بخش های مختلف دستگاه اسکرابر

در پست های قبلی درباره اهمیت نظافت کف صحبت گردید و دستگاه اسکرابر یا کف شوی بعنوان یکی از پرکاربردترین و کارآمدترین ابزارهای مکانیزه نظافت و شستشوی کف معرفی گردید. در این پست دستگاه زمین شوی بصورت اجمالی بررسی می گردد.

یک دستگاه اسکرابر از بخش های اصلی زیر تشکیل شده است:

- مخازن:
هر دستگاه اسکرابر دارای دو مخزن اصلی می باشد. مخزن آب تمیز و مخزن آب آلوده. مخزن آب تمیز همانگونه که نام آن مشخص می نماید. محل نگهداری آب و محلول شوینده می باشد. این مخزن به سامانه برس زنی دستگاه متصل بوده و با روشن شدن دستگاه، آب و محلول شوینده از این مخزن بر سطح زمین پاشش می شوند. مخزن آب کثیف دستگاه به سیستم مکش اسکرابر متصل می باشد و آب و آلودگی جمع آوری شده توسط تی به این مخزن منتقل می گردد.
در بیشتر مدل های اسکرابر، ظرفیت مخزن آب تمیز و آب آلوده یکسان می باشد. هر چه ظرفیت مخازن اسکرابر بزرگتر باشد. مساحت بیشتری را می توان بدون نیاز به پر کردن مجدد مخزن آب تمیز یا تخلیه مخزن آب کثیف پوشش داد. اما افزایش ظرفیت مخازن به معنای افزایش وزن و ابعاد دستگاه می باشد. در اسکرابرهای پیشرفته، مخازن دستگاه قابل جدا شدن و اتصال مجدد به دستگاه می باشند و در نتیجه تخلیه و نظافت و شستشوی آنها به راحتی صورت گرفته و سطح بالاتری از بهداشت و پاکیزگی را فراهم می نمایند.

- سامانه برس زنی
برس یکی از مهم ترین بخش های دستگاه اسکرابر می باشد که وظیفه شستشوی کف را به عهده دارد. دستگاه های اسکرابر مجهز به یک یا دو برس می باشند. برس های اسکرابر در سه شکل اصلی عرضه می شوند
- برس دیسکی
- برس غلطکی
- پد لرزان (مستطیل شکل)

سیستم مکش
هر دستگاه اسکرابر مجهز به یک تی مکنده می باشد این تی توسط شلنگ مخصوص به مخزن آب کثیف دستگاه متصل شده است. همزمان با حرکت دستگاه و انجام عملیات برس زنی و شستشوی کف، تی مکنده که در پشت برس ها (غالبا پس از چرخ های عقب) قرار گرفته است، آب و آلودگی باقی مانده بر سطح زمین را جمع آوری می کند و باعث می شود سطح سریعتر خشک شود.

برای مشاهده عملکرد دستگاه اسکرابر، لطفا لینک زیر بر روی لینک کلیک نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اسکرابر، در پست های بعدی همراه ما باشید.

بخش های مختلف دستگاه اسکرابر


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog