از درخواست ارتقای دهکویه تا دلواپسی درباره FATF

در نطق میان دستور «جعفرپور» در مجلس مطرح شد:
از درخواست ارتقای دهکویه تا دلواپسی درباره FATF
نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس روز گذشته هفتم مهرماه ۹۵ در نطق هشت دقیقه ای میان دستور مجلس به مواردی از دغدغه های ملی و محلی خود اشاره کرد. این اولین نطق جعفرپور در مجلس جدید و سومین نطق در طول دوران نمایندگی او در صحن عمومی مجلس است. در ادامه می توانید متن سخنرانی دکتر جمشید جعفرپور را بخوانید یا فایل صوتی آن را از ( اینجا ) دانلود کنید.
***
بسم الله الرحمن الرحیم
این نطق مقارن شده است با ۳ مناسبت مهم و تامل برانگیز :
اول همزمانی با روزهای آغازین ماه مهر، بازگشایی مدارس و مراکز علمی و آغاز فصل دانایی.
درس این مناسبت آن است که استحکام و اقتدار ایران اسلامی جز بر پایه رشد علمی و ارتقای بینش و تعمیق فرهنگ اسلامی و ایرانی امکان پذیر نیست. این ایام خجسته را به همه معلمان، اساتید و دانش آموزان و دانشجویان عزیز کشور تبریک عرض می نمایم.
دوم هفته دفاع مقدس، مجالی برای یادآوری جانفشانی شهیدان و فداکاری جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس و خانواده های مکرم آنان بعنوان چراغ هدایت جامعه، ادای احترام و تکریم جامعه ایثارگران و در زمان کنونی، بزرگداشت مدافعان حرم که مانع دستیابی حرامیان به اهداف غیر انسانی آنان می باشند.
سوم محرم ماه، ماه عشق و دلدادگی به ارزشهای والای انسانی و الهی، اوج کمال انسانیت، ماه ولایت و الگوی اطاعت از امام و رهبر الهی، ماه ابوالفضل و زینب و حسین(ع)؛
امید آنکه من و شما، بیشترین بهره را از فرصت محرم برای شناخت وظیفه و تعمیق بینش و باور به پیام های عاشورا کسب نماییم.
با استفاده از این فرصت نکاتی را در عرصه بین المللی وداخلی یادآور می شوم:
۱)این ایام شاهد پیروزی های میدانی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و تکمیل حلقه های موفقیت در صحنه مقابله با دشمنان نظام، امریکا، اسرائیل و عربستان و شکست و هزیمت عوامل دست نشانده آنان تروریست های تکفیری داعش در سوریه و عراق می باشیم. فریب طرحهای باصطلاح آتش بس را که هدفی جز فراهم آوردن فرصت برای بازسازی تروریست ها ندارد، نخوریم.
۲)ایمان داشته باشیم که نتایج انتخابات پیش روی ریاست جمهوری در امریکا هر چه که باشد، تفاوتی برای کشور ما ندارد و از عمق دشمنی آنان نمی کاهد. دولتمردان تنها به فکر تقویت درونی اقتصاد کشور با الگوی اقتصاد مقاومتی و توجه به تقویت ارزش های ایرانی اسلامی در جامعه باشند.
۳)این روزها سخن از نحوه مواجهه با FATF یا همان کارگروه ویژه مالی در سازمان مبارزه با پولشویی است. توافق برجام پیش روی ماست. درس بزرگ برجام – علیرغم وفای به عهد و انجام همه تعهدات از سوی جمهوری اسلامی – بد عهدی و بی اعتمادی به طرف مقابل بویژه امریکاست. درسی که باید در FATF بکار آید. دولت و مجلس باید هوشمندانه با پیش بینی حرکات احتمالی طرف مقابل و بدون هیچ اعتماد و حسن ظن، مسیر پیوستن را طراحی کنند.
۴)نارضایتی رو به تزاید جامعه از شرایط اقتصادی بویژه در زمینه رکود و اشتغال زنگ خطری است که باید همه ارکان نظام بویژه دولت و مجلس را متوجه سازد و با همدلی و همکاری تلاش های خود را در اجرای اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توانمندیهای داخلی سرعت بخشند.
***
با سلام به مردم شریف شهرستانهای لارستان، خنج و گراش تذکراتی را درباره حوزه انتخابیه به مسئولین اجرایی یاد آور می شوم:
۱)وزارت کشور به منظور بهبود جریان اجرایی کشور، تقویت و افزایش اختیارات اداری فرمانداری های ویژه از جمله فرمانداری ویژه لارستان را در دستور کار قرار دهد.
۲)مشکل بی آبی در حوزه انتخابیه جدی است! وزارت نیرو برنامه خود را برای آبرسانی به جویم، بنارویه، صحرای باغ، بیرم، او ، محمله، ارد و بخشهای مرکزی لارستان، خنج و گراش به مردم اعلام نماید.
۳)وزارت نفت عقب ماندگی خود را در گاز رسانی به مناطق فاقد گازکشی از جمله بیرم، صحرای باغ، بنارویه و جویم جبران و گاز رسانی را تسریع نماید.
۴)سازمان مدیریت با تصویب کمیسیون ۲۱۵ اقدام مردم خیر شهرستان خنج را که با همت والای خود اقدام به شکستن بن بست راه دیک اشکن نموده اند، قدردانی و در تکمیل این راه مشارکت نماید.
۵) وزارت راه و شهرسازی با اختصاص بودجه و اوراق سهام باند دوم جهرم – لار – بندر عباس را که نقش بسزایی در اقتصاد منطقه دارد بپایان برساند.
۶) وزارت راه و شهرسازی و سازمان مدیریت اتصال ریلی دو استان جنوبی کشور از طریق راه آهن شیراز – جهرم – لار –بندر عباس را با جدیت مورد توجه قرار دهند.
۷)در شهرستان خنج با تصویب۲۱۵  احداث بیمارستان۱۸۰ تختخوابی خنج، همراهی و نیت خیر مردم این شهرستان قدر دانی و با اختصاص پزشک متخصص ارائه خدمات درمانی به این منطقه محروم تقویت شود.
۸)در شهرستان گراش (با احترام به تلاش های خیر بزرگ و نام آشنای کشور مرحوم شیخ احمد انصاری) ادارات باقیمانده این شهرستان مستقر و ساختمان سایت اداری شهرستان تکمیل و راه اندازی شود.
۹)دولت محترم در انجام طرح هایی که به صورت ۵۰ درصد تعهد مشارکت نموده، به ادای سهم و ایفای تعهد پذیرفته شده خود اقدام و خیرین را از اقدام به خیر دلسرد ننماید.
۱۰)پردیس دانشگاه فرهنگیان واحد خواهران که وزیر محترم در جمع مردم وعده آن را داده با جدیت و سرعت پی گیری شود.
۱۱) دولت در تاسیس و راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی لارستان حمایت تا امکان جذب سرمایه مردمی و اشتغالزایی برای جوانان منطقه فراهم آید.
۱۲)دولت محترم و وزارت کشور مسیر ارتقای مناطق از جمله ارتقای فداغ به بخش، دهکویه و ارد و محمله به شهر را با ارسال پرونده ها باز نماید.
۱۳)وزارت راه و شهرسازی تسریع در احداث جاده چک چک و تونل بالنگستان در حوزه شهرستان گراش را در دستور کار خود قرار دهد.
***
با نام تو آمدیم و با یاد تو می رویم/ حاصل همین بود ز ایاب و ذهاب ما
السلام علیک یا ابا عبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک
نوشته از درخواست ارتقای دهکویه تا دلواپسی درباره FATF اولین بار در سایت خبری شهرستان خنج پدیدار شد.

از درخواست ارتقای دهکویه تا دلواپسی درباره FATF


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog