
– نکسوس ۵ / دستورات نصب
– نکسوس ۵ ایکس / استفاده از دستورات مشابهی با نکسوس ۶ پی
– نکسوس ۶ / دستورات نصب
– نکسوس ۶ پی / دستورات نصب
– نکسوس ۹ / دستورات نصب
– نکسوس ۷ (۲۰۱۳) (WiFi)/ استفاده از دستورات مشابه با نکسوس ۵
– نکسوس ۷ (۲۰۱۳) (LTE)/ استفاده از دستورات مشابه با نکسوس ۵
هسته متناسب برای دستگاه خودتان را از www.androidfilehost.com دانلود کنید:
    Nexus 5: ElementalX-N5-6.0-express.zip (9.2 MB)
    Nexus 5X: ElementalX-N5X-1.12.zip (12.9 MB)
    Nexus 6: Kernel-shamu-mra58k-color-root.zip (9.7 MB)
    Nexus 6P: ElementalX-N6P-1.16.zip (12.4 MB)
    Nexus 9 LTE: ElementalX-N9-4.00.zip (9.0 MB)
    Nexus 9 Wi-Fi: ElementalX-N9-4.00.zip (9.0 MB)
    Nexus 7 2013 WiFi: ElementalX-N7-5.00.zip (12 MB)
   (Nexus 7 2013 LTE:ElementalX-N7-5.00.zip (12 MB
بسته روت سوپر SU را دانلود کنید:
فایل‌های کرنل و سوپر SU را در حافظه دستگاه خودتان کپی کنید. این می‌تواند هرجایی باشد، اما مطمئن باشید که آن را به خاطر دارید.
نکته : اگر که شما نکسوس ۷ و یا نکسوس ۹ دارید، نمی‌توانید این فایل‌ها را بر روی آن کپی کنید تا زمانی که آن را به حالت ریکاوری در آورید. زیر را ببینید
دستگاه خودتان را خاموش کنید. دستگاه خود را در حالت روشن شدن سریع با نگهداشتن کلیدهای بالا (Vomume up)، خانه (home)و پاور (Power) با یکدیگر انجام دهید. برخی از ابزارها دارای ترکیبات متفاوتی از کلیدها هستند، بنابراین، این لینک را چک کنید تا مطمئن شوید که ترکیب درستی برای دستگاه شما وجود دارد.
کلید پایین (Volume down) را دو مرتبه فشار دهید تا گزینه ریکاوری را نشان دهد و دکمه پاور را فشار دهید تا آن را انتخاب کرده و در حالت ریکاوری TWRP راه‌اندازی شود.تنها برای نکسوس ۷ و نکسوس ۹، هنگامی که حالت ریکاوری را راه‌اندازی می‌کنید، از شما کلمه عبور خواهد خواست. تنها بر روی دکمه کنسل (لغو) بزنید. حالا بر روی کلمه پاک کردن (wipe) بزنید و نگهدارید تا دستگاه شما دوباره reset شود. متأسفانه، هیچ راهی برای این کار وجود ندارد، بنابراین، مطمئن شوید که از همه چیز فایل پشتیبان (بک آپ) تهیه کردید. هنگامی که این عمل کامل انجام شد، شما می‌توانید حالا دستگاه خودتان را مجددا از طریق کابل USB متصل کنید و MTP را برای انتقال کرنل و فایل‌های سوپر SU انتخاب کنید.
دکمه Install یا نصب را از حالت TWRP در منوی اصلی انتخاب کنید. فایل کنرل را که شما قبلا دانلود کردید را هدایت کنید و از گزینه swipe to confirm flash (نگهدارید تا فلش تأیید شود) در پایین صفحه استفاده کنید تا دستگاه شما فلش گردد.
نکته: بسیار مهم است که شما کرنل را پیش از فایل سوپر US فلش کنید.
اکنون فایل سوپر US را به همان شیوه که کرنل را فلش کردید انجام دهید.
دکمه Reboot (روشن) که به دنبال سیستم از منوی اصلی ریکاوری TWRP می‌آید را انتخاب کنید
حالا شما یک دستگاه نکسوس روت شده دارید که اندروید ۶ مارشمالو بر روی آن راه‌اندازی شده است. باید اپلیکیشن سوپر US را در پوشه اپلیکیشن‌های خودتان ببینید.
چطور گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج را با مارشمالو روت کنید؟
اگر مایل هستید تا دستگاه گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج خودتان را روت کنید، خبرهای خوب و نیز خبرهای بدی برای شما داریم. اگر که نسخه بین‌المللی با پردازشگر Exynos 8890 را دارید، خوش شانس هستید. با این وجود، اگر که نسخه شما از نوع Qualcomm Snapdragon 820 است، آن دارای یک قفل راه‌اندازی است و شما قادر نخواهید بود تا آن را روت کنید. این به معنای آن است که اگر شما در ایالات متحده هستید، شانسی ندارید مگر اینکه یک مدل بین‌المللی وارد کنید.
نکته : روت گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج از طریق Knox خواهد بود که به معنای این است که شما قادر نخواهید بود تا از Pay سامسونگ استفاده کنید.
می‌توانید دستورات زیر را برای روت بر روی دستگاه گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج دنبال کنید تنها اگر که مدل‌های گلکسی اس ۷   SM-G930F  و یا SM-G935F(S7Edge) را داشته باشید. برای کنترل مدل خودتان تنظیمات (Setting) و درباره تلفن را باز کنید و به شماره مدل نگاهی بیندازید. تلاش نکنید تا آن را دنبال کنید اگر که هریک از مدل‌های دیگر آن را دارید.
مطمئن شوید که باز کردن قفل OEM بر روی دستگاه شما قابل اجراست. تنظمیات را باز کنید. اگر که گزینه سازنده را نمی‌بینید به دکمه تنظیمات  بر روی صفحه دستگاه خودتان بروید، این مراحل را برای فعالسازی آنها دنبال کنید:
بر روی درباره تلفن بزنید و شماره ساخت را پیدا کنید.
هفت مرتبه بر روی شماره ساخت بزنید و گزینه‌های سازنده بر روی صفحه اصلی تنظیمات ظاهر خواهد شد.
بر روی دکمه برگشت بزنید تا گزینه‌های سازنده را ببینید.
بر روی گزینه‌های سازنده بزنید.
مطمئن شوید که قفل باز کردن OEM امکانپذیر است.
اکنون زمان انجام روت است. این دستورات مربوط به IB Times هستند.
فایل روت خودکار متناسب برای کامپیوتر خودتان را دانلود کنید- گلکسی اس ۷ (SM-G930F)/ گلکسی  اس ۷ اج(SM-G935F)
فایل روت خودکار را بر روی کامپیوتر خود بریزید تا فایلی به شکل a.tar.md5.extension به دست آورید. مکان آن را به خاطر بسپارید.
آخرین نسخه از ODIN را از اینجا دانلود کنید. (نسخه ۳٫۱۰٫۷)
درایورهای USB سامسونگ گلکسی اس ۷/ اس ۷ اج را از
خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog