وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: افراد بی انصاف موفقیت های دولت و امید در جامعه را نمی بینند

زاهدان - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دولت با رهنمودهای ارزشمند رهبری، تایید مجلس و شورای نگهبان و اجرای مصوبات شورای امنیت کشور در مبحث برجام به موفقیت های خوبی دست پیدا کرد اما برخی افراد بی انصاف موفقیت های دولت در این حوزه و امید در جامعه را نادیده می گیرند.

به گزارش ایرنا دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی روز یکشنبه در دومین سفرش به شهرستان خاش پس از افتتاح کلینک تخصصی الزهرا(س) و بلوک زایمانی کوثر بیمارستان امام خمینی ره این شهرستان در جمع مسئولان، معتمدان و ریش سفیدان و قشرهای مختلف مردم در سرسرای اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی با گرامیداشت هفته وحدت و ایام با سعادت ولادت حضرت رسول اکرم(ص) گفت: پیام سلام و ابراز ارادت رئیس جمهوری و تبریک ایشان بمناسبت هفته وحدت را به مردمان خوب و نجیب و مرزدار سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان خاش ابلاغ می کنم. وی افزود: در شرایط کنونی دشمنان اسلام تلاش می کنند چهره ای زشت و خشن از اسلام به نمایش بگذارند و متاسفانه نقش برخی حکام کشورهای اسلامی که جهل و بی خردی است ممالک اسلامی را با مشکلات فراوانی رو به رو کرده است. وی اظهار داشت: دین مبین اسلام از هرگونه خشونت و بی مهری بدور است و صلح، آشتی، مهربانی، محبت و تکریم انسانها را مورد توجه ویژه و سرلوحه قرار داده است. دکتر هاشمی ادامه داد: پیامبر بزرگوار اسلام(ص) پیام آور وحدت و همدلی در جامعه هستند و گام برداشتن در مسیر ایشان امید و نشاط را به جامعه هدیه می کند. وزیر بهداشت و درمان بیان کرد: در جمهوری اسلامی ایران با نگاه و اندیشه بلند حضرت امام و رهنمودهای مقام معظم رهبری شاهد امنیت پایدار هستیم و مردم در فضایی امن و وحدت آفرین زندگی مسالمت آمیز همراه با محبت و مهربانی دارند. دکتر هاشمی افزود: کارهایی که در دولت پیگیری و عملیاتی می شود در مسیر اسلام و تحقق اهداف اسلامی و با نگاه خدمت، تکریم انسانی، اخلاق و عدالت و امیدبخشی است. وی اظهار داشت: اگر در ایران اخلاق نباشد و در مسیر اعتدال و تعامل نباشیم و تمسک به آموزه های دینی وجود نداشته باشد با مشکلات فراوانی مواجه می شویم. وی تاکید کرد: دولت و مجموعه وزارت بهداشت تلاش می کنند در مبحث سلامت به نیازهای مردم منطقه و کشور پاسخ دهند. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به توجه ویژه وزارت بهداشت به سیستان و بلوچستان از جمله شهرستان خاش گفت: با افزایش تخت های بیمارستانی در خاش موافق هستم اما ضرورت دارد در این موضوع دولت و مجلس اتفاق نظر داشته باشند. دکتر هاشمی ادامه داد: با توجه به استعدادهای درخشان در میان مردم خاش جذب نیروی بومی در حوزه سلامت را در دستور کار خود قرار می دهیم و ارتقای موسسه آموزش سلامت به مجتمع آموزش عالی سلامت در خاش را دنبال و عملیاتی می کنیم. وی گفت: ایجاد مرکز درمان بستر در نوک آباد و مرکز جامع سلامت در نقاط مختلف خاش را پیگیری و برای جذب دانشجویان در رشته های پزشکی، پیراپزشکی، پرستاری، داروسازی و غیره که نماینده مردم خاش نیز آن را مطرح کرده اند تلاش خواهیم کرد و در اولویت قرار می گیرد. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بدو ورود به شهرستان خاش مورد استقبال هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان، امامان جمعه شیعه و سنی، فرماندار و مقامات محلی و معتمدان و علما و ریش سفیدان قرار گرفت. دکتر هاشمی در این سفر 2 پروژه بهداشتی درمانی را راه اندازی و سپس خاش را به مقصد زاهدان ترک کرد. خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است. 7310 **6081 خبرنگار: محمد امین میربلوچزهی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی

استاندار سیستان و بلوچستان:
کرنش امروز جهانیان در مقابل ملت ایران ناشی از درایت دولت است
زاهدان - ایرنا - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کرنش امروز جهانیان در مقابل ملت ایران ناشی از درایت، اخلاق مداری و صداقت دولت در مسیر اهداف مردم است.

به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی روز یکشنبه در نشست مردم شیعه و سنی خاش با وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در دانشگاه آزاد این شهرستان اظهار داشت: عده ای در درون کشور چشمانشان را بسته اند و به جشن فاتحه خوانی برجام نشسته اند و معلوم نیست خط قرمز این جریان ها چیست، منافع مردم و بیکاری و فقر چه جایگاهی دارد. وی افزود: همانطور که کثرت اقوام و مذاهب را پذیرفته ایم باید تکثر و اختلاف آراء را هم پذیرفت. وی گفت: با تلاش مسئولان در فاصله 20 اسفند امسال تا 20 فروردین 96 عملیات گازرسانی به زاهدان اتمام می یابد و مشعل گاز در این شهر روشن می شود. استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: دولت در شرایط سخت و با تحمل فشارها و تحریم ها توانست فضا را برای خدمت فراهم و در ابعاد مختلف به موفقیت های ارزشمندی دست پیدا کند. هاشمی افزود: سفر چهار روزه وزیر بهداشت با روحیه جهادی و مردمی به نقاط مختلف سیستان و بلوچستان برای پاسخ به نیازهای مردم در تاریخ این استان بی نظیر است. وی ادامه داد: دولت خلق زیبایی ها را در دستور کار قرار داده و در این ایام با برکت و مبارک همین مهم را نمایان کرده و دل های مردم را هدف قرار داده است.
نماینده مجلس: دولت شاخص های سلامت در سیستان و بلوچستان را ارتقا داد
زاهدان - ایرنا - نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت با همتی بلند در سه سال سخت توانسته شاخص های سلامت در استان محروم سیستان و بلوچستان را ارتقا دهد.

به گزارش ایرنا محمدنعیم امینی فرد روز یکشنبه در نشست مردم شیعه و سنی خاش با وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان اظهار داشت: دولت تدبیر و امید با اراده ای قوی روی کار آمد و با محور قرار دادن خدمت به مردم توانست امید را به مردم هدیه دهد و وعده های خود را محقق سازد. وی افزود: تقویت حوزه سلامت در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت صورت گرفت و در سیستان و بلوچستان خدمات چشمگیری را در مساله بهداشت و درمان شاهد بوده ایم. سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از خدمات و نگاه دولت به حوزه سلامت سیستان و بلوچستان قدردانی می کنیم. وی از دکتر هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به عنوان فردی صاحب ایده و ابتکار در حوزه سلامت و چشم پزشکی یاد کرد و گفت: اعتماد دولت به این مدیر جهادی در مسند وزارت بهداشت قابل ستایش است. ** خدمات دولت در حوزه سلامت شایسته تجلیل است نماینده مردم خاش، میرجاوه، کورین و نصرت آباد گفت: خدمات ارزنده دولت در حوزه سلامت بسیار چشمگیر و شایسته تجلیل است. علی کرد افزود: مردم خاش و منطقه سیستان و بلوچستان قدردان تلاش های دولتمردان هستند زیرا مسئولان خدمتگذار در دولت با مجاهدت، سخت کوشی و دلسوزی برای مردم مرزدار و ولایتمدار این استان سنگ تمام گذاشته اند. وی اظهار داشت: دولت برای رفع محرومیت ها و ارائه خدمات شایسته به مردم اقدامات خوبی انجام داده است. وی ادامه داد: با توجه به موقعیت راهبردی و حساس خاش که در شاهراه محور توسعه شرق کشور واقع شده، تنها بیمارستان این شهرستان پاسخگوی نیازهای مراجعان نیست لذا انتظار داریم ساخت بیمارستان تخصصی یا فوق تخصصی برای این منطقه از هدایای سفر وزیر بهداشت و استاندار به خاش باشد. نماینده مردم خاش در مجلس بیان کرد: تبدیل موسسه سلامت به مجتمع عالی آموزش سلامت، تخصیص اعتبارات برای ام آر آی، صدور مجوز برای استخدام نیروهای بومی در مراکز درمانی، مجوز ایجاد مرکز درمان بستر در نوک آباد و ایجاد پایگاههای اورژانس جاده ای و هوایی و مرکز خدمات سلامت در روتک به عنوان سرزمین معلمان فداکار و راه اندازی هنرستان سلامت از مهمترین نیازها و درخواست های مردم منطقه است.
2 طرح بهداشتی هدیه دولت تدبیر و امید با حضور وزیر بهداشت در خاش افتتاح شد
زاهدان - ایرنا - 2 طرح مهم بهداشتی و درمانی دولت تدبیر و امید با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاندار سیستان و بلوچستان در بیمارستان امام خمینی(ره) خاش راه اندازی شد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان روز یکشنبه در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: این 2 طرح شامل درمانگاه تخصصی الزهرا(س) و زایشگاه و بلوک زایمانی کوثر است که در بیمارستان امام خمینی(ره) خاش افتتاح شده است. دکتر محمودرضا میری افزود: درمانگاه تخصصی الزهرا(س) با بیش از 23 میلیارد ریال اعتبار در متراژ هزار و 42 متر مربع و زایشگاه و بلوک زایمانی کوثر نیز با افزون بر 25 میلیارد ریال اعتبار با گستره 748 متر مربع در کمتر از یک سال ساخته شده است. وی گفت: ساختمان اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) خاش نیز تا پایان امسال بهره برداری می شود. وی اظهار داشت: اجرای طرح عظیم و ملی تحول نظام سلامت فرصتی مناسب در اختیار تلاشگران دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گذاشت تا با بهره گیری از دانش بومی و تکیه به تلاش فرزندان غیور این دیار گام های موثری برای بهبود سلامت مردم و ارتقای کمی و کیفی ارائه خدمات بردارند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان تصریح کرد: تلاش برای سهولت دسترسی مردم به خدمات، سرلوحه برنامه های این دانشگاه قرار دارد و حرکت جهادی بی نظیری با هدف ارتقا زیر ساخت ها در این مدت انجام شده است. دکتر میری تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت، با اجرای 376 طرح عمرانی مهم با 220 هزار متر مربع زیر بنا به کارگاه بزرگ سازندگی و اشتغالزایی تبدیل شده است.

 
فرماندار: 80 طرح بهداشتی و درمانی در خاش در حال اجراست
زاهدان - ایرنا - فرماندار خاش گفت: 80 طرح بهداشتی و درمانی با اعتباری افزون بر 23 میلیارد تومان در این شهرستان در حال اجراست.

به گزارش ایرنا محمداکبر چاکرزهی روز یکشنبه در جمع مردم شیعه و سنی خاش به مناسبت سفر وزیر بهداشت در سرسرای دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان اظهار داشت: 40 هزار متر مربع، فضای موجود بهداشتی و درمانی خاش در طول 38 سال انقلاب است. وی ادامه داد: از ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید 18 هزار متر فضای بهداشتی و درمانی در خاش ساخته شده است. وی تصریح کرد: قبل از دولت یازدهم 100 خانه بهداشت در خاش وجود داشت که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید ظرف 2 سال 30 خانه بهداشت جدید در دست ساخت است. وی بیان کرد: با توجه به اینکه ضریب اشغال تخت در بیمارستان خاش بسیار بالاست انتظار می رود بیمارستان های جدید در این شهرستان ساخته شود. فرماندار خاش گفت: متاسفانه سالانه 220 نفر بر اثر تصادفات جاده ای در این شهرستان کشته می شوند که نیاز است شمار اورژانس های بین راهی بیشتر شود. چاکرزهی اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت یکی از مهمترین اقدامات دولت تدبیر و امید به حساب می آید که سبب افزایش شاخص های بهداشتی و درمانی در خاش شده است. وی تصریح کرد: قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت درمانگاه های فاقد پزشک در شهرستان خاش وجود داشت که بعد از اجرای این طرح درمانگاه هایی با این معضل با جذب پزشک دوباره فعالیت خود را آغاز کردند. وی افرود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت پرداختی های مردم در زمینه درمانی به کمترین میزان رسیده که جای تقدیر است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان نیز در این نشست گفت: طرح تحول نظام سلامت تدبیری عظیم بود که از طرف وزارت بهداشت با هدف اجرای عدالت درمانی اجرا شده است. دکتر محمودرضا میری اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت با هدف تکریم انسان ها اجرا شده است. وی با اشاره به اینکه ضریب اشغال تخت های بیمارستانی در سراوان 105 نفر است بیان کرد: 30 درصد بیماران این بیمارستان اتباع خارجه هستند اما هیچ گاه مخالف درمان آنان نبودیم و همگی مداوا شده اند. وی افزود: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر خود به سیستان و بلوچستان و سرکشی از بیمارستان ها دستورات لازم برای رفع نواقص موجود در آنها را دادند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: سعی شده در بیمارستان هایی که هنوز به طور کامل تکمیل نشدند نیز پذیرش بیمار را داشته باشیم. میری اظهار داشت: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تنها وظیفه برطرف کردن مشکلات بهداشتی را ندارد بلکه نیاز است تا مردم نیز در این زمینه همکاری کنند. به گزارش ایرنا دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سفر چهار روزه خود به سیستان و بلوچستان از روز جمعه تاکنون از ظرفیت های بهداشتی و درمانی شهرهای مختلف استان دیدن کرده و هم اینک در شهرستان خاش حضور دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: افراد بی انصاف موفقیت های دولت و امید در جامعه را نمی بینند


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog