اقامه نماز جمعه در مسجد اهل بیت

 
 نماز جمعه این هفته اهل تشیع در خنج به امامت حجت الاسلام  رضا صفائی در مسجد اهل بیت شهرک گلدان خنج بر گزار شد  
خنج نیوز- حجت الاسلام صفائی در خطبه اول نماز در  ادامه بحث گذشته در موضوع حجاب به ایراد سخن پرداخت ودر بخشی از سخنانش دراین رابطه گفت :حجاب و عفاف انواع حجاب از نظر قرآن مجید سه نوع است:

اول حجاب پوششی است که یکجا می فرماید” یدنین علیهن من جلابیبهن” یعنی پوشش خود را مرتب کنند و خودشان را بپوشانند چون زن سرتا پا به گونه ای خلق شده که برای جنس مخالفش جلب نظر کند.
و در جای دیگر می فرماید” لایبدین زینتهن” یعنی زینت های خود را مخفی کنند مگر در حد متعارف آن، این آیه اشاره دارد هم به به موضع زینت یعنی بدن و برجستگیها و جلوه های زینتی بدن و هم خود زینت و آرایش که هردو را زنان باید بپوشانند.
نوع دوم حجاب ، حجاب گفتاری است یعنی در سخن گفتن باید طوری سخن بگویند که عشوه و طنینی در کلامشان وجود نداشته باشد.” لاتخضعن بالقول”
حضرت زینب در برابر امویان چنان محکم و کوبنده و غرا صحبت کرد که حاضران پنداشتند امیرالمومنین(ع) سخن می گوید. این سخن گفتن چه در کلام و چه در تقریر و نوشته نباید به گونه ای باشد که دل بیمار دلان را بلرزاند.
سومین نوع حجاب عبارت است از حجاب در رفتار یعنی در راه رفتن ، در نگاه کردن و خودنمایی نکردن که در همه اینها ملکه حجاب اگر وجود نداشته باشد انحراف اجتماعی در پی خواهد داشت.
 
صفائی در خطبه دوم نماز در سه موضوع وحدت ، عاشورا وسر شماری نفوس ومسکن به ایراد خطبه پرداخت وابتدا در بحث وحدت گفت :  امروز بیش از هر زمانی کشور ما به وحدت نیاز دارد تا بتواند بر مشکلات داخلی و خارجی غلبه پیدا کند، سیاسی و غبار آلود کردن جامعه و انتخاباتی کردن فضای قبل از موعد به صلاح جامعه نیست.
سفرهای استانی که برخی افراد به بهانه ورود به انتخابات انجام می دهند در حالی که هیچگونه مسئولیت یا نیابتی از مسئولین ندارند به صلاح نیست.
 وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع فرارسیدن ماه محروم اشاره نمود ودر بخشی از سخنانش گفت : مکتب عاشورا جز با درک درست دو اصل امر به معروف و نهی از منکر میسر نمی شود باید هیات عزاداری قبل از اینکه به عزاداری بپردازد به اصلاح آنهم اصلاح خود بپردازد تا موفق باشد. هیات و مسئول هیاتی که خود را مقید به شعائر دینی نمی داند هیاتی خوبی نیست. بجای پرداختن به تجملات و ساخت و سازهای کاذب هیات به ساخت درون بپردازیم. صفائی در بخش آخر خطبه در اهمیت سر شماری نفوس سخن گفت ومردم را به ئهمکاری ومساعدت در اجرای هر چه بهتر آن فراخواند  دفتر خبر خنج اعظمی
 
نوشته اقامه نماز جمعه در مسجد اهل بیت اولین بار در سایت خبری شهرستان خنج پدیدار شد.

اقامه نماز جمعه در مسجد اهل بیت


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog