راه و شهرسازی با تغییر کاربری نخلستان‌های تخریب شده موافقت نمی‌کند



هفت‌برکه (گریشنا): سرپرست مدیریت معماری و شهرسازی اداره کل راه وشهرسازی لارستان در مورد تخریب نخلستان با هدف تغییر کاربری هشدار داد و اعلام کرد با این گونه تغییر کاربری‌ها موافقت نمی‌شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان مهندس سلمان مهرابی سرپرست مدیریت معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی لارستان از اقدامات اخیر در خصوص حفظ و احیای باغات و نخلستان های واقع در محدوده و حریم شهرهای حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی خبر داد.
مهرابی با اشاره به بررسی‌ها و رجوع به تصاویر ماهواره‌ای از ۲۰ سال اخیر، گفت: سطح وسیعی از باغ‌ها و نخلستان‌های واقع در محدوده و حریم شهرها، به خصوص در محدوده و داخل بافت‌های شهری مورد تعرض و تخریب قرار گرفته است.
مهندس مهرابی در مورد دلیل و هدف این تعرض و تخریب‌ها گفت: هدف اصلی این تعرض‌ها و تخریب‌گرایی که منجر به نابودی درختان و نخل‌های موجود شده، تغییر کاربری اراضی و تظاهر به بایر بودن اراضی برای اخذ موافقت سازمان های ذیربط بوده است.
سرپرست مدیریت معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی لارستان بر سختگیری در تغییر کاربری نخلستان‌ها تاکید کرد: با توجه به این اتفاقات و با هدف حفظ باغات و نخلستان‌های واقع در محدوده و حریم شهرها، درخواست‌های تغییر کاربری مطروحه در کمیسیون ماده ۵ بر روی این اراضی با دقت و حساسیت ویژه‌ای بررسی و به نحوی تصمیم‌گیری و عمل خواهد شد که دیگر همچون گذشته شاهد آسیب دیدن باغات و نخلستان‌های باقی مانده نباشیم.
این کارشناس ارشد شهرسازی در مورد راهکاری قانونی گفت: با توجه به اهمیت موضوع ضمن هماهنگی با دیگر سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با این مهم مقرر شده است که علاوه بر استعلامات لازم و استفاده از نظرات کارشناسان صاحب صلاحیت و مورد اطمینان و همچنین اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و شهرداری، پرونده‌های ارجاع شده به کمیسون ماده ۱۲ قانون زمین شهری که تنها مرجع صالح برای تشخیص عمران و احیای اراضی واقع در محدوده و حریم شهرها می‌باشد، امور اراضی جهاد کشاورزی نیز در این مورد اعلام نظر کند.
مهرابی در پایان با اشاره به اینک ه سهم خشکسالی از این موضوع با توجه به پایداری و مقاومت درختان نخل نسبت به کم آبی بسیار ناچیز دانست، عنوان داشت: عمدی بودن اعمال متعارضان در تخریب عمومی این باغات و نخلستان‌ها بر اساس مستندات و رجوع به عکس‌های هوایی بسیار محرز است و با توجه به چشم‌انداز و سیاست‌های مورد عمل اداره کل راه و شهرسازی لارستان به چنین درخواست‌هایی ترتیب اثر داده نخواهد شد و با هرگونه تغییر کاربری غیر مجاز یه صورت جدی برخورد می‌شود و متخلفین به مراجع ذیصلاح معرفی خواهند شد.



  ارسال مطلب به دوستان
  Print This Post


















Source Article from http://www.gerishna.com/archives/58963 راه و شهرسازی با تغییر کاربری نخلستان‌های تخریب شده موافقت نمی‌کند
گریشنا | خبر و فرهنگ در گراش
وابسته به موسسه فرهنگی هنری هفت برکه گراش

نوشته راه و شهرسازی با تغییر کاربری نخلستان‌های تخریب شده موافقت نمی‌کند اولین بار در سایت خبری شهرستان خنج پدیدار شد.

راه و شهرسازی با تغییر کاربری نخلستان‌های تخریب شده موافقت نمی‌کند


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog