پیراشکی گوشت گیس بافت

مواد لازم برای خمیر پیراشکی



آرد سفید
یک و نیم کیلو گرم


کره
۱۰۰ گرم


تخم مرغ
۲عدد


روغن مایع
نصف لیوان دسته دار


پنیر خامه ای (حتما از این چها گوش کوچک ها باشه)
۲عدد


شیر
به مقدار لازم


نمک و فلفل
به مقدار لازم


جوش شیرین
نصف قاشق چای خوری



مواد لازم برای داخل پیراشکی



گوشت چرخ کرده
۱۵۰ گرم


قارچ
یک بسته بزرگ


فلفل دلمه
۳عدد


ترخون مرزه و جعفری
به اندازه نیم کیلو پاک کرده


رب
یک قاشق


نمک فلفل زردچوبه
به اندازه کافی (ترجیحا طعم  کمی تند باشه)


پیاز
۲عدد متوسط




لازم به ذکر است باید اول خمیر اماده شود.

دستور پخت: ابتدا نمک و فلفل و جوش شیرین را با آرد مخلوط کرده و سپس پنیر خامه ای را کم کم به آرد اضافه کنید و با پشت قاشق سعی کنید آن را با آرد ترکیب کنید.در این مرحله سفیده تخم مرغ ها را به مواد اضافه کنید و همچنان هم بزنید. سپس شیر و روغن مایع را به آرامی اضافه کرده و مرتب هم میزنیم که آرد گلوله گلوله نشود.حتما حواستان باشد تمام شیر را یکدفعه اضافه نکنید . حجم شیر استفاده شده به سفتی یا شل بودن خمیر ممکن است تغییر کند. بعد از اینکه خمیر به دست آمده را حسابی با دست ورز دادید روی آن سلفون یا نایلون فریزر بکشید و به مدت یک ساعت داخل یخچال بگذارید.

نکته : زرده های تخم مرغ را داخل خمیر نریزید با یک قاشق غذاخوری شیر وکمی زعفران برای روی پیراشکی ها نگه دارید که اخر کا ر وقتی خواستید پیراشکی ها را داخل فر بگذارید روی انها بمالید. حتما وقتی همه پیراشکی ها اماده داخل فر گذاشتن شد ، روی انها بمالید.

حال پیازتان را خورد کرده و پیاز داغ کنید ، نمک و فلفل و زردچوبه را به آن بیفزایید و کمی هم بزنید . گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید. قارچ و را با کمی روغن در ظرف دیگری سرخ کنید تا آب آن تبخیر شود . سبزیجات معطر را در این قسمت اضافه کنید.سپس قارچ سرخ شده را به همراه رب گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای خورد شده وبه سایر مواد بیفزایید.

خمیر را از یخچال خارج کرده و به چند گلوله تقسیم کنید. مطابق تصاویر پیراشکی ها را آماده کنید.بعد از اینکه پیراشکی ها را آماده کردید با یک فرچه محلول شیر و زعفران و زرده تخم مرغ و کره را به روی پیراشکی ها بمالید و داخل فر بگذارید.
زمانی که روی پیراشکی ها طلایی شد ، کار به پایان رسیده و پیراشکی شما آماده است.

پیراشکی گوشت گیس بافت

منبع : نیوحرف


مطالب بیشتر گوشی ۲۰۱۶ از سلسه گوشی های Galaxy A اعلام رسمی سامسونگ از گوشی Galaxy A9 ۵ ترفند موثر برای کاهش مصرف اینترنت کامپیوتر عوارض در طی ۹ ماه حاملگی
نوشته پیراشکی گوشت گیس بافت اولین بار در نیو حرف سایت جامع آموزشی پدیدار شد.

پیراشکی گوشت گیس بافت


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog