نقش جهاددانشگاهی هرمزگان در توسعه کشت‌ گیاهان دارویی

جنوبی ها
نقش جهاددانشگاهی هرمزگان در توسعه کشت‌ گیاهان دارویی


رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: امسال کشت گیاهان دارویی با هدف اقتصادی کردن بخش کشاورزی و ایجاد اشتغال پایدار در استان توسعه داده می‌شود و جهاددانشگاهی می‌تواند نقش موثری در آموزش کشاورزان با شیوه‌های تولید و بازاریابی برای ترویج کشت گیاهان دارویی داشته باشد.
ناصر حیدری پوری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: این طرح با همکاری مراکز دانش بنیان و تجربیات استاهایی همچون فارس در استان اجرایی خواهد شد.
وی با بیان اینکه  شهرستان‌های رودان، میناب وحاجی آباد از عمده‌ترین مناطق کشت گیاهان دارویی هستند. افزود: گونه‌های گیاهی همچون مرزن جوش، نعناع فلفلی، مریم گلی و آویشن از مهمترین گونه‌هایی است که کشت آن در استان ترویج خواهد شد.
حیدری پوری با اشاره به اینکه ایجاد زیرساخت‌ها و صنایع فرآوری از نیازهای بخش گیاهان دارویی است، بیان کرد: آموزش کشاورزان با شیوه‌های تولید و بازاریابی از دیگر برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان برای ترویج کشت گیاهان دارویی است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در ادامه با بیان اینکه تولید گندم امسال نسبت به سال زراعی  92-91بیش از 150درصد رشد داشته  اضافه کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده و حمایت‌های دولت تدبیر وامید در سال زراعی 95-94 حدود 62 هزار تن گندم در هرمزگان تولید شد.
حیدری پوری با بیان اینکه  از 62هزار تن گندم تولید شده 57هزارتن آن از کشاورزان خریداری شده است، افزود: دولت در سال زراعی  93-92حدود 7میلیون تن گندم وارد کشور کرد، ولی دولت تدبیر وامید با اجرای سیاست‌های مناسب باعث شد امسال  بیش از 11میلیون تن گندم در کشور تولید شد و با جرات می‌توان گفت که اکنون کشور نیاز به واردات گندم ندارد.
وی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گندم در استان بیش از 13هزار هکتار است، اظهار کرد: شهرستان‌های رودان‌، میناب و حاجی آباد از مناطق مهم کشت گندم در استان هستند
نوشته نقش جهاددانشگاهی هرمزگان در توسعه کشت‌ گیاهان دارویی اولین بار در جنوبی ها دات کام پدیدار شد. و تارنامه جنوبی ها دات کام - مجله موسیقی هرمزگان است

نقش جهاددانشگاهی هرمزگان در توسعه کشت‌ گیاهان دارویی


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog