نکات آموزشی جهت عکس گرفتن از کودکتان



دیدن اینکه فرزند کوچکتان در میل کردن اولین غذای جامد، اولین سینه خیز رفتن بر روی زمین، یا لذت بردن از اولین گیم مستقلش شروع به کشف جهان ی خود می نماید ، تجربه فوق العاده ایست. اما، عکاسی از کودکتان ثبت آن لحظات برای همـواره حتی از آن لذت بخش تر است! در این مطلب سروش فتو یک روش کوتاه با نکاتی آسان آماده کرده ایم که بدون نیاز به وقت یا آتليه کودک عکاسی از کودکان و بچه ها به شما عزیزان یاری خواهد کرد.

عکاسی از کودکان، این سوژه های فوق العاده رفیق داشتنی، یکی از لذت بخش ترین کار هاست. چه قصد عکاسی از کودک خود را دارید و خواه عکاسی از کوچولو یکی از اعضای خانواده و یا دوست ها ، رعایت نکات زیاد آسان این مطلب سروش فتو می تواند فرق چشم گیری در عکس جالب های شما ایجاد نماید .

۱ آماده باشیدنکات عکاسی از کودکان
همان گونه که کودکتان بزرگ می شود، شما به طور طبیعی لحظات کلیدی در زندگی او را پیش بینی خواهید کرد. بخش مهمی از ثبت آن اولین لحظات این است که همیشه آماده باشید، یک دوربین دم دستتان باشد. همان گونه که می گویند، بهتریـن دوربین، دوربینی است که شما همراه داشته باشید. با اهمیت نیست از چه دوربینی استفاده می بکنید ، اما در دست داشتن آن برای ثبت آن اولین لحظات زودگذر مهم خواهد بود.

اکثرا اوقات، من دوربینم را در اتاق نشیمن، روی طاقچه یا بالای بخاری نگه می دارم، تا در لحظه ویِژگزینشه یا در غذا میل کردن به راحتی در دسترس باشد. دوربین همـواره از پیش تنظیم آماده عکاسی است: ایزو بر روی کمترین میزان ، دیافراگم f/2.8 جهت داشتن یک عمق میدان کم (پس زمینه مات)، که با نور طبیعی در اتاق های نشیمن و ناهارخوری به بهتر ی عمل می نماید . به علاوه، موبایل من همـواره در کیفم که در اتاق نشیمن، یا به طور کلی نزدیک هر اتاقی که وارد آن می شوم قرار دارد و آماده عکاسی است.وقتی اتفاق تازه ای می افتد، شما می توانید سریع دوربین خود را بردارید آن لحظه را ثبت بکنید !

۲ هم سطح با بچه عکس جالب بگیرید
ما به عنوان بزرگسال فراموش می کنیم که زندگی کردن پایین در سطح زمین چگونه است. شما احتمال دارد از اولین لحظات بچه خود از پرسپکتیو ایستاده، یا از بالا عکس جالب بگیرید.

اما اگر چه این پرسپکتیو (زاویه دید) بدی جهت عکاسی نیست، اما به مرور زمان کودکتان از کارهای پاپاراتزی وار (سماجت در عکاسی) شما آگاه می شود و خجالت می کشد. سعی بکنید همان گونه که در نزدیکی درحال گیم با دوربین خود هستید پایین بروید (دراز بکشید یا بنشینید)، آن لحظه را از پرسپکتیو بچه ثبت بکنید . اگر هم سطح با او باشید، اکثرا متوجه نمی شود که شما دارید از او عکس زیبا می گیرید، چون به اندازه زمان ی که از بالا عکس زیبا می گیرید و بالای سرش هستید معلوم نیست.

( پاپاراتزی به عکاس هایی گفته می شود که کارشان عکس جالب گرفتن از افراد سرشناس معروف مانند هنرمندان، ورزشکاران همين طور خانواده نزدیکان این افراد است. پاپاراتزی های این عکس جالب ها را به مجله ها می فروشند.)

۳ نور خود را پیدا بکنید
اگر قصد دارید چند عکس جالب از کودکتان بگیرید، زمانی که می دانید احتمالا در آستانه انجام یکی از اولین لحظاتش باشد، یا شاید قبلا یکبار آن کار را انجام داده، صحنه را بررسی بکنید . بهتریـن نور از کجا می آید؟ چه موقعی از روز در آن اتاق یا آن محل از همه خوب است؟

احتمال دارد بخواهید اسباب گیم یا کودکتان را جور خاصی یا جای خاصی قرار دهید تا آن لحظه را با زاویه نور بهتری که بر روی صورت خندان او می افتد ثبت بکنید ، یا جهت جریان سرایی بیشتر او را از پشت نورپردازی بکنید . تست کردن قبل از آن اولین لحظات، در خانه با یک دوربین زوایای مختلف نور، به شما کمک می نماید تا بهتریـن محل جهت آتليه عکاسی نورپردازی، همچنین تنظیمات دوربین را معین بکنید تا آماده باشید.

۴ موقعیت های را تست بکنید
اولین لحظات به شکل ها و اندازه های مختلف، و حتی احتمالا سال ها بعد از ۱۲ ماه اول زندگی اتفاق می افتند. اما اگر چه اکثر اولین ها بدون برنامـه ریزی ظاهر می شوند، لحظات زیاد ی وجود دارند که شما می توانید آنها را خلق بکنید ، و از قبل برای آنها آماده شوید.میل کردن اولین غذای جامد کوچولو موردی است که شما می توانید از قبل جهت آن آماده شده و پروگرام ریزی بکنید ، همين طور ثبت واکنش آنها به لمس کردن (دست زدن به) چمن های سبز زیبا .

برنامه ریزی بکنید که به یک محل نو بروید و جهت گرفتن عکس جالب خود آزمایش بکنید ، قبل از اینکه کودک خود را به آن محیط بیاورید. در برترین زمان جهت نورپردازی، یا زمانی که کودکتان بیشترین میزان انرژی را دارد، به ساحل بروید، و جهت عکاسی از اولین لحظه ای که او پا یا انگشتانش را بر روی شن ماسه قرار می دهد آماده شوید.

۵ داستان آنها را بگویید
شما کودکتان را از همه خوبتر می شناسید. شما ساعات بی شماری را با او گذرانده اید، در تمام اوقات روز شب، واکنش ها فرد او را بهتر می دانید. به عنوان یک پدر یا مادر جدید ، وقتی چیز ی می خواهد اتفاق بیافتد، شما آن را حس می بکنید .

وقتی شما دارید از آن لحظات عکس جالب می گیرید، برای گفتن جریان آنها زمان بگذارید. این داستانی است که شما می خواهید جهت همیشه به خاطر بسپارید. اسباب بازی مورد علاقه آنها، اولین لحظه ای که آنها به بیرون از پنجره سرک می کشند، یا شن ماسه یا چمن را لمس می کنند. جریان بچه خود، و اینکه چگونه می خواهید آن جریان را با تصاویر بگویید را به خاطر بسپارید.

در پایان، اولین لحظات می آیند می روند، اما شما همـواره این تصاویر داستانی زیبا را خواهید داشت تا زمان ی بزرگ شدند به آنها نشان دهید. آماده باشید، موقعیت، نورپردازی، یا محل خود را تغییر دهید، به یاد داشته باشید که کودک شما در قلبتان است، پس کلید ثبت آن لحظات شگفت انگیز این است که آنها را در قلبتان از طریق لنز ثبت بکنید .

نویسنده: کیت نسی (Kate Nesi)

نکات آموزشی جهت عکس گرفتن از کودکتان


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog