اجرای مبارزه با لوازم خانگی قاچاق درهرمزگان از مهر

جنوبی ها
بندرعباس- ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان گفت: طرح مبارزه با لوازم خانگی خارجی قاچاق و غیرقانونی از اول مهرماه امسال به صورت سراسری در استان اجرا می شود.


به گزارش ایرنا ، روح الله آبداریان یکشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: طرح مبارزه با عرضه لوازم خانگی قاچاق در سطح بازار در راستای جلوگیری از عرضه تجهیزات پزشکی ، لوازم آرایشی و بهداشتی و کالای خانگی غیرقانونی به عنوان اولویت این اداره کل در سه ماهه سوم سال در دستور کار قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه 12 تا 13 درصد حجم کالاهای وارده به استان مربوط به لوازم خانگی است ، بیان داشت: طبق اجرای این طرح تمامی کالاها باید دارای رمزینه و کد دار بوده و در سطح عرضه قابلیت تشخیص باشند و به شکل قانونی وارد کشور شده باشد.
این مسئول اظهارکرد: نشست هماهنگی برای اجرای این طرح روز سه شنبه با حضور دستگاه های متولی ، اصناف و اتحادیه های مربوطه برگزار می شود و شیوه و نحوه ی اجرای آن صورت می گیرد تا سطح بازار متشنج نشود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان یادآورشد: در اجرای این طرح بازاریان و مغازه داران باید مدارک و مستندات قانونی در واحد صنفی خود نگهداری کنند و به محض مراجعه همکاران این اسناد را ارائه دهند و در صورتی که اسنادی موجود نباشد طبق ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا مجازات شدیدی اعمال می شود.
وی گفت: مجازات برای عرضه کالای قاچاق طبق ماده 62 قانون نظام صنفی که در سال 82 تصویب و تعیین شده و این امری است که قانونگذار از 13 سال پیش تصمیم بر اجرای این امر کرده است.
*امحای بزرگ کالای قاچاق سلامت محور در 24 شهریور
آبداریان همچنین از امحای محموله بزرگ کالای قاچاق سلامت محور بدون اشاره به میزان آن در 24 شهریور خبر داد و گفت: این کالاها شامل انواع آبمیوه ها ، برنج و میوه های قاچاق است که مبادی تولید آن ها مشخص نبوده و برای سلامتی افراد مضر است.
وی گفت: تائید عرضه کالاهای سلامت محور برعهده دانشگاه علوم پزشکی است که باتوجه به فاسد بودن کالا و نداشتن تاریخ مصرف و همچنین زیان آور بودن بر سلامت شهروندان این دانشگاه تائید آن را رد کرده است.
این مسئول اظهارکرد: طبق ماده 55 و 56 قانون مبارزه با قاچاق آیین نامه ای متفاوت تصویب شده که یکی از این موارد امحای کالای قاچاق است و اصل بر عرضه نشدن کالاهای قاچاق در داخل کشور بوده و اگر امکان صادرات نباشد ، باید امحا شود.
*نتیجه اجرای حکم 52 کانتینر یخچال در بندرعباس
وی گفت: کشف محموله 52 کانتینر یخچال شامل یک هزار و 716 دستگاه که بنام اجزا و قطعات فریم یخچال(بدنه پلاستیکی داخل یخچال) از یک شرکت داخلی اواخر سال 94 وارد گمرکات استان شده بود ، پرونده آن خردادماه در تعزیرات حکومتی استان تشکیل و در کمتر از 2 ماه در مردادماه جاری حکم بر آن صادر شد.
وی گفت: این شرکت به پرداخت 210 میلیارد ریال و یک سال جلوگیری از فعالیت و مدیرعامل آن به 70 میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند که در حال حاضر با قرار وثیقه آزاد است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان یادآورشد: حقوق و عوارض گمرکی قطعات 10 یا کمتر از 10 درصد است اما چون یخچال به شکل کامل بوده عوارض آن 40 درصد بوده و شرکت برای فرار از پرداخت عوارض اقدام به این عمل کرده است.
*ورود 2هزار و 200 پرونده قاچاق کالا و ارز به تعزیرات در پنج ماه نخست امسال
وی گفت: در پنج ماه نخست امسال 2 هزار و 200 پرونده قاچاق کالا و ارز به اداره تعزیرات حکومتی هرمزگان وارد شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 6 درصد افزایش داشته است.
وی گفت: میزان محکومیت پرونده های قاچاق در سال 94 ، 500 میلیارد ریال بوده که این میزان امسال باتوجه به تشکیل پرونده های کلان با چهار برابر افزایش به 2 هزار میلیارد ریال رسیده است.
نوشته اجرای مبارزه با لوازم خانگی قاچاق درهرمزگان از مهر اولین بار در جنوبی ها دات کام پدیدار شد. و تارنامه جنوبی ها دات کام - مجله موسیقی هرمزگان است

اجرای مبارزه با لوازم خانگی قاچاق درهرمزگان از مهر


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog