بهبود بخشیدن به کمپین تبلیغات کلیکی

هفت روش برای بهبود بخشیدن به کمپین تبلیغات کلیکی
 
تبلیغات کلیکی (PPC) می تواند راه موثری برای روان کردن سیل سریع ترافیک به سمت وبسایت شما باشد. اما کسب و کارهای کوچک معمولا مرتکب خطاهایی می شوند که کمپین تبلیغاتی آن ها را از پایه ویران می سازد.
 
طرز کار تبلیغات کلیکی بدین صورت است: بازاریابان با استفاده از برنامه هایی همچون Google AdWords و تبلیغات فیس بوک (Facebook Ads) مشخص می کنند که مایل هستند چه میزان هزینه ای را به ازای هر شخص که از طریق کلیک کردن بر روی تبلیغات آن ها وارد وبسایتشان می شوند، بپردازند. آن ها همچنین مشخص می کنند که می خواهند تبلیغاتشان در صفحه ی نتیجه ی موتورهای جستجوگر نمایان گردد یا محتوای آن در وبسایت ها جاسازی گردد، و یا هر دو گزینه. این یک سیستم و روش مزایده است که طی آن، هر بازاریابی که در مزایده بیش ترین مبلغ را برای یک کلید واژه مشخصی پرداخت نماید، وبسایت وی، درصفحات نتیجه ی جستجو ها، بیشتر در معرض دید قرار می گیرد. با وجود این که تبلیغات کلیکی ممکن است ساده به نظر برسد، اما بسیاری از افراد تازه کار و بی تجربه، کمپین های تبلیغاتی را راه انداختند که تعداد کلیک های آن ها بسیار پایین بود و علت این امر، انتخاب کلید واژه های نامناسب و یا عدم وجود پیام تبلیغاتی وسوسه انگیز و جذاب بود. بنا براین برای اجتناب و پیشگیری از هفت اشتباهی که بیشتر تازه واردان تبلیغات کلیکی مرتکب می شوند، این نصایح را در نظر داشته باشید:
 
اجتناب از کلمات کلیدی که میتوانند طیف وسیعی را در بر بگیرند
 
یکی از بزرگ ترین اشتباهات که در تبلیغات کلیکی رایج است نادیده گرفتن تفاوت مهم، میان کلید واژه های مناسب و اختصاصی با کلید واژه هایی است که طیفی گسترده را تحت پوشش قرار می دهند. مقصود از کلیدواژه ی نامناسب که طیف وسیعی را تحت پوشش قرار می دهد، کلید واژه هایی است که باعث می شوند تبلیغات شما فقط در نتیجه جستجو برای موضوع مورد نظرتان، ظاهر نشود بلکه برای هر عبارتی که مشابه یا نزدیک به عبارت شما باشد نیز ظاهر گردد، به عبارتی در نتیجه ی جستجوی هر کلید واژه ای که برنامه ی تبلیغاتی که تنظیم نموده اید آن را مناسب بیابد. درست است که استفاده از این گونه کلمات کلیدی با طیف گسترده، ترافیک زیادی را به وبسایت شما کشانده و میزان دیده شدن وبسایت شما را افزایش می دهد اما همچنین باید در نظر داشت که جذب این ترافیک نامرتبط به وبسایت شما برایتان هزینه هایی در پی دارد. برای جلوگیری از هدر رفتن پول و سرمایه تان در ازای کلیک های نا مرتبط، باید بر عبارات و کلید واژه های دقیق تمرکز نمایید.
 
تفکیک موضوع تبلیغاتی، برای تبلیغات جستجوی شبکه و تبلیغات محتوای شبکه
 
عبارت “تبلیغات جستجوی شبکه” به آن دسته از تبلیغات کلیکی اشاره دارد که در صفحات نتیجه ی موتور های جستجو نمایان می شوند در حالی که “تبلیغات محتوای شبکه” به معنای وبسایت هایی است که تبلیغات کلیکی را در لا به لای صفحات خود جای داده، در معرض دید بازدید کننده هایشان قرار می دهند. بیشتر بازاریابان تازه کار، هنگام راه اندازی کمپین تبلیغات کلیکی نوپای خود از انجام هر دوی این روش های محتوای شبکه و جستجوی شبکه بهره می برند؛ و این در حالی است که معمولا در هر دو روش از کلید واژه ها، محتوای تبلیغاتی و هزینه های یکسانی استفاده می کنند.
اما بین تبلیغاتی که باید برای محتوای شبکه تنظیم کنید با تبلیغاتی که برای صفحات نتیجه ی موتور های جستجوگر به کار می آیند تفاوت فاحش و چشم گیری وجود دارد. استفاده از تبلیغات یکسان در هر دو شرایط و برای هر دو هدف، میتواند به منزله ی صرف هزینه در جای نا مرتبط و نا کارآمد باشد. درست است که صرف زمان برای سفارشی کردن تبلیغات برای هر دو شیوه ی تبلیغات مذکور و کارکردن روی آن ها به طور جداگانه، ملزم به صزف زمان و تلاش بیشتر است، اما در عین حال بسیار سودمند تر و اثر بخش تر خواهد بود که به منظور هر یک از این دو روش، تبلیغات جداگانه ای طراحی کرده و کلمات کلیدی و هزینه های متفاوتی را در نظر بگیرد.
 
از کلید واژه های منفی نیز استفاده بنمایید
 
بازاریابان تبلیغات کلیکی معمولا از استفاده از کلید واژه های منفی غافل می شوند. این کلید واژه ها به شما امکان این را می دهند که جاهایی که تبلیغات شما نباید نمایان شوند را مشخص نمایید. برای مثال در مورد کلید واژه ی “ایده های کارآفرینی” که ممکن است در نتیجه جستجو برای عبارت “ایده های دکوراسیون داخلی منزل” ظاهر شود، میتوان کلمات “دکوراسیون” و “منزل” را به عنوان کلید واژه های منفی مشخص کرد تا از هدر شدن هزینه های تبلیغاتی در چنین موارد نا مرتبطی جلوگیری شود.
 
هدف قرار دادن کمپین های تبلیغاتی کارآمد
 
بسیاری از بازاریابان در انتخاب کردن کمپین انتخاباتی هدف، به اندازه کافی دقیق نیستند. به منظور افزایش کارآیی باید از امکاناتی که تبلیغات کلیکی مهیا کرده است، استفاده کنید که به شما اجازه میدهند، مشخص نمایید که چه کسانی می توانند تبلیغات شما را ببینند. در این جا به چندین زمینه اشاره میکنیم که باید در در انتخاب کمپین هدف خود آن ها را در نظر بگیرید:
 
کشور های متعدد: اگر برنامه شما این است که در چندین کشور متفاوت تبلیغات خود را ارائه دهید، لازم است که برای هر کشور یک گروه تبلیغاتی جداگانه تشکیل دهید. در غیر این صورت مکان تبلیغات خود را به یک کشور خاص “مثلا ایران” محدود نمایید.
 
تمرکز بر مکان های کوچک جغرافیایی: اگر کلید واژه ی تبلیغاتی خود را برای کسب و کار محلی تنظیم نموده اید- مثلا رستوران مکزیکی در شیکاگو- در این حالت، مکان هدف تبلیغات خود را در اکانت یا همان حساب تبلیغاتی خود مشخص کنید و کد منطقه ی مورد نظر خود را که مایل هستید تبلیغاتتان در آن ناحیه دیده شود، وارد نمایید.
 
زمانی خاص در طول روز: اگر تبلیغات شما به صورتی است که در زمان مشخصی از روز بیش ترین میزان جذابیت را دارارست و در آن زمان ترافیک بیش تری را جذب می کنید، تبلیغات کلیکی خود را به گونه ای تنظیم کنید که فقط در آن مدت زمان مشخص و محدود در روز دیده شوید.
 
قرار دادن صفحه ی فرود مناسب برای تبلیغات خود
 
فرستادن یک بازدید کننده از طریق تبلیغات کلیکی (PPC) به یک صفحه ی نامرتبط در وبسایتتان، نه تنها پروسه ی خرید را مختل می کند بلکه می تواند موجب شود که از نظر کیفیت در سطح پایینی ارزیابی شده و نمره ی کمی بگیرید، این بدان معناست که شما به ازای هر کلیک مبلغ بالاتری پرداخت کرده و در عین حال نسبت به بازاریابانی که در ارزیابی نمره بالاتری دریافت کرده اند، کمتر دیده می شوید. به منظور اجتناب از این گونه مشکلات و فرود آوردن مخاطبین در صفحه ی فرود مناسب، تعداد کلید واژه های خود را کاهش دهید که این کار باعث می شود صفحات هدف شما، حتی الامکان مرتبط با کلید واژه هایتان باشد.
 
امتحان کردن کپی های آگهی
 
نوشتن کپی های مناسب از آگهی هایتان، می تواند کاری دشوار باشد اما تا زمانی که نسخه های مختلفی از آگهی خود را تهیه نکرده و آن ها را آزمایش ننموده اید تا ببینید کدام یک بهترین عملکرد را داراست، نمی توانید بیش ترین سود را از سرمایه گذاری خود دریافت کنید. بیش تر پلت فرم های تبلیغات کلیکی به شما امکان انجام تست های چند قسمتی (Split Test) را می دهند و تبلیغات متفاوتی را برای هر یک از کلید واژه های مورد نظر شما ترتیب می دهند. برای آن که بتوانید آزمون خود را به بهترین نحو ممکن اجرا کنید، تنظیمات خود را به گونه ای انجام دهید که تبلیغات شما به صورت تصادفی ظاهر گشته و نه از روی فرمول های پلت فرم؛ چرا که این فرمول ها طوری تنظیم شده اند که موجب بیش ترین میزان کلیک می شوند و شما را به نتیجه ای حقیقی نمی رسانند.
 
پیگیری بازگشت پول خود در سرمایه گذاری ها
 
برای آن که بتوانید کمپین تبلیغات کلیکی خود را به بهترین نحو ممکن مدیریت نموده و بازده و سودآوری خودتان را افزایش دهید باید دقیقا بدانید که کدامین کلیک ها منجر به فروش می شوند. برای تولید و به دست آوردن رایگان این داده ها، اکانت تبلیغات کلیکی خود را به ماشین تحلیل گوگل (Google Analytics) متصل کنید تا بتوانید با دقت دنبال کنید که کدامین تبلیغات باعث جذب بازدید کننده به صفحه ی شما می شوند و همچنین کدام یک از آن ها به خرید می انجامد. بدون این اطلاعات، نخواهید توانست مناقصه ی کلمات کلیدی خود را تنظیم کنید و یا کلید واژه ها و تبلیغاتی که تاثیر کمتری دارند را حذف نمایید.
نوشته بهبود بخشیدن به کمپین تبلیغات کلیکی اولین بار در داعش نیوز پدیدار شد.

بهبود بخشیدن به کمپین تبلیغات کلیکی


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog