دفاع از سوریه دفاع از نهضت امام خمینی است

سفیر ایران در کشور اردن دفاع از حریم اهل بیت(علیهم السلام) در سوریه را علاوه بر نگاه دینی، به واسطه دفاع از سیاست، تفکر و نهضت امام عنوان کرد
به گزارش اویس، مجتبی فردوسی‌پور، در اجلاسیه اساتید اعزامی حوزه علمیه خراسان، دفاع از حریم اهل بیت(علیهم السلام) در سوریه را علاه بر نگاه دینی، به واسطه دفاع از سیاست، تفکر و نهضت امام عنوان کرد.
وی با اشاه به بزرگ بودن هدف و نیز ارزشمندی خون شهیدان در این عرصه مهم، شناخت دوست و دشمن در عرصه‌های خارجی و داخلی را ضروری برشمرد و تصریح کرد: اگر با عینک سیاست خارجی به مسائل منطقه نگاه کنیم، حضور ما در منطقه، غیر از دفاع از حریم اهل‌بیت (علیهم‌السلام)، دفاع از فلسطین است و اگر سوریه از دست برود، پشت مقاومت خالی خواهد شد.

هر جا پرچم فلسطین از دستمان افتاده، آسیب دیده‌ایم
وی با بیان اینکه نکته اساسی و مبنایی در ایجاد نظام جمهوری اسلامی ایران، مقابله با اسرائیل و استکبار جهانی است، ابراز داشت: مسئله فلسطین اهمیت بسیار زیادی برای نظام جمهوری اسلامی دارد و هر جا پرچم فلسطین از دست ما افتاده، آسیب دیده‌ایم و نقطه بازگشت ما به عقب بوده است.
فردوسی‌پور، مسئله فلسطین را هم‌چون کاتالیزوری برای شناخت دوست از دشمن معرفی کرد و گفت: متأسفانه برخی از کشورهای عربی به دلیل مخالفت ایران با اسرائیل، با اتخاذ سیاست «دشمنِ دشمنِ من، دوست من است»، به هم‌نشینی و هم‌دستی با اسرائیل می‌پردازند.
سفیر ایران در اردن به تحولات منطقه اشاره و تصریح کرد: هدف اساسی انقلاب و امام خمینی(ره)، نابودی اسرائیل بود نه اینکه سلسله پهلوی سقوط کند که البته خیلی‌ها در اوائل انقلاب متوجه این مسئله نشدند.

تثبیت، تقویت و توسعه اسرائیل با تشکیل گروه‌های تکفیری
وی ارتقاء آگاهی کشورهای منطقه و تأسیس گروه‌هایی هم‌چون حزب‌الله لبنان را از پیامدها و آثار بارز انقلاب اسلامی ایران معرفی کرد و افزود: شکست، نتیجه جنگ‌های ارتش متحد عربی با اسرائیل بود، اما گروه کوچکی مثل حزب الله با الگوگیری از تفکرات انقلاب اسلامی ایران، برای اولین بار اسرائیل را به پشت مرزهای آبی لبنان عقب راند.
وی در خصوص تشکیل گروه‌هایی چون القاعده، طالبان، داعش و جبهه النصره توسط استکبار جهانی، خاطرنشان کرد: تشکیل همه این گروه‌ها جهت تثبیت، تقویت و توسعه اسرائیل بوده است و شکست مفتضحانه اسرائیل در جنگ ۳۳ روزه و باختن قافیه در مقابله با حماس، باعث شد آن‌ها به استفاده از ایادی درجه دو و سه خودشان در کشورهای عربی روی آورند.

شاخصه‌های ایجاد توازن در سیاست خارجی
وی به موضوع توازن دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با کشورهای منطقه و سایر کشورهای جهان اختصاص داد و در این رابطه عنوان کرد: ما برای این‌که در ارتباط با کشورهای منطقه دچار چالش نشویم، باید مسئله متوازن کردن سیاست خارجی که یکی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب نیز می‌باشد را پیگیری کنیم.
فردوسی‌پور ادامه داد: یکی از شاخصه‌های ایجاد توازن در سیاست خارجی، هدفگذاری صحیح و استفاده از اهرم‌های فشار در برابر دشمنان است.
وی داشتن دست برتر در موضوعات مختلف را از لوازم ایجاد توازن در سیاست خارجی دانست و اظهار کرد: حوزه دفاعی و ساخت موشکی کشور، همراهی مردم و افکار عمومی حول دوام و قوام نظام، رهبری و ولایت فقیه، حضور پرقدرت در مذاکرات و موضوعات فرهنگی، از عوامل ایجادکننده دست برتر ایران در منطقه و جهان است.

رهبری، رکن رکین نظام ماست
فردوسی پور با بیان این‌که بقا و دوام نظام اسلامی به انسجام و وحدت ملی وابسته است و با تصریح این نکته که در تمام منطقه،تنها ایران کانون رهبری مستقل دارد، گفت: رهبری، رکن رکین نظام ماست و کشورهای دنیااز داشتن این شاه‌کلید محرومند.
وی گرد آمدن دور نعمت عظمای ولایت را همواره نتیجه‌بخش دانست و اضافه کرد: وقتی نظام جمهوری اسلامی در جهت صحیح حرکت می‌کند که فرمان ولی فقیه ساریو جاری باشد.
سفیر ایران در اردن بر اهمیت رشد، نبوغ و بلوغ حوزه‌های علمیه در تحقق آرمان‌های انقلاب و امام و نابودی اسرائیل تأکید کرد و گفت: امروز دشمن همه ظرفیت‌های خود و گروه‌های ضد انقلاب را به کار گرفته تا در ایران، هم‌چون سایر کشورهای منطقه، بحران هویت و بحران مشروعیت ایجاد کنند.

طلاب چشم و چراغ نظام اسلامی
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب و تأکیدات ویژه ایشان در مورد مسائل فرهنگی، طلاب را چشم و چراغ نظام اسلامی و سفیران فرهنگی کشور خواند و عنوان کرد: رسالت سنگینی که حوزه‌های علمیه بر دوش می‌کشند، نقشی اساسی در تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی ایفا کرده و در اولویت قرار دارد.
نوشته دفاع از سوریه دفاع از نهضت امام خمینی است اولین بار در اویس پدیدار شد.

دفاع از سوریه دفاع از نهضت امام خمینی است


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog