توصیه فرماندار لارستان به شرکت مردم در سرشماریِ اینترنتی

توصیه فرماندار لارستان به شرکت مردم در سرشماریِ اینترنتی
معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت: رکن اساسی سرشماری در جهت همکاری و آگاهی بخشی به خانواده ها دانش آموزان هستند.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در جمع دانش آموزان آموزشگاه متوسطه اول فرزانگان شهر لار ضمن تبریک فصل بازگشایی مدارس تصریح کرد: آغاز سال  تحصیلی جدید یک فرصت است تا با استفاده از این فرصت برای ساختن آینده ای بهتر برای خود و کشور عزیزمان و در سطح گسترده تر  برای اسلام که مکتب ماست، تلاش کنیم.
وی افزود: یقیناً دوران نوجوانی و جوانی شرایط ویژه ی خودش را دارد که همه آن مملو از فرصت است که اگر از این فرصت ها درست استفاده نکنیم تبدیل به آسیب و آسیب تبدیل به تهدید خواهد شد.
حسنی اظهار داشت: اگر دانش آموزان در دوران راهنمایی و دبیرستان از فرصت در راه کسب علم و دانش و یا پرورش خود اقدام نکنند، به بیراهه رفته اند.
وی ادامه داد: در کشور انسانهایی وجود دارند که هیج باری از جامعه نمی توانند بردارند اینها افرادی هستند که در دوران تحصیل نتوانسته اند از ظرفیت ها و فرصت های ایجاد شده بصورت صحیح و درست استفاده کنند و ضوابط اجتماعی و دینی را فراموش کرده اند.
فرماندار ویژه لارستان خطاب به دانش آموزان خاطر نشان کرد: تخصص گام اول است که شما دانش آموزان در دوران دبیرستان بایستی برا ی آن تلاش کنید. اگر دیروز در هشت سال دفاع مقدس، ما با استفاده از سلاح و نیروی انسانی مجهز و با ایمان با دشمن مقابله کردیم،  امروز در کنار دکترین دفاعی که داریم بایستی بنیه نظامی قوی، ایجاد شود و اقدامات نرم و تخصصی، یعنی اقداماتی که نشأت گرفته از علم و دانش باشد تکمیل کننده ضمانت نظام جمهوری اسلامی است که این تخصص اگر از همین دوران شروع بشود یقیناً آینده ما بهتر و بیشتر و بهتر از گذشته خواهد شد و خواهیم توانست در مقابل ظالمان امروزی و استکبار جهانی بایستیم که الحمدلله با همین روش و شیوه تا الانم چنین کاری را کرده ایم و این استقلال و امنیت و رفاهی که در نظام جمهوری اسلامی می بینیم مطمئناً نشأت گرفته از همین دو بال تعهد و تخصص است.
معاون استاندار ادامه داد: برای اینکه بخواهیم با این تخصص که به دنبال آن هستیم، به بیراهه نرویم و به نحو مطلوب و در جهت ارزش های اعتقادی خودمان از آن استفاده کنیم باید در کنار این تخصص به ارزش های دینی و اعتقادی و ارزش هایی که مورد قبول جامعه خودمان هم هست توجه ویژه ای داشته باشیم.
حسنی تاکید کرد: بحث ابعاد مهم پرورش موضوعی است که در سن نوجوانی نبایستی نادیده گرفته شود چرا که من اعتقادم این است که مربیان و معلمین و کسانی که برنامه ریزی برای این مدارس بصورت خاص و تفکیک شده  می کنند باید این دوبال تخصص و تعهد را با هم ببینند چون اگر هر یک از اینها را فراموش کنیم و عملیاتی نکنیم و بصورت عملی آنرا اجرایی ننمائیم و از دوران راهنمایی و دبیرستان به آن توجه نکنیم فردا که این دانش آموزان بزرگ وارد جامعه شدند دیگر موضوعات پرورشی کم اثرتر خواهد بود.
وی خطاب به معلمین و دبیران مدارس هم افزود: جایگاه شما هم مهم است چرا که سرنوشت آینده این دانش آموزان در دستان  شماست پس آنها را خوب آموزش و تربیت کنید.
وی در بخش دیگری از سخنانش آغاز سال تحصیلی را  با آغاز هفته دفاع مقدس  مغتنم شمرد و بیان کرد: الان که ۳۸ سال از انقلاب می گذرد آنچه که انقلاب را تضمین کرده است اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است و امروز این اقتدار در صحنه های بین المللی و در معادلات خارجی نیز تاثیر گذار بوده و این فرهنگ نشأت گرفته از ایثار و شهادتی است که در این جامعه نهادینه شده است.
وی ادامه داد: این ایام  فرصت خیلی خوبی است که هم آموزش و پرورش و هم سپاه و بسیج برنامه های مشترکی را در این روز ها تدارک ببینند و ضرورت دارد که همچنان بیش از پیش به آن توجه شود.
وی یادآور شد: اگر شما دانش آموزان در همین مدارس با پیشرفت علم و تحصیل، خود را به درجه ی اعلاء برسانید خود باور خواهید شد و اگر اعتماد ملی و عزت ملی ایجاد گردید این کشور در صحنه های ملی بیش از پیش موفق تر می شود و آنهم ره آورد بزرگواری قشر دانش آموز، دانشجو و طلبه خواهد بود.
حسنی در ادامه سخنانش آغاز سال تحصیلی جدید و همزمانی آن با آغاز سرشماری نفوس و مسکن در سال ۹۵ را به فال نیک گرفت و گفت: از ضروریات زندگی هر جامعه ای سرشماری است.
وی تاکید کرد: امروزه تمامی تصمیم گیری ها و برنامه ریزی ها در سطح شهرستانی، منطقه ای، استانی، کشوری و حتی بین المللی، پایه و اساس آن اطلاعات است چرا که  اطلاعات موفق و واقعی می تواند یک جامعه را به سمت توسعه پیش ببرد و اطلاعات غیردقیق و ناسالم نیز ممکن است یک جامعه را از رسیدن  به هدف خودش باز دارد. بنابراین همکاری شما دانش آموزان، و کسانی که امروزه در خانواده نقش موثر و تاثیر گذاری دارند، می تواند در جهت آگاهی بخشی به خانواده ها  این شیوه جمع آوری اطلاعات و آمار دقیق تر بدست آید و همه دست به دست هم دهیم  و به مجموعه شهرستان ، استان و در سطح ملی و در سطح کلان کمک کنیم.
وی با بیان اینکه  مرحله اول سرشماری بصورت اینترنتی پیش بینی شده است گفت: اولین اثر همین سرشماری اینترنتی علاوه بر اینکه آمار دقیق و صحیحی بدست می آید، به نتیجه سرشماری خیلی سرعت عمل می بخشد و دقت عمل هم همراه خود دارد و برای کشور هم کم هزینه است.
حسنی خاطرنشان کرد: با توجه به سال اقتصاد مقاومتی یکی از مواردی که دقیقاً بایستی رعایت بشود کاهش هزینه ها و توجه به تولیدات داخلی و کم کردن هزینه هاست و این سرشماری وقتی بصورت اینترنتی برگزار شود دیگر به بسیاری از اقلام مصرفی و نوشت افزاری نیاز نیست و افزایش بازدهی هم در پی خواهد داشت.
وی در پایان سخنانش از همه معلمین، مربیان و اولیاء و دانش آموزان که رکن اساسی سرشماری در جهت همکاری و آگاهی بخشی هستند، خواست که  این مهم را مورد توجه قرار دهند و همیار و همکار خوبی برای اعضا ستاد سرشماری در سطح شهرستان باشند.
گفتنی است در این مراسم همچنین زنگ آغاز سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ نیز زده شد.
نوشته توصیه فرماندار لارستان به شرکت مردم در سرشماریِ اینترنتی اولین بار در سایت خبری شهرستان خنج پدیدار شد.

توصیه فرماندار لارستان به شرکت مردم در سرشماریِ اینترنتی


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog