نقشه عربستان و قطر براي مداخله نظامي در‌سوريه نقش بر آب شد

به گزارش ” داعش نیوز ” ظاهرا توافق روسيه و آمريكا بر سر آتش بس در سوريه به مانعي در برابر برخي از كشورهاي عربي از جمله عربستان و قطر بدل شده است كه تمايل داشتند در سوريه مداخله نظامي داشته باشند.
وبگاه خبري «زمان الوصل« تركيه گزارش داد، در نشست گروه موسوم به «دوستان سوريه» كه چهارشنبه گذشته در انگليس برگزار شده بود توافق حاصل شد كه كشورهاي حاضر در اين گروه به بهانه مبارزه با داعش در سوريه و عراق مداخله نظامي خواهند داشت و قرار بود كه عمليات نظامي به صورت همزمان در رقه و موصل انجام شود.
بر اساس اين طرح قرار بود كه گروههاي تروريستي ارتش آزاد در عمليات زميني به شهر رقه حضور داشته باشند و تركيه و كشورهاي عضو ناتو نيز حمايت هوايي را انجام داده و عربستان و قطر نيز اسلحه و جنگ افزار اعزام كنند.
پس از سفر «ينس استولتنبرگ» دبير كل ناتو پس از سفر به آنكارا اعلام كرد كه ناتو ايفاء هر گونه نقش توسط كشورهاي عضو اين پيمان در سوريه را رد ميكند.
ضربه بعدي كه كشورهاي عربي متحمل شدند پس از نشست روز جمعه «سرگئي لاوروف و جان كري» وزراي خارجه روسيه و آمريكا بود كه دو طرف پس از مذاكرات ۱۴ ساعته به آتش بس در سوريه به ويژه شهر حلب دست يافته و بر تلاشهاي مشترك براي مبارزه با داعش و جبهه فتح الشام تأكيد كرند.
كري و لاوروف همچنين تأكيد كردند كه هيچ نيازي به نيرو يا جنگنده هاي كشورهاي عربي براي مبارزه با داعش وجود ندارد و جنگنده هاي سوري براي بيرون راندن داعش از سوريه و عراق كفايت مي‌كند.
رجب طيب اردوغان رئيس جمهور تركيه نيز با درخواست آمريكا موافقت و تأكيد كرد كه اين عمليات انجام خواهد شد. ظاهرا قطر و عربستان در راهكار نظامي و سياسي بحران سوريه به حاشيه رانده شده اند و اين مسئله ممكن است سبب شود كه دوحه و رياض از طريق عوامل خود در گروههاي تروريستي و گروههاي معارض از جمله «الهيئة العليا للمفاوضات» و«الائتلاف» هر گونه راهكار آتي را تخريب كنند.



 
نوشته نقشه عربستان و قطر براي مداخله نظامي در‌سوريه نقش بر آب شد اولین بار در داعش نیوز پدیدار شد.

نقشه عربستان و قطر براي مداخله نظامي در‌سوريه نقش بر آب شد


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog