هشدار فرانسه به ترکیه در مورد اقدام احتمالی علیه کردهای سوریه

به گزارش ” داعش نیوز “«ژان مارک اِرو» وزیر امور خارجه فرانسه در مصاحبه با روزنامه فرانسوی «لو موند» با بیان اینکه ‘ورود آشکار ترکیه به مبارزه علیه داعش و هدف قرار دادن آن، مساله مثبتی است’، افزود: اقدام ترکیه در تامین امنیت مرزهایش مشروع است، اما باید به خشونت و وسوسه احتمالی اقدام علیه کردهای سوریه توجه شود.
ارتش ترکیه چهارشنبه گذشته عملیاتی به نام «سپر فرات» را در خاک سوریه ترتیب داد که ضمن هدف قرار دادن نیروهای داعش در منطقه، هدف دیگری را دنبال می کرد: مقابله با پیشروی شبه نظامیان کرد که آنکارا آن ها را به ایجاد گذرگاهی در امتداد مرزها، متهم کرده است.
آنکارا نیروهای کرد سوریه را انشعابی از حزب کارگران کردستان این کشور (پ ک ک) در نظر می گیرد، که آن را گروهی تروریستی می داند.
به گفته کارشناسان، مداخله ترکیه در سوریه با هدف جلوگیری ایجاد «کردستان خودمختار سوریه» صورت گرفته است.
ژان مارک اِرو در این باره گفت: ما پ ک ک و حملاتش را در ترکیه محکوم می کنیم، اما در سوریه نیروهای نظامی کرد بشکل موثری با داعش مبارزه می کنند.
نیروهای کرد در سوریه از حمایت کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا برخوردارند که کردها را بهترین مبارزان علیه تروریست ها می دانند.
سوری حقوق بشر (گروه مخالف دولت سوریه) و یک منبع وابسته به تشکیلات نیمه خودمختار کردها در سوریه، ساعتی پس از انتشار مصاحبه اِرو، درگیری میان مبارزان تحت حمایت کردها و تانک های ترکیه در استان «حلب» بالا گرفت.
گزارش ها از در درگیری شدیدی و بی سابقه دیروز (شنبه) بین نیروهای کرد سوریه و تانک های ترکیه در اطراف روستای العمارنه در جنوب شهر جرابلس، حکایت دارد.
«رامی عبدالرحمن» مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه به خبرگزاری فرانسه گفت: درگیری ها در اطراف روستای «عمارنه» و بین شورای نظامی جرابلس، مورد حمایت کردها و تانک های ترکیه بود که به سمت این روستا پیشروی کرده بودند.
سخنگوی رسانه ای دولت فدرال کردهای سوریه نیز اعلام کرد، درگیری ها همچنان در اطراف روستا با صف تانک های ترکیه در جریان است.
گفته می شود ترکیه با پاکسازی منطقه قصد دارد نیروهای وفادار به خود از ارتش آزاد سوریه متشکل از گروه های عرب و ترکمن را در منطقه مستقر کند. مقام های ترکیه می گویند اینها مردمان بومی منطقه هستند که به زور از خانه و کاشانه خود رانده شده اند.
ادعا می شود ترکیه بعد از استقرار این نیروها نیز از منطقه خارج نشده به حمایت های خود از آنچه معارضان سوری میانه رو سوری یاد می کند، ادامه می دهد تا منطقه امن مورد نظر خود را به عرض ۷۰ و عمق ۴۰ کیلومتر در خاک سوریه ایجاد کند.
حدود یکهزار و ۵۰۰ تن از این عناصر بامداد چهارشنبه همراه تانک های ترکیه وارد خاک سوریه شدند و تا جرابلس پیش رفتند.
رسانه های ترکیه نیز شنبه شب از گسترش پیشروی ارتش آزاد سوریه به چند روستای حومه جرابلس خبر دادند.



نوشته هشدار فرانسه به ترکیه در مورد اقدام احتمالی علیه کردهای سوریه اولین بار در داعش نیوز پدیدار شد.

هشدار فرانسه به ترکیه در مورد اقدام احتمالی علیه کردهای سوریه


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog