۶ ویتامین و مواد معدنی که برای کودکان مفید هستند.



۱- ویتامین A، باعث رشد و ساختن بافتها، استخوان، پوست سالم، چشم و سیستم ایمنی میگردد. بهترین منابع ویتامین A عبارتند از شیر، پنیر، تخم مرغ و سبزیجات زرد و نارنجی مانند هویج،‌ کدو و سیب زمینی شیرین.

۲- ویتامینهای خانواده B که ویتامین B1، B2، B3، B6 و B12 هستند به سوخت و ساز، تولید انرژی و سلامت سیستم عصبی و چرخشی کمک می‌کنند. منابع خوب عبارتند از گوشت، مرغ، ‌ماهی، تخم مرغ، شیر، آجیل، پنیر، لوبیا و سویا می‌باشد.

۳- ویتامین C ، سلامت ماهیچه‌ها، بافتهای متصل و پوست را تقویت می‌کند. منابع خوب از ویتامین C عبارتند از مرکبات، توت فرنگی،‌ کیوی، گوجه فرنگی و سبزیجات سبز مانند بروکلی.
۴- ویتامین D، به رشد استخوانها و دندانها و همچنین جذب کلسیم کمک می‌کند. منابع ویتامین D شیر،‌پنیر و ماست می‌باشد. زرده تخم مرغ و روغن ماهی نیز منابعی از ویتامینD هستند.

۵- کلسیم به رشد کودکان و ساخت استخوانهای قوی کمک می‌کند. منابع آن شیر، پنیر، ماست،‌سویا و آب پرتقالهای غنی شده میباشد.

۶- آهن: ماهیچه را می‌سازد و برای سلولهای خونی بسیار ضروری هستند. کمبود آهن در دوران بزرگسالی خصوصاً برای دختران که در زمان عادت ماهانه مقداری از خون خود را از دست می‌دهند بسیار زیاد است. منابع خوب برای آهن، گوشت قرمز، ‌بوقلمون، اسفناج، حبوبات و آلو بخارا میباشد.

مطالب بیشتر زیباترین سواحل جهان فواید روغن زیتون برای پوست بهترین روغن برای مو بهترین روغن برای پر پشت کردن مو
نوشته ۶ ویتامین و مواد معدنی که برای کودکان مفید هستند. اولین بار در نیو حرف سایت جامع آموزشی پدیدار شد.

۶ ویتامین و مواد معدنی که برای کودکان مفید هستند.


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog