درمان جالب کمردرد و درد کتف ها با طب انعکاسی

از هر ۱۰ فرد بالغ ۸ نفر به دلاین مختلف دچار درد کمر میشود. بسیاری از این درد ها قابلیت شناسایی علت خاصی ندارد تنها گاه و بیگاه و به شکل پراکنده در بدن احساس می شود. اما چه این درد ها به صورت متناوب برایتان اتفاق می افتد و چه گهگاه روشهای جالبی بر اساس رفلکس های بدن برای درمان آنها وجود دارد.
۱-    نقاطی خاص در پاهایتان :
یکی از راههای درمان درد پشت و کمر فشار دادن  و ماساژ پاشنه پا تا قسمت میانی آن و همینطور قوزک پا تا لبه ی داخلی کف پاهاست. همینطور درد شانه ها و قسمتهای بالایی کمر با ماساژ بالا و کف پا ها در ناحیه ی اتصال انگشتان پا یا همان پنجه هاست.
۲-ماساژ قسمتهای پایی پا
یه ماساژ ساده و چرخش مچ پا تاثیر بسزایی در کاهش دردهای کمر دارد.
به این صورت که آرامی اما با قدرت ساق پا، قوزک ها و کف پا و نیز انگشتان را فشار و ماساژ بدهید و سپس به آرامی مچ پا ها را خم و راست و سپس به آرامی بچرخانید.
ماساژ قوس خارجی پا از پاشنه تا نوک انگشتان شست برای ۵ تا ۱۰ دقیقه درد های کمر میدهد.

 
۳-تمرینات موثر بر روی درد ستون فقرات
درد مربوط به ستون فقزات در حاشیه داخلی پا ها منعکس می شود و ربطی به کف پا ندارد.
با دست چپ پای راست خود را گرفته و با انگشت شست ، از روی شست پا تا  نزدیک پاشنه ها را ماساژ دهید.
۴-درد های مربوط به سیاتیک

دردهای مربوط به سیاتیک مرتبط با  پشت استخوان قوزک پاهاست  و تا  ۴الی ۱۰ سانتیمتر بالا میرود.
درد سیایتیک سبب دردهای با حالت داغی به همراه خستگی در بدن شده چرا که اعصاب طی آن بهم فشرده میشوند.برای درمان این دردها هر روز برای چند دقیقه ی کوتاه این ماساژ را انجام دهید:
همانند عکس با دو انگشت اشاره و شست خود روی نقاط مشخص شده ماساژ دهید اندر این روش به طور متناوب این دو انگشت را دور و نزدیک کنید.
۵- در عکس زیر ارتباط دردهای شانه ها و بالای شانه ها و قسمتهای بالا و پشت را با پا ها میبینید.

درد در قسمت بالای شانه ها مرتبط با روی پا و  ناحیه ی روی پنجه است.و هیمنطور درد قسمتهای دیگر شانه مرتبط با کف پنجه پا و قسمت پایین انگشت کوچک است این قسمت را برای چند دقیقه  ابتدا در کف و سپس در بالا ماساژبدهید.
 حد فاصل پنجه پا از انگشت کوچک تا زیر شست مربوز به درد های بالایی کمر و پشت است. این قسمت را به شکل دورانی ماساژ بدهید.
گاهی امکان ماساژ پا برایتان وجود ندارد . مشکلی نیست از قسمتهایی خاص از دستها هم با درد های کمر و پشت ارتباط دارد.از این روش حتی برای درد های با زمینه ی جراحت هم مفید است.
۱-    مطابق عکس از انگشت شست شروع کنید و حاشیه ی کف دستتان را ماساژبدهید. این کار را از دست راست شروع کنید و سپس دست چپ را ماساژ بدهید.
۲-    درد های بخش شانه ها و بالای کتف مرتبط با حد فاصل انگشت کوچک و انگشت حلقه است. این قسمت رادر روی دست  به آرامی و البته با فشار ماساژ بدهید.


همینطور دردهای بالای کتف ها با حد فاصل سایر انگشت اشاره و انگشت وسط در ارتباط است.ماساژ این قسمت و همچنین محل اتصال انگشت شست به کف دست تا حاشیه خارجی دستها به درمان این درد کمک میکند.
نکته جالب دیگر این که دردهای شانه ی چپ با دست چپ و دردهای شانه راست با ماساژ قسمتهای عنوان شده در دست راست مرتبط است.

مطالب بیشتر زیباترین سواحل جهان آموزش تمرین ورزشی با تصویر در ۱۵ دقیقه روش کاهش درد کمر در دوران بارداری آموزش دانلود ویدیو از یوتیوب و فیس بوک با گوشی اندروید
نوشته درمان جالب کمردرد و درد کتف ها با طب انعکاسی اولین بار در نیو حرف سایت جامع آموزشی پدیدار شد.

درمان جالب کمردرد و درد کتف ها با طب انعکاسی


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog