حمله انتحاری داعش به نیروهای ارتش آزاد در جرابلس در شمال سوریه

به گزارش ” داعش نیوز ” امروز (چهارشنبه) صدای انفجاری شدیدی در روستای ‘الکلیه’ در حومه غربی جرابلس در نزدیکی مرزهای سوریه- ترکیه شنیده شد.
براساس گزارش این مرکز یک عامل انتحاری گروه تروریستی – تکفیری داعش با تابعیت مغربی خود را در میان عناصر وابسته به ارتش آزاد مورد حمایت تانک ها و هواپیماهای ترکیه منفجر کرد.
دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که احتمال می رود این انفجار تلفات داشته باشد، اما هنوز اعلام نشده است همچنین دو خودروی زرهی عناصر ارتش آزاد در حملات داعش منهدم شده اند.
عملیات سپرفرات ترکیه در حالی وارد هشتمین روز خود شده که رسانه ها همچنان از تقویت نیروهای ترکیه در مرز سوریه و افزایش حضور نظامی این کشور در شمال سوریه خبر می دهند.
به نوشته این رسانه ها هدف ایجاد منطقه امن در شمال سوریه و راندن نیروهای پ.ی.د/ی.پ.گ از مرزهای ترکیه و حتی از بخش شرقی رودخانه فرات می باشد که آنکارا آنها را شاخه ای از پ.ک.ک قلمداد می کند.
این در حالی است که پیشتر خط قرمز ترکیه عبور این نیروها به غرب رودخانه فرات اعلام شده و در این راستا بر لزوم خروج کردهای جدایی طلب از شهر منبج نیز تاکید می شد.
گفته می شود ترکیه با پاکسازی منطقه قصد دارد نیروهای وفادار به خود از ارتش آزاد سوریه متشکل از گروه های عرب و ترکمن را در منطقه مستقر کند.
مقام های ترکیه می گویند اینها مردمان بومی منطقه هستند که به زور از خانه و کاشانه خود رانده شده اند.
ادعا می شود ترکیه بعداز استقرار این نیروها نیز از منطقه خارج نشده و به حمایت های خود از تروریست ها ادامه خواهد داد و منطقه باصطلاح امن به عرض
۹۰ و عمق ۴۰ کیلومتر در خاک سوریه ایجاد خواهد کرد.
ارتش ترکیه اعلام کرده است فعلا حدود ۴۰۰ کیلومتر مربع از این منطقه پاکسازی شده است.



نوشته حمله انتحاری داعش به نیروهای ارتش آزاد در جرابلس در شمال سوریه اولین بار در داعش نیوز پدیدار شد.

حمله انتحاری داعش به نیروهای ارتش آزاد در جرابلس در شمال سوریه


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog