روزهایی که با استرس از خواب بیدار می شوم ، چه کار می کنم

استرس زمان های عجیبی به سراغ آدم می آید. گاهی هیچ دلیلی وجود ندارد اما دچار استرس می شویم. برای من اغلب موارد اولین چیزی است که صبح ها اتفاق می افتد.اما راه هایی که من برای کم کردن استرس پیدا کرده ام این است که چند نفس عمیق بکشم و به روز قبل فکر می کنم.
فعالیت هایم را کم می کنم .از خیلی از برنامه هایم که انرژی و توانم را به هدر می دهد صرفه نظر می کنم. به هر حال یک روزی می توان به انجام آن ها پرداخت.
ورزش یوگا انجام می دهم . حتی یک تمرین ساده خانگی هم خوب است. از مخلوط های گیاهی آرامش بخش که ترکیبی از گیاهان آرامش بخشی مانند اقاقیا و … است ، استفاده می کنم.

۵۰۰تا ۸۰۰ میلی گرم منیزیم یا نمک های سیترات استفاده می کنم.
به عنوان کسی که قبلا رژیم لاغری می گرفتم مطمین می شوم که استرسم به خاطر غذا یا وزن بدنم نیست. اگر به خاطر این ها باشد به سراغ کتاب های تغذیه سالم می روم  و بیخیال وسواس در زیبایی هیکلم می شوم.
و در طول روز با خودم تکرار می کنم که بدن زیبایم را دوست دارم ، موقع غذا خوردن می نشینم و به آهستگی غذایم را می خورم تلاش می کنم۲۰ تنفس عمیق شکمی برای ۲تا۳ بار در روز استفتده کنم.
مصرف کافیینم را کم می کنم. همان یک لیوان قهوه یا چایی در روز کافیست.
از خوردن هر شیرینی که بعدا باعث پایین آمدن قند خونم می شود ، صرف نظر می کنم در عوض ازمواد گیاهی پروتیین های مفید و کربوهیدرات های پایین در طول روز ، استفاده می کنم.
سعی می کنم  ازپیش غذاهای گرم مانند سوپ و غذاهای بخار پز به عنوان میان وعده استفاده می کنم. مقدار زیادی دمنوش بابونه مخصوصا قبل از خواب بسیار مفید است. در طول روز مدام با خودم تکرار می کنم که دارم خوب پیش می روم و به اندازه کافی تلاش کرده ام. به خودم یاد آوری می کنم هیچ چیز کاملی وجود ندارد و بیخود خودم را تحت فشار کمال گرایی نمی گذارم . اما وقتی به کارهایم نمی رسم یا کاری را نصفه می گذارم  ، چه؟!  یا وقتی کسی را ناامید می کنم ؟
خب من هم یک انسان هستم و حتما همه تلاشم را کرده ام. به عادت های بدم در طول روز نه می گویم. مانند خوردن الکل ، تا آنجا که می توانم از محیط های اجتماعی مجازی در آن روز فاصله می گیرم و به برنامه ام  در دوری از تکنولوژی از ساعت ۷و۸ شب و حتی ۶ عصر پایبند می مانم، این محیط های مجازی استرس زیادی را در آدم به وجود می آورند، از مقایسه خودم با دیگران خودداری می کنم.
من خودم روش زندگی را فهمیده ام و سال هاست که با این روش زندگی موفقی داشته ام. مقایسه فقط آدم را عقب می اندازد و مانع پیشرفت می گردد ، جز تلف کردن انرژی چه فایده ای دارد؟!
به یاد داشته باشید شما تنها نیستید . استرس برای همه ما یک روزی پیش می آید.
شما برای مقابله با استرس خود چه راهکاری دارید؟ به ما بگویید

مطالب بیشتر زیباترین سواحل جهان بهترین روغن برای پر پشت کردن مو سیزیجات و قارچ و میگو … وعده غذایی خانم ها مجموعه لباس های عربی دولچه و گابانا
نوشته روزهایی که با استرس از خواب بیدار می شوم ، چه کار می کنم اولین بار در نیو حرف سایت جامع آموزشی پدیدار شد.

روزهایی که با استرس از خواب بیدار می شوم ، چه کار می کنم


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog