آموزش کار با افزونه سئو All in One SEO-بخش 7


موضوع آموزش سئو امروز: All In One SEO Pack
سلام دوستان؛ تنظیمات مهمی که مربوط به ارتباط وبسایت شما با موتورهای جستجو، تنظیمات مختلفی برای عملکرد بهتر در مقابل وبسایت های اسپم و در نهایت بخش های لینک دهی و لینک سازی درونی و برونی وبسایت و بخش ایندکس است. این قسمت بسیار مهم است لطفا از عملکردی که برای وبسایت خود در نظر میگیرد اطمینان خاطر پیدا کنید. مشکلات خود را نیز در قبال این افزونه میتوانید همینجا مطح کنید.

تنظیمات NOINDEX


پیش فرض به نو ایندکس
خود ایندکس به این معناست که صفحات سایت شما به راحتی برای موتورهای جستجو قابل گشتن باشد. به این صورت که موتورهای جستجو بروزشدن سایت شما را مطلع شده و چنانچه خبر مهمی در سایت قرار دهید موتورهای جستجو براحتی تازه بودن و البته مهم بودن آن را تشخیص داده و در نتایج خود قرار دهند. از راهکارهای ایندکس بهتر برای موتورهای جستجو حضور شما در بیشتر صفحات اینترنت است برای مثال تبلیغات در سایت های پربازدید و یا شبکه های اجتماعی که میتواند ایندکس شدن سایت شما را بهبود بخشد. ایندکس شدن اما زمانی که تعداد مطالب و تعداد صفحات سایت شما رو به افزایش باشد حتما لازم میشود برای مثال هنگامی که صفحات سایت شما بیشتر از یکی دوهزار صفحه شود بهتر است به فکر ایندکس سایت خود باشید.
حال که میدانید ایندکس دقیقا به چه معناست پس تنظیمات نو ایندکس را مربوط به نوع دسته بندی ها و نوشته های خود انجام دهید.
   ویژگی های یک فروشگاه خوب و معتبر – 1
پیش فرض به NOFOLLOW
لینک ها دو دسته هستند:
dofollow :
این لینک ها را موتور های جست و جو دنبال میکنند و در صورت ازدیاد رتبه وب سایت شما کاهش می یابد
nofollow :
این لینک ها برای موتور های جست و جو چندان اهمیتی ندارد و موتور های جست و جو به آن ها توجه زیادی نمیکنند
حال که تفاوت این لینک ها را متوجه شدید باید بدانید که در وب سایت وردپرسی در متن چند نوع لینک وجود دارد:
لینک داخلی : به لینک هایی که به مطالب داخلی وب سایت وردپرس داده میشود
لینک خارجی : به لینک هایی که به مطالب خارجی وب سایت وردپرس داده میشود
لینک هایی داخلی را باید همیشه dofollow کرد زیرا موتور های جست و جو آن را دنبال کنند اما لینک های خارجی اگر dofollow شود رنک وب سایت شما در دراز مدت بسیار کاهش یافته و رو به نابودی میرود.شما در وب سایت وردپرس خود باید لینک های خارجی وب سایت خود را nofollow کنید تا رنک وب سایت و امتیاز آن کاهش نیابد.
حال که میدانید نو فالو و دو فالو به چه معناست میتوانید نوع نوشته های خود را برای دوفالو یا نوفالو تنظیم کنید.
 
پیش فرض به NOODP و پیش فرض به NOYDIR
این دو گزینه مروبط به دایرکتوری ها میباشد. هنگامی که کاربری در گوگل مقاله ای جستجو کند و گوگل بخواهد بهتر به آن پاسخ دهد به دایرکتوری یاهو و همچنین DMOZ مراجعه میکند تا اطلاعات بیشتری که قبلا ثبت شده است را در باره وبسایت ها پیدا کند. حال اگر سابقا در این دایرکتوریها ثبت نام نکرده و وبسایت خود را ثبت نکرده اید نیازی نیست تیک این گزینه ها را را نیز بزنید.
 
بخش دوم تنظیمات

مستثنی کردن دسته بندی ها
اینکار کمک میکند که وبسایت مطالب تکراری نداشته باشد. زیرا از یک طرف نوشته های شما در نقشه ی سایت قرار گرفته است اگر دوباره در قالب دسته بندی ها نیز در نقشه قرار بگیرد اینبار نوشته ها برای بار دوم در گوگل قرار گرفته شده اند و در نتیجه با داشتن نوشته های تکراری در معرض جریمه قرار خواهید گرفت.
 
استفاده از noindex برای بایگانی روز
این گزینه نیز برای ایندکس های روزانه در دسترس قرار گرفته است. در بندهای قبلی با ایندکس آشنا شدید پس بهتر است تیک این گزینه را نیز بزنید. تا بایگانی روزانه ایندکس نشود.
 
استفاده از noindex برای بایگانی نویسنده
این گزینه را نیز تیک بزنید تا ایندکس بایگانی نویسنده صورت نگیرد. این به نداشتن نوشته های تکراری از نظر گوگل کمک میکند.
 
مستثنی کردن برچسب بایگانی
تیک این گزینه را نیز بزنید تا موتورهای جستجو، ایندکس برچسب بایگانی را انجام ندهند.
 
استفاده از noindex برای برگه جستجو
اینبار هم با تیک زدن این گزینه، به موتورهای جستجو اعلام میشود صفحه ی جستجو را ایندکس نکنند تا نوشته های تکراری برای وبسایت شما در نظر گرفته نشود.
 
استفاده از noindex برای برگه 404
نباید موتورهای جستجو صفحه 404 وبسایت شما را ایندکس کنند. در این صورت همیشه این صفحات در نقشه وبسایت شما باقی خواهد ماند و با هربار روبه رو شدن کاربر با این صفحات، شما از گوگل نمره منفی دریافت خواهید کرد.
   درج پیغام های سفارشی در سبد خرید مشتریان
استفاده از noindex برای شمارنده صفحه
و
استفاده از nofollow برای شمارنده صفحه
تیک این دو گزینه را حتما بزنید تا شمارنده صفحات وبسایت شما نه ایندکس شود و در نقشه وبسایت قرار نگیرد و همچنین دنبال نشود تا نمره وبسایت شما به سمت منفی گرایش پیدا نکند.
 
حذف سایت از Open Directory Project و حذف سایت از دایرکتوری Yahoo

همینطور که قبلا گفتیم اگر در این دایرکتوری ها ثبت نام نموده اید و وبسایت خود را ثبت کرده اید میتوانید تیک این گزینه را بزنید تا وبسایت شما از این دایرکتوری ها حذف شود.
 


   تمامی فصل های آموزش سئو All In One SEO Pack
منبع: فریش تم – ارائه دهنده: آموزش سئو وردپرس – آموزش ووکامرس – آموزش امنیت وردپرس

آموزش کار با افزونه سئو All in One SEO-بخش 7


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog