اصلاح مصوبه شماره ۷۴۰۳۲/۱۹۰۱ مورخ ۲۲/۴/۱۳۸۲ شورای عالی اداری (در خصوص راه های روستایی و مواصلاتی)

اصلاح مصوبه شماره ۷۴۰۳۲/۱۹۰۱ مورخ ۲۲/۴/۱۳۸۲ شورای عالی اداری (در خصوص راه های روستایی و مواصلاتی)
شماره۵۸۸۲۷۱                                                                              ۶/۴/۱۳۹۵
وزارت راه و شهرسازی ـ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور
شورای عالی اداری در یکصد و هفتاد و پنجمین جلسه مورخ ۲۷/۲/۱۳۹۵ در اجرای قانون تشکیل وزارت راه و شهرسازی به شماره ۷۱۲۲۵ مورخ ۷/۴/۱۳۹۰، بنا به پیشنهاد مشترک وزارت راه و شهرسازی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، به منظور ایجاد انسجام تشکیلاتی و مدیریت یکپارچه در نگهداری شبکه راه‌های کشور و اجرای دقیق قوانین و مقررات مربوط، تبصره (۲) بند (۲) و بند (۸) مصوبه شماره ۷۴۰۳۲/۱۹۰۱ مورخ ۲۲/۴/۱۳۸۲ شورای عالی اداری را حذف و موارد ذیل را به مصوبه مذکور اضافه و تصویب نمود:
۷ـ الف) وظیفه راهداری راه‌های روستایی به همراه نیروی انسانی، ساختار و وظایف از ستاد وزارت راه و شهرسازی به «سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای» منتقل می‌گردد.
ب) وظیفه ساخت و توسعه راه‌های روستایی براساس سیاست‌های کلان و استانداردهای ابلاغی وزارت راه و شهرسازی، به «شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور» منتقل و امور ساخت و توسعه راه‌های روستایی در سطح استان‌ها، کماکان توسط ادارات کل راه و شهرسازی انجام می‌شود.
۸ ـ امور مربوط به راهداری راه‌های مواصلاتی و روستایی از واحدهای استانی و شهرستانی وزارت راه و شهرسازی منفک و به همراه کلیه وظایف، اختیارات، نیروی انسانی، اعتبارات، امکانات، تجهیزات، خودرو و ماشین‌آلات حوزه راهداری، به واحدهای استانی «سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای» منتقل و عنوان آن از «اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان» به «اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان» تغییر می‌یابد.
تبصره(۱): وزارت راه و شهرسازی موظف است ظرف مدت ۶ ماه، لایحه اصلاح وظایف و اختیارات «سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای» را به صورت یک «سازمان عملیاتی» با تجمیع مأموریت‌ها، وظایف و ساز و کارهای مالی، بودجه‌ای و معاملاتی مربوط تهیه و در اجرای تبصره ماده ۱۱۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.
تبصره(۲): راهدارخانه‌ها و ساختمان‌های اداری و غیراداری مربوط در شهرستان‌ها، به «سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای» منتقل می‌گردد و در مراکز استان‌ها، تعیین‌تکلیف ساختمان‌های مربوط، موکول به تأیید وزیر راه و شهرسازی خواهدبود.
۹ـ اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال جاری به نسبت انتقال وظایف، نیروی انسانی و سایر خدمات هزینه‌بر، در قالب مصوبات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به «اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان» منتقل و از طریق ذیحسابی آن اداره کل نظارت می‌شود.
۱۰ـ تا تصویب قانون ایجاد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، دولت هر ساله در قانون بودجه سنواتی، ساز و کار قانونی لازم برای پیش‌بینی و نحوه توزیع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و هزینه‌ای، به ویژه نحوه پرداخت حقوق و مزایای کارکنان منتقل شده و همچنین ساز و کار نظارت بر اجرای بودجه به صورت ردیف متمرکز و ملی، توسط وزارتخانه و واحدهای استانی مربوط را به تصویب رسانده و بر آن اساس عمل می‌شود.
۱۱ـ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای براساس مصوبه شماره ۱۷۳۲۵۱/ت/۴۷۴۹۷هـ مورخ ۲/۹/۱۳۹۰ هیأت وزیران، اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی و سایر منابع اعتباری خود را حسب مورد به «اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان» ابلاغ می‌نماید.
۱۲ـ‌ وزیر راه و شهرسازی مسئول حسن اجرای این مصوبه بوده، گزارش عملکرد آن را هر ۶ ماه یک‌بار، به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ارسال و سازمان مذکور نیز، گزارش اجرای مصوبه را به شورای عالی اداری ارایه می‌نماید.
رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی اداری ـ حسن روحانی
به نقل از شماره ۲۰۷۷۶ مورخ ۱۵/۴/۱۳۹۵
نوشته اصلاح مصوبه شماره ۷۴۰۳۲/۱۹۰۱ مورخ ۲۲/۴/۱۳۸۲ شورای عالی اداری (در خصوص راه های روستایی و مواصلاتی) اولین بار در سایت خبری شهرستان خنج پدیدار شد.

اصلاح مصوبه شماره ۷۴۰۳۲/۱۹۰۱ مورخ ۲۲/۴/۱۳۸۲ شورای عالی اداری (در خصوص راه های روستایی و مواصلاتی)


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog