airplane معرفی هواپیمایی کاسپین

هواپیمایی کاسپین که از سال ۱۳۷۲ فعالیت خود را آغاز کرد، یکی از ایرلاین.های ایرانی است که در حال حاضر با ۸ فروند هواپیمای بوئینگ، همه روزه سهمی از پروازهای داخلی و خارجی ناوگان هواپیمایی کشور را بر عهده دارد.


هواپیمایی کاسپین، در سال ۱۳۷۲ تاسیس شد و به عنوان یکی از شرکت.های هواپیمایی. خصوصی شروع به فعالیت کرد. این شرکت با همکاری نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران فعالیت می.کند. کاسپین پروازهایش را با ۴ فروند هواپیمای یاک ۴۲ آغاز کرد و در سال.های بعد، کم.کم تعداد و تنوع هواپیماها را افزایش داد تا جایی که آن.ها را به بویینگ به.روزرسانی کرد.

از سال ۱۳۷۹، کاسپین به مرور خرید هواپیمای توپولوف را شروع کرد و در آن سال.ها ۵ فروند هواپیمای توپولوف ۱۵۴ را خریداری کرد و پس از ممنوعیت پرواز این نوع هواپیما در ایران، در سال ۱۳۸۸ خرید هواپیمای بویینگ MD را در دستور کار خود قرار داد و در نهایت در پایان این سال، ایرلاین کاسپین ۵ فروند هواپیمای بویینگ MD را در آشیانه.اش جا داده بود. در بهمن ماه سال ۱۳۹۲، تیم مدیریت کاسپین دستور خرید بویینگ ۴۰۰-۷۳۷ را در راس برنامه.های خودشان قرار دادند و دومین نوع از هواپیماهای فعال در آشیانه.ی کاسپین قرار گرفت.


پس از خرید هواپیمای بویینگ، کاسپین زیرساخت.های لازم برای کسترش فعالیت ایرلاین و تامین نیروی انسانی و تخصصی مرتبط با آن را تامین کرد و تا جایی پیش رفت که امروز می.توانیم شاهد خدمات گسترده‎.ی خط هوایی کاسپین به مسافران سفرهای هوایی باشیم.
مقاصد داخلی هواپیمایی کاسپین


پروازهای کاسپین که از تهران می.پرند: اهواز، مشهد، چابهار، شیراز، کیش، عسلویه، تبریز، کرمانشاه، دزفول، قشم
پروازهای کاسپین که از مشهد می.پرند: تهران، اهواز، شیراز

مقاصد خارجی هواپیمایی کاسپین


مقاصد خارجی کاسپین هم از قرار زیر است:
پروازهای خارجی کاسپین که از تهران می.پرند: دبی، سلیمانیه، اربیل، نجف، بغداد، اسپارتا، ازمیر، استانبول
پروازهای خارجی کاسپین که از مشهد می.پرند: بغداد، نجف
پروازهای خارجی کاسپین که از کرمان می.پرند: نجف
پروازهای خارجی کاسپین که از شیراز می.پرند: استانبول
پروازهای خارجی کاسپین که از چابهار می.پرند: دبی، مسقط

خدمات بار هواپیمایی کاسپین


میزان بار مجاز همراه مسافر در پروازهای داخلی کاسپین ۲۰ کیلوگرم و برای پروازهای خارجی ۳۰ کیلوگرم تعیین شده است.

ناوگان هواپیمایی کاسپین


ناوگان واپیمایی کاسپین شامل ۸ فروند هواپیما است، که شامل ۵ هواپیمای بوئینگ MD-۸۳ و ۳ فروند هواپیمای بوئینگ B۷۳۷-۴۰۰ می.شود.

سوانح هواپیمایی کاسپین


در ظهر روز چهارشنبه ۸۸/۴/۲۴ نیز یک فروند هواپیمای مسافربری از نوع توپولف تی یو-۱۵۴ متعلق به شرکت هواپیمایی کاسپین که عازم ارمنستان بود دقایقی پس از بلند شدن از فرودگاه امام خمینی تهران در در ۱۲ کیلومتری جنوب قزوین بین منطقه فارسیان و جنت آباد در بخش مرکزی قزوین سقوط کرد که منجر به کشته شدن تمامی ۱۶۹ سرنشین (مسافر و خدمه) این هواپیما شد. (پرواز شماره ۷۹۰۸ هواپیمایی کاسپین).

حوادث هواپیمایی کاسپین

در ۱۵ شهریور ۱۳۸۸، پرواز مسیر تهران - استانبول چند دقیقه پس از بلند شدن از زمین، به دلیل نقص فنی مجبور به بازگشت به فرودگاه امام خمینی شد. در ۱۸ آذر ۱۳۹۳، پرواز مسیر مشهد - تهران پس از برخاستن به دلیل نقص فنی در قسمت چرخ هواپیما مجدداً به فرودگاه مشهد بازگشت. در ۴ بهمن ۱۳۹۴ یک فروند هواپیمای شرکت کاسپین پس از برخاستن از فرودگاه مهرآباد تهران، دچار نقص فنی در موتور می.شود و مجبور به بازگشت و فرود اضطراری در مهرآباد می.شود.

airplane معرفی هواپیمایی کاسپین


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog