آموزش کار با افزونه سئو All in One SEO – بخش 15

موضوع آموزش سئو امروز: All In One SEO Pack
سلام دوستان؛ در ادامه آموزش افزونه سئو All In One SEO Pack، می پردازیم به بخش ویرایشگر فایل که در این افزونه گنجانده شده است. اما دلیل این کار چیست؟ چرا یک ویرایشگر به افزونه افزوده شده است. دلیل این کار اینست که علاوه برا اهمیت فایل هایی که نیاز به ویرایش دارند باید دسترسی مستقیمی از طریق FTP به هاست خود داشته باشید و فایل های متنی را برای ویرایش باز کنید. این بخش در افزونه سئو All In One SEO Pack تعبیه شده است تا هم کیفیت کار برای ویرایش فایل ها افزایش یابد، دوم اینکه آسانی کار را در پی داشته باشد و سوم اینکه کدها به این فایل ها بدرستی افزوده شود و این مورد آخری بسیار مهم است.
خب یکی از دو فایل متنی که افزونه برای ما ویرایش میکند را سابقا با آن آشنا شده ایم. فایل روبات متنی بود که وضیفه راهنمایی روبات موتورهای جستجو در قبال وبسایت وردپرسی ما بود.
ویرایش Robots.txt
اما فایل دوم فایل ساختار است. و درون خود کدهایی دارد که برای نظارت روی سرور ما استفاده میکند.
این فایل که با نام خالی و ساختار منحصر به فرد خود، که میتواند هر جای وردپرس ما باشد و اکثرا مخفی است، میتواند سطوح دسترسی را کنترل کند. و این خود به معنی امنیت است.
فایل مورد نظر ما به این شکل است. .htaccess)) این فایل، که ساختاری منحصر به فرد و فاقد نام است میتواند روی سرور نظارت کرده و دستوراتی که دارد را اعمال کند. به بیانی دیگر این فایل حاوی دستورات ما برای کنترل بهتر وردپرس است. و عملگر ها باید دستورات مورد نیاز خود را از این فایل متنی استخراج کنند پس به آن رجوع کرده و دستور خود را پیدا و سپس به آن عمل میکنند.

.htaccess
ویرایشگر افزونه All In One SEO Pack، میتواند مشکل ما را برای ویرایش دو فایل یاد شده برای همیشه حل کند. با توجه به امکاناتی که ارائه میدهد میتوان در حالتی ایمن این دو فایل مهم را ویرایش کرد.
در روبات، دستورها همشه با عنوان مجاز و غیر مجاز یا به عبارت انگلیسی Allow & Disallow هستند.
برای مثال:
Allow: /wp-content/uploads/
Disallow: /wp-content/plugins/
اما در فایل دسترسی یا همان .htaccess دستور ها همیشه با # BEGIN WordPress شروع میشوند و با # END WordPress پایان می یابند.
برای مثال:
# BEGIN WordPress
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteBase / farishtheme/
RewriteRule ^index.php$ – [L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /farishtheme/index.php [L]
</IfModule>
# END WordPress
خب اگر تمایل دارید تا هر دو فایل روبات و دسترسی را به میل خود تغییر دهید میتوانید از این افزونه برای اینکار استفاده کنید.
البته بهینه سازی این دو نوشته یک بحث کاملا تخصصی است
   نکات مهم در مورد فایل htaccess در وردپرس
 
   تمامی فصل های آموزش سئو All In One SEO Pack
منبع: فریش تم – ارائه دهنده: آموزش سئو وردپرس – آموزش ووکامرس – آموزش امنیت وردپرس

آموزش کار با افزونه سئو All in One SEO – بخش 15


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog