آموزش کار با افزونه سئو All in One SEO-بخش 11

موضوع آموزش سئو امروز: All In One SEO Pack
سلام دوستان؛ یکی از مهم ترین بخش های هر وبسایتی میتواند این باشد که نقشه یک وبسایت چگونه و با چه سطح کیفیتی برای یک وبسایت وردپرسی ساخته شده است. یکی از برتری های این افزونه اینست که میتواند نقشه وسایت را بسیار خوب تعریف کند. تنظیمات مختلفی برای آن ارائه دهد و کنترل کاملی از آن را نیز در اختیار ما قرار دهد.
اما افزونه چگونه کار میکند؟ اول از هرکاری شما نباید از دو یا چند افزونه برای ایجاد نقشه وبسایت استفاده کنید. حال اگر شما از افزونه های دیگری استفاده نمیکنید و فقط تمایل دارید از افزونه سئو All In One SEO Pack استفاده کنید باید به این نکات توجه کنید.



این افزونه رایگان و هم نسخه تجاری دارد. در هر صورت اگر از هر کدام از نسخه ها استفاده میکنید لازم است تا پایان، از همین افزونه استفاده کنید.
اگر نقشه وبسایت خود را با هر افزونه ای میسازید باید تا پایان، از همان افزونه برای نقشه وبسایت خود استفاده کنید. مگر اینکه با هم هماهنگی داشته باشند.
از ثبت خطاهای متعارف مانند صفحات؛ 404، 301، 307 و دیگر خطاها و ثبت آنها در وبسایت خود خودداری کنید.
نقشه وبسایت میتواند پویا باشد یعنی از فایل xml توسعه پذیری استفاده شود که میتوان از آن بکاپ یا نسخه پشتیبان تهیه کرد. اما نقشه غیر پویا یک فایل ثابت است. در واقع این نقشه ثابت بسته به نوع وبسایت شما خواهد بود. اگر در بخش تنظیمات > خواندن، وبسایت را روی نمایش نوشته های تازه قرار داشته باشید نقشه وبسایت شما پویا خواهد بود در غیر اینصورت اگر وبسایت استاتیک داشته باشید که فقط یک صفحه ثابت را نمایش دهد در این صورت وبسایت شما نقشه ثابت خواهد داشت. البته برای صفحه خانه و دیگر صفحات نقشه مربوط به خود را همچنان خواهند داشت.
نقشه XML وبگاه

 
 

پیشوند فایل
لازم نیست این قسمت را تغییر دهید. پیوند فایل نقشه وبسایت به طور پیشفرض روینقشه وبسایت تنظیم شده است و همین بهترین گزینه نیز هست. اگر چه میتوانید نام دیگری استفاده کنید.
آگاه ساختن گوگل
هنگامی که وبسایت شما نقشه های خود را بیشتر توسعه میدهد و بروز رسانی میکند شما میتوانید این گزینه را فعال کنید تا افزونه به گوگل اعلام کند که نقشه وبسایت بروز شده و گوگل سریعتر اقدام به ایندکس وبسایت کند.
آگاه ساختن بینگ
درست همانند گزینه قبلی، هنگامی که وبسایت شما نقشه های خود را بیشتر توسعه میدهد و بروز رسانی میکند شما میتوانید این گزینه را فعال کنید تا افزونه به بینگ اعلام کند که نقشه وبسایت بروز شده و بینگ سریعتر اقدام به ایندکس وبسایت کند.
آپدیت های زمانبدی شده
هنگامی که محتوا در وبسایت شما تولید و منتظر میشود و در دسترس کاربران قرار میگیرد نقشه آن نیز برای وسایت ایجاد میشود. حال شما میتوانید کاری کنید که در ساعت مشخصی از روز نقشه وبسایت ساخته شود. و این یعنی در طول روز یا بازه های زمانی هفنگی و ماهانه که در دسترس است افزونه به یکباره نقشه های ساخته نشده را ایجاد میکند.
فعال کردن فهرست نقشه سایت
با تیک زدن این گزینه، نقشه وبسایت را برای ایجاد شدن فعال میکنید سپس گزینه زیر در اختیار شما قرار میگیرد.
صفحه بندی کردن فهرست های نقشه سایت
با تیک زدن این گزینه نقشه وبسایت صفحه بندی و ایندکس میشوند. همچنین گزینه زیر نیز در اخیتار شما قرار میگیرد.
بیشترین پست ها در هر نقشه سایت
شما میتوانید 50000 نوشته ی وبسایت خود را در یک نقشه قرار دهید. هر نقشه برای ایندکس و صفحه بندی، میتواند حداکثر این تعداد را پوشش دهد ولی میتوانید تعداد آن را تغییر دهید
 

انواع پست ها
هر نوع نوشته ای در وبسایت دارید را میتوانید با انتخاب در نقشه وبسایت درج کنید یا اینکه با انتخاب نکردن آن، از نقشه بندی در نقشه وبسایت مستثنی کنید.
طبقه بندی ها
همانند پست تایپ ها یا نوع نوشته های وبسایت، میتوان نوع طبقه بندی های وبسایت را نیز برای نقشه بندی انتخاب یا محروم کرد.
شامل صفحات آرشیو شده
در بخش تنظیمات قبلی که در هیمن آموزش یاد نمودیم این بود که برای جلوگیری از تکراری بودن نوشته ها در نقشه های وبسایت و تشخیص گوگل مبنی بر داشتن نوشته های تکراری و قرار گرفتن در معرض جریمه، بهتر است تیک این گزینه را بردارید تا صفحات آرشیو در دسته بندی قرار نگیرند.
شامل صفحات نویسنده
همانند گزینه قبلی، بهتر است این گزینه را نیز تیک نزنید تا آرشیو ها در نقشه وجود نداشته باشند و تکراری بودن آن در نظر گوگل جلوگیری شود.



ایجاد نقشه وبسایت فشرده
یکی از الگوریتم های فشرده سازی در وردپرس با نام GZIP شناخته میشود. اگر میخواهید نقشه وبسایت خود را به صورت این ساختار فشرده بسازید میتوانید تیک این گزینه را بزنید تا بعدا نیاز به فایل نقشه داشتید بتوانید آن را حجم کمتری نیز در اختیار بگیرید. ساختار فایل فشرده نقشه ا=به این صورت میشود: .xml.gz
لینک فایل مجازی Robots.txt
در این فایل متنی ساده که وظیفه دستوردهی و اطلاع رسانی به ربات های موتورهای گوگل و بینگ را بر عهده دارد، یک لینک به نقشه وبسایت نیز ایجاد میشود.
به صورت پویا ایجاد نقشه وبسایت
نقشه پویا برای وبسایتی ساخته میشود که نوع صفحه اصلی آن روی حالت دینامیک یا نمایش تازه ترین نوشته های وبسایت تنظیم شده است. اما فایل ثابت برای حالت ایستای وبسایت است که صفحه اصلی آن را یک برگه ثابت تشکیل میدهد.
صفحه های اضافی



آدرس صفحه
صفحات اضافی در نقشه وبسایت، صفحاتی هستند که در نقشه وبسایت قرار نگرفته اند. حال اگر میخواهید این چنین صفحاتی را به نقشه وبسایت اضافه کنید کافیست آدرس آنها را بنویسید.
از این دست صفحات مثلا میتوان صفحه تماس را نام برد. شما میتوانید آدرس آن را بنویسید تا با این ابزار در نقشه وبسایت قرار بگیرد.
اولویت صفحه
همانطور که مشخص است. میتوانید اولویت و درجه اهمیت صفحه بندی ها را برای صفحاتی که باید نقشه بندی شوند را تعیین کنید. این کار در 11 سطح مختلف انجام میشود.
تناوب صفحه
دوره یا بازه زمانی تکرار نقشه بندی این گونه صفحاتی که دستی اضافه نموده اید تا در نقشه وبسایت نقشه بندی شوند را میتوانید تعیین کنید. بازه های زمانی در دسترس؛ همیشگی، ساعتی، روزانه، هفتگی، سالانه و بدون تناوب است.
آخرین اصلاح
میتوانید آخرین تغییرات سایت را در این قسمت درج کنید تا سریعا پس از آن، نقشه بندی صفحات سفارشی که در نقشه وبسایت قرار نگرفته بودند انجاد پذیرد.
آیتم های استثنا شده



دسته بندی های استثنا شده
همانند امکانی برای افزودن صفحاتی که در نقشه وبسایت قرار نگرفته اند، میتوایند دسته بندی هایی را برای محروم کردن از قرار گفتن از نقشه بندی وبسایت انتخاب کنید. کافیست در این قسمت تیک آنها را بزنید.
صفحه های استثنا شده
دسته بندی ها صفحات زیادی را درون خود دارند. پس اگر شما نیاز به یک کار کوچکتر برای محروم کردن از نقشه وبسایت دارید میتوانید آدرس آن صفحه را اینجا بنویسید تا از نقشه وبسایت حذف شود. کافیست آدرس های آنها را بنویسید و با علامت کاما ( , ) جدا کنید.



اولویت ها
نقشه سایت تمام لینک های قسمت های وبسایت شما را در بر گرفته است حال شما میتوانید برای بعضی از قسمت ها اولویت و اهمیت بیشتری قائل شوید.
صفحه نخست صفحه خانگی
میتوانید جدا از بقیه اولویت نقشه بندی این صفحه را تغییر دهید.
پست ها
پست ها یا نوشته ها را نیز میتوانید همانند صفحه خانگی با اولویت های مشابه برای قرار گیری در نقشه وبسایت انتخاب کنید.
طبقه بندی ها
همانند صفحه اول وبسایت و نوشته ها، میتوانید دسته بندی ها را نیز با اولویت مجزا از بقیه برای قرار گیری در نقشه ها، انتخاب کنید.
صفحات آرشیو
آرشیو ها را اگر میخواهید در نقشه وبسایت قرار دهید میتوانید اولویت آن را مانند دیگر گزینه های قبل برای قرار گیری در نقشه وبسایت تعیین کنید. هر چند بهتر است مروری بر نقشه وبسایت و قرار گرفتن آرشیو یا بایگانی در این قسمت داشته باشید. چرا که باعث تکراری بودن نوشته ها در نظر گوگل میشود.
صفحات نویسنده
همانند صفحه اول وبسایت و نوشته ها، میتوانید صفحات نویسنده ها را با اولویت های مختلف برای قرار گیری در نقشه وبسایت به صورت مجزا تعیین کنید.
 



تناوب ها
در این قسمت تنظیات بازه زمانی قرار گرفتن صفحه های وبسایت، نوشته ها و دسته بندی ها را برای قرار گیری در نقشه وبسایت تعیین کنید.
بازه های زمانی مختلفی برای اینکار در دسترس است اما شما میتوانید تغییری در آن ایجاد نکنید تا اینکار به صورت خوار پس از انتشار نوشته های وبسایت انجام شود.
صفحه نخست صفحه خانگی
میتوانید جدا از بقیه تناوب نقشه بندی این صفحه را تغییر دهید. بازه های در دسترس، بدون تغییر، همیگشی، ساعتی، روزانه، هفتگی، ماهانه و سالیانه و هرگز است.
پست ها
پست ها یا نوشته ها را نیز میتوانید همانند صفحه خانگی با دوره های مشابه برای قرار گیری در نقشه وبسایت انتخاب کنید. بازه های در دسترس، بدون تغییر، همیگشی، ساعتی، روزانه، هفتگی، ماهانه و سالیانه و هرگز است.
طبقه بندی ها
همانند صفحه اول وبسایت و نوشته ها، میتوانید دسته بندی ها را نیز با تناوب مجزا از بقیه برای قرار گیری در نقشه ها، انتخاب کنید. بازه های در دسترس، بدون تغییر، همیگشی، ساعتی، روزانه، هفتگی، ماهانه و سالیانه و هرگز است.
 
   تمامی فصل های آموزش سئو All In One SEO Pack
منبع: فریش تم – ارائه دهنده: آموزش سئو وردپرس – آموزش ووکامرس – آموزش امنیت وردپرس

آموزش کار با افزونه سئو All in One SEO-بخش 11


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog