جشن زغال اخته در روستاي هير قزوين




جشن زغال.اخته که قرار بود دومین جمعه شهریور برگزار شود، به.دلیل تقارن با روز شهادت امام محمدتقی (ع) ، به ۱۱ شهریورماه جاری موکول شد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین امروز در گفت.وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: این جشنواره با هدف شناساندن بهتر محصول زغال.اخته به مردم، آشنایی با آداب و رسوم منطقه، افزایش رونق اقتصادی، تسهیل در فروش محصول و... برپا می.شود.

احمد مستخدمی افزود: به.دلیل مصادف شدن جمعه دوازدهم شهریورماه با ایام شهادت امام محمدتقی (ع) ، جشنواره فوق به روز قبل از آن یعنی ۱۱ شهریورماه تغییر کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به کوهستانی بودن منطقه و روستای هیر که امکانات رفاهی زیادی ندارد، از علاقه.مندان درخواست می.شود با تجهیزات کامل و در نظر گرفتن احتمال ترافیک چندساعته، آماده سفر شوند.

مستخدمی ادامه داد: ظرفیت منطقه و فضای روستا محدود است و از سوی دهیاری منطقه رازیان، برای تنها دوهزار نفر برنامه غذا پیش.بینی شده است.

وی در پایان تصریح کرد: جاده منتهی به روستای هیر مسدود بوده و به.دلیل کوهستانی و باریک بودن جاده ممکن است مشکلاتی در تردد به.وجود آید.

گفتنی است، دومین جشنواره زغال.اخته با برگزاری مراسم سنتی محلی و عرضه محصول روز ۱۱ شهریورماه در روستای هیر از توابع الموت غربی استان قزوین برگزار می.شود./






منبع

جشن زغال اخته در روستاي هير قزوين


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog