دستگیری یک سوری “مشکوک” در آلمان



به گزارش “داعش نیوز” و به نقل از نشریه لوفیگارو، پلیس منطقه زاکسن در صفحه توئیتر خود نوشت: ما فرد مشکوک را شب گذشته در لایپزیگ دستگیر کردیم.
پلیس آلمان از شنبه پس از کشف مواد منفجره در آپارتمان “جابر البکر” ۲۲ ساله به دنبال وی بوده است.
پلیس آلمان پیش از این نیز اطلاع داده بود که جابر البکر در عملیاتی دیگر از دست ماموران گریخته است. ماموران پلیس که او را یافته بودند، موفق به دستگیری‌اش نشدند و جابر البکر موفق به فرار شد.
ماموران امنیتی آلمان اعلام کردند که تاکنون ۸۰ سرنخ جدی در ارتباط با این جوان سوری ۲۲ ساله به دست‌آورده‌اند. گفته می‌شود جابر البکر نزد جریان تروریستی داعش آموزش دیده و در آلمان خود را به عنوان پناهجو معرفی کرده بود.
روزنامه آلمانی “بیلد” نیز به نقل از مقامات امنیتی آلمان نوشته است که پلیس آلمان دلایلی در دست دارد که نشان می‌دهد جابر البکر نزد جریان تروریستی موسوم به داعش آموزش دیده است.
به گزارش دویچه‌وله، سخنگوی اداره جنایی ایالت زاکسن در شرق آلمان در شهر درسدن، مرکز ایالت زاکسن در این باره گفت جابر البکر “چندین ماه است” در آلمان زندگی می‌کند و با تقاضای پناهندگی‌اش موافق شده است.
پلیس آلمان همچنین گزارش داده که مواد منفجره به دست آمده در خانه این جوان ۲۲ ساله سوری چند صد گرم پروکسید استون بوده که از دسته مواد منفجره بسیار حساس و قوی است. گفته می‌شود که پروکسید استون بسیار خطرناک‌تر از “تی‌ان‌تی” است.
به گفته سخنگوی پلیس سه همکار جابر البکر که روز شنبه دستگیر شده بودند بازجویی شده و دو نفر آنها پس از بازجویی آزاد شده‌اند. گفته می‌شود که نفر سوم احتمالا با متهم اصلی همکاری نزدیک داشته است. این افراد متهم به اقدام خشونت‌آمیز علیه امنیت کشور هستند.
در سال جاری تاکنون چندین برنامه انفجار تروریستی در آلمان ناموفق مانده است. پلیس آلمان در ماه فوریه شبکه‌ای تروریستی را در برلین بازداشت کرد که برنامه انفجارهایی در این شهر را برنامه‌ریزی کرده بود.
در مه ژوئن سال جاری (۲۰۱۶) نیز ماموران پلیس آلمان سه هوادار جریان تروریستی داعش را در آلمان دستگیر کرد که برای انجام اقدامات تروریستی در شهر دوسلدورف آلمان برنامه‌ریزی کرده بودند.
نوشته دستگیری یک سوری “مشکوک” در آلمان اولین بار در داعش نیوز پدیدار شد.

دستگیری یک سوری “مشکوک” در آلمان


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog