ماجرای جانباز 70 درصدی که کارآفرین نمونه شد

قسمت جدید از مجموعه «دسترنج» به زندگی شگفت انگیز جانباز 70 درصدی میپردازد که بدون دو پا توانسته به یک کارآفرین نمونه تبدیل شود.  
 
 
به گزارش روابط عمومی شبکه مستند سیما، مجتبی شاهسوند تهیه کننده و کارگردان «دسترنج» درباره قسمت جدید این مجموعه توضیح داد: این فیلم مستند با نام «مرد روزهای سخت» تلاش می کند تا مخاطبان را به گونه ای زیبا، با تلاش و کوشش مردی بزرگ که دیروز جانانه در دفاع از میهن اسلامی و امروز در جبهه اقتصادی با تمام وجود فعالیت می کند آشنا کند.
وی افزود: «مرد روزهای سخت» به نوعی زندگی نامه جانباز 70 درصد حاج قلی حسینی آلمان آباد است که در اول آبان 1338 در خاناده مذهبی در یکی از روستاهای توابع ارومیه به دنیا آمد. او 9 سال بیشتر نداشت که از نعمت پدر محروم شد و همزمان با انجام کارهای سخت کشاورزی به تحصیل نیز ادامه داد. او در سال 1359 در رشته تجربی دیپلم گرفت و با توجه به تعطیلی دانشگاه ها و آغاز جنگ تحمیلی در 31شهریور در آذر ماه همان سال راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل شد.
تهیه کننده مجموعه «دسترنج» یادآور شد: او بعد از 15 ماه نبرد در جبهه های سوسنگرد و دهلاویه در جریان فتح بستان عملیات طریق القدس دو پای خود را از بالای زانو در جبهه ها جا گذاشت. او پس از مداوا و تهیه پروتز پا به فعالیت کشاورزی مشغول شد.
شاهسوند ادامه داد: تصور کار کردن در زمین کشاورزی بدون پا بسیار سخت است اما او باکی از کار کردن نداشت و بعد از مدتی در اداره صداوسیما مشغول به کار شد. همزمان در پایگاه های بسیج و مساجد، شوراهای اسلامی و هیأت ورزش جانبازان، سپاه پاسداران نیز فعالیت خود را ادامه داد، او در همه زمینه ها فعالیت خوبی داشت بعد از مدتی وارد صنعت درب و پنجره سازی شد در این زمینه نیز رییس اتحادیه فلزکاران و رییس هیأت مدیره تعاونی آلومینیوم کاران استان شد.
وی در پایان تصریح کرد: این کارآفرین نمونه درس بزرگی به نسل جوان می دهد. کسی که از نعمت داشتن پا محروم است اما از پای نایستاده و ما برای اینکه او را بیشتر و بیشتر بشناسیم سراغ همرزمان و دوستان او رفته ایم.
«دسترنج» پنجشنبه 28 مرداد ساعت 22 روی آنتن می رود و جمعه 29 مرداد ساعت 15 بازپخش می شود.
 
 

ماجرای جانباز 70 درصدی که کارآفرین نمونه شد


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog