آموزش کار با افزونه سئو All in One SEO – بخش 14

موضوع آموزش سئو امروز: All In One SEO Pack
سلام دوستان؛  در سیستم مدیریت محتوای وردپرس، بخشی وجود دارد که میتواند رفتار موتورهای جستجو در حین آشنایی با وبسایت را تنظیم کند. در واقع موتورهای جستجو باید به حریم یک وبسایت احترام بگذارند. حال که وبسایت مال شماست میتوانید حریم آن را برای موتورهای جستجو تعیین کنید تا موتورها بفهمند که به جایی از وبسایت اجازه دسترسی دارند و چه بخش هایی از وبسایت شما را نباید بررسی کنند.
این بخش یک روبات است. روباتی که تمام دستورهای خود را به صورت کتبی دریافت میکند. بنابراین یک با تنظیم دستور هایی برای این روبات، میتوان رفتتار موتورها با وبسایت را کنترل کرد.
این فایل متنی مخصوص روبات، با نام Robots.txt در وردپرس ایجاد شده است. افزونه سئو All In One SEO Pack یک راه آسانتر برای دسترسی به اینفایل متنی روبات را برای ما ایجاد کرده است. کافیست برای دسترسی به آن، در همان منوی افزونه در پیشخوان، روی دکمه Robots.txt کلیک کنید.
   بهینه سازی robots.txt و تاثیر آن بر سئو

ایجاد یک فایل Robots.txt
در این فایل متنی شما باید دستورات خود را به صورت کد بنویسید روبات موتور جستجو را خطاب کنید و دستورات خود ررا به وی ابلاغ کنید. این کار ساده است چون تمام کدهایی که برای اینکار لازم دارید در سراسر اینترنت وجود دارند. همچنین افزونه سئو All In One SEO Pack این کار را انجام میدهد.
برای نمونه میتوانید این کد را مشاهده و بررسی کنید.
User-Agent: *
Allow: /?display=wide
Allow: /wp-content/uploads/
Disallow: /wp-content/plugins/
Disallow: /readme.html
Disallow: /refer/
Sitemap: http://www.farishtheme.ir/post-sitemap.xml
Sitemap: http://www.farishtheme.ir/page-sitemap.xml
Sitemap: http://www.farishtheme.ir/deals-sitemap.xml
Sitemap: http://www.farishtheme.ir/hosting-sitemap.xml
در این کد روبات ها همگی خطاب شده اند. این روبات ها چه روبات های گوگل باشند چه بینگ و یا هر موتور جستجوی دیگری که وجود دارد و از روبات استفاده میکند.
دستورها میتوانند مجاز یا Allow باشند یا اینکه عدم دسترسی را به موتور جستجو اعلام کنند که با دستور DisAllow صادر شده است.
فایل متنی تدارک دیده شده برای روبات ها، به موتورها میگوید چه کاری انجام دهد. نقشه وبسایت را ایندکس کند. به چه قسمت هایی از وبسایت نفوذ نکند. و از این قبیل
نوع قاعده
مجاز یا مسدود: با این گزینه، دستور تنظیم شده برای روبات ها، میتواند مجاز باشد یا اینکه دستور، مبنی بر عدم اجازه باشد.
عامل کاربر
عامل کاربر را میتوان روبات گوگل با نام Googlebot و روبات بینگ را با نام Bingbot به فایل متنی افزود. برای اینکه تمام روبات های موتورهای جستجو را آگاه کنید باید از ( * ) استفاده کنید.
 
مسر دایرکتوری
اگر در این فایل متنی، میخواهید یک مجوز برای مسیری مشخص صادر کنید، میتوانید این مسیر را اینجا درج کنید. سپس دکمه افزودن دستور را فشار دهید تا دستور جدید به فایل متنی افزونه شود.
بهینه سازی فایل Robots.txt خود

بهینه سازی فایل Robots.txt خود
این گزینه، کاربرد مهمی را درون افزونه ایجاد کرده است. با فشار دادن دکمه بهینه سازی افزونه سئو به طور خودکار معیارهای تعریف شده در فایل متنی این روبات را مورد سنجش قرار میدهد. سپس تمام مواردی که میتواند بهتر باشد را با رنگ زرد و تمام مواردی که کاملا صحیح هستند را با رنگ سبز نمایش میدهد.
در زیر نمونه ای از کار آن را مشاهده میکنید.

میتوان با استفاده از قابلیت های خود افزونه، پیشنهاداتی که در سمت چپ قرار دارند را در فایل روباتی که در سمت راست قرار دارد را در دستور کار قرار داد. میتوانید این تغییرات را نادیده بگیرید یا اینکه با استفاده از دکمه بروز رسانی تغییرات پیشنهادی را در فایل روبات اعمال کرد.
   تمامی فصل های آموزش سئو All In One SEO Pack
منبع: فریش تم – ارائه دهنده: آموزش سئو وردپرس – آموزش ووکامرس – آموزش امنیت وردپرس

آموزش کار با افزونه سئو All in One SEO – بخش 14


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog